/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Slagermusikken tordner stadig frem
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 20-09-02 20:03

DET BLIVER VOLDSOMMERE OG VOLDSOMMERE - slagermusik tromler frem
overalt

Ja, man må nok sige at det er en sand folkestemning der nu i 2 måneder raser
i Danmark. Danskerne er simpelthen blevet besat af tanken om at musik skal
tilbage til rødderne, og ikke al det kompressordunk.

I denne uge er næsten halvdelen af salgslistens Top 10, besat med
slagermusik.

Nr. 2: Brødrene Olsen (med deres tilbage til den traditionelle stil-musik)
Nr. 6: Helmuth Lotti (Med Elvis-musik af formidabel høj kvalitet)
Nr. 7: Tamra Rosanes (Så kom hun med sin nye cd, med tradionel country - de
andre tæppebanker-sangerinder hun havde med i Cowgirls er åbenbart blevet
træt af country, men hvad: de var jo helt ærligt heller ikke countryfreaks,
de vidste vi jo godt på forhånd, men nu fik de da prøvet det)
Nr. 10: Kandis (Dansmarks populæreste orkester med gedigen gennemført
dansktop)

Ih hvor er det blevet skønt at være dansker i et land hvor slagermusikken
vælter frem.

Hilsen Åge



 
 
Ulrik Lauritzen (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lauritzen


Dato : 20-09-02 20:14

> DET BLIVER VOLDSOMMERE OG VOLDSOMMERE - slagermusik tromler frem
> overalt
>
> Ja, man må nok sige at det er en sand folkestemning der nu i 2 måneder
raser
> i Danmark. Danskerne er simpelthen blevet besat af tanken om at musik skal
> tilbage til rødderne, og ikke al det kompressordunk.
>
> I denne uge er næsten halvdelen af salgslistens Top 10, besat med
> slagermusik.
>

Sidst du skrev om dansktoppens fremgang, var Brdr. Olsen nr. 1, så er det
ikke nærmest en tilbagegang? Okay, for en uges tid siden var der 4 i top 11
og nu 4 i top 10, men er det ikke lidt drastisk at kalde det fremgang? En
anden ting er, om man vil kategorisere Brdr. Olsens nye cd i dansktopgenren,
bare fordi de tidligere har været et tydeligt dansktoporkester. At de lefler
for samme målgruppe kunne selvfølgelig være et argument, men rent
instrumenteringsmæssigt og lydmæssigt nærmer det sig meget mere rock'n roll.

/Ulrik



Flemming (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 20-09-02 20:24


> I denne uge er næsten halvdelen af salgslistens Top 10, besat med
> slagermusik.

Ja, det er sgu også længe siden de danske hitlister har været noget at råbe
hurra for.

> Nr. 2: Brødrene Olsen (med deres tilbage til den traditionelle stil-musik)

Jeg kan normalt godt like Brøderne Olsen, men Gud hvor er deres seneste
skive dog kedelig...

> Nr. 6: Helmuth Lotti (Med Elvis-musik af formidabel høj kvalitet)

Køb hellere den orginale skive, Hr Slottis versioner er der ikke meget
kvalitet ved.

> Nr. 7: Tamra Rosanes

Sød pige, god stemme men igen fantasiløse coverversioner hvor man får mere
for pengende ved at købe de orginale numre.

> Nr. 10: Kandis (Dansmarks populæreste orkester med gedigen gennemført
> dansktop)

Gud, roder de stadigvæk lidt med rytmeboksen? Med det overforbrug er det
utroligt, at den ikke er gået i stykker for mange år siden...

Mvh


--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Åge Halldorsson (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 21-09-02 09:52


Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ratmougk4efkndn4qksn5o444kat7iohvt@4ax.com...


> Jeg kan normalt godt like Brøderne Olsen, men Gud hvor er deres seneste
> skive dog kedelig...

_________

Hej Flemming

Brødrene Olsen har som bare valgt at følge med den nye folkestemning i
Danmark

Hilsen Åge



Flemming (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 21-09-02 11:02

On Sat, 21 Sep 2002 10:52:23 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:


> Hej Flemming
>
> Brødrene Olsen har som bare valgt at følge med den nye folkestemning i
> Danmark

Hej Åge,

Betyder den nye folkestemning at folk kræver kedelige versioner af gamle
kendte numre? Numre som var meget bedre med de orginale kunstner? Hvis man
er så vild med disse gamle klassiker, forstår jeg ikke, at man vil nøjes
med den slags venstrehånds arbejde som mange af disse nye coverversioner
er.

For mig virker det mest af alt som om kunstneren tænker "Hmm, jeg har brug
for at tjene nogle hurtige penge, hvordan gør jeg det nemmest? Oh, ja lad
mig smide nogle nemme coverversioner i hovedt på folk, det gør dem jo glade
og sælger i læssevis"...



--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Lars Bernau (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars Bernau


Dato : 21-09-02 13:40

In article <3cgoouon25opuouc38onvf6ucqjpav3eva@4ax.com>,
culture@post3.tele.dk says...
> Betyder den nye folkestemning at folk kræver kedelige versioner af gamle
> kendte numre? Numre som var meget bedre med de orginale kunstner? Hvis man
> er så vild med disse gamle klassiker, forstår jeg ikke, at man vil nøjes
> med den slags venstrehånds arbejde som mange af disse nye coverversioner
> er.
>
> For mig virker det mest af alt som om kunstneren tænker "Hmm, jeg har brug
> for at tjene nogle hurtige penge, hvordan gør jeg det nemmest? Oh, ja lad
> mig smide nogle nemme coverversioner i hovedt på folk, det gør dem jo glade
> og sælger i læssevis"...
>

Et eller andet sted virker det jo som om at den nye folkestemning faktisk
kræver det. Som du selv siger.... de sælger jo i læssevis.

Og hvis du ikke gider alt arbejdet med at genindspille andre folks numre,
så lav en opsamling med dine gamle hits, som folk allerede har købt een
gang.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"
K. Schumacher

Flemming (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 21-09-02 14:28

On Sat, 21 Sep 2002 14:40:26 +0200 Lars Bernau <sirsp@malot.dk>
wrote in dk.kultur.musik:


> Et eller andet sted virker det jo som om at den nye folkestemning faktisk
> kræver det. Som du selv siger.... de sælger jo i læssevis.

Måske har du ret, jeg kan nu alligevel ikke lade være med at føle, at
grunden til at det er den slags musik, der gør sig på hitlisterne er at
folk, der vil have andet, bliver nød til at bestille det over nettet eller
downloade det, og at den slags ikke giver udslag på hitlisten. Hvad jeg
mener er altså, at måske er det ikke den mest populære musik, men fordi
folk i dag skaffe musik på andre måder, kan man ikke se ud af salgslisten
hvad der virkeligt er populært...

> Og hvis du ikke gider alt arbejdet med at genindspille andre folks numre,
> så lav en opsamling med dine gamle hits, som folk allerede har købt een
> gang.

Så er det altid en god ide at kalde albummet for "My Danish
collection"

Mvh


--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Stefan Bruhn (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 22-09-02 17:52

On Sat, 21 Sep 2002 15:28:05 +0200, Flemming <culture@post3.tele.dk>
wrote:

>Måske har du ret, jeg kan nu alligevel ikke lade være med at føle, at
>grunden til at det er den slags musik, der gør sig på hitlisterne er at
>folk, der vil have andet, bliver nød til at bestille det over nettet eller
>downloade det, og at den slags ikke giver udslag på hitlisten. Hvad jeg
>mener er altså, at måske er det ikke den mest populære musik, men fordi
>folk i dag skaffe musik på andre måder, kan man ikke se ud af salgslisten
>hvad der virkeligt er populært...

Jeg tror du har ret der. Langt størstedelen af min CD-samling er
importeret fra USA.

--
Regards Stefan
Websites: http://3x7.dk/ http://ghashul.dk/
For e-mail replace "spamfilter" with my first name.

Åge Halldorsson (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 21-09-02 20:56


Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cgoouon25opuouc38onvf6ucqjpav3eva@4ax.com...
> On Sat, 21 Sep 2002 10:52:23 +0200 "Åge Halldorsson"
> <halldorsson@post.tele.dk>
> wrote in dk.kultur.musik:

> For mig virker det mest af alt som om kunstneren tænker "Hmm, jeg har brug
> for at tjene nogle hurtige penge, hvordan gør jeg det nemmest? Oh, ja lad
> mig smide nogle nemme coverversioner i hovedt på folk, det gør dem jo
glade
> og sælger i læssevis"...
________

Det tavse flertal jubler over det. Hvad med På Slaget Tovl, mums. Det er da
også spændende at høre andre gruppers udgave af gamle kendte slagere.
Grunden til at de tager det op er jo også at det er musik fra dengang en
slager var en slager. Folk er jo ved at blive rigtig glade ved slagere. Det
vil ingen vist modsige, så skulle man da have skyklapper på. Men mange synes
at denne udvikling er deprimerende. Jeg synes den er dejlig.

Hilsen Åge




Flemming (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 21-09-02 21:47

On Sat, 21 Sep 2002 21:56:26 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Det tavse flertal jubler over det.

Måske det døve flertal?


> Hvad med På Slaget Tovl, mums.

Måske ikke ligefrem mums, men da helt klart bedre end Sukker toppen, Skov
trollen og den slags skralderværk!

> Det er da
> også spændende at høre andre gruppers udgave af gamle kendte slagere.

Hvis man har noget nyt at tilføje de gamle numre er det ok, ellers kan det
nærmest være ligemeget.

> Grunden til at de tager det op er jo også at det er musik fra dengang en
> slager var en slager.

Jeg tror nu mere, at det er fordi det er nemt og sikkert.

> Men mange synes
> at denne udvikling er deprimerende. Jeg synes den er dejlig.

Godt for dig Åge, jeg synes nu ikke, at udviklingen er speciel
deprimerende, lidt kedelig og intet sigende, men hvis folk har lyst til at
lytte til slager musik skal de have lov til det Jeg kan da selv godt
lide nogle af de gamle grand prix og 70'er slagere, men efter min menig har
generen udviklet sig i en dødsyg og kedelig retning.

P.S Hvis du vil høre nogle gode coverversioner skulle du prøve at lytte til
Tori Amos album "Strange little girl".

Mvh


--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Åge Halldorsson (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 22-09-02 00:17

Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:relpousdl5eaboc0k1v29834l3skd1d3ll@4ax.com...

> Godt for dig Åge,
SV: Tak skal du have

> Jeg kan da selv godt lide nogle af de gamle grand prix og 70'er slagere,
men efter min menig har
genren udviklet sig i en dødsyg og kedelig retning.
SV: Du har ret i at 70-erne var rig på som man kunne synge med på med det
samme. Jeg går ud fra at du tænker på sange som "We are going down",
"Missisippi", "Paloma Blanca" og grupper som "Pussycat", "George Baker
Selection", "Midle of the road", "The Cats" og "Les Humphries Singers".
Hvis jeg har ret, undrer det mig at du siger at genren har taget en
forkert retning. Jeg synes da at den tager nogenlunde den samm retning som
den også havde i 70-erne, nu er det bare navne som som "På slaget 12",
"Heidi Hauge", "Helmuth Lotti". Hvad er forskellen. Er den ikke lige så stor
som forskellen mellem "Bjørn og Okay" og "Kandis"?.
Er det ikke mere det, at du måske er blevet træt af genren og det er jeg
ikke.

Hilsen Åge






Flemming (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 22-09-02 09:24

On Sun, 22 Sep 2002 01:17:15 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
Skrev in dk.kultur.musik:

> SV: Du har ret i at 70-erne var rig på som man kunne synge med på med det
> samme. Jeg går ud fra at du tænker på sange som "We are going down",
> "Missisippi", "Paloma Blanca"

Ja, du har nogenlunde ret.

> og grupper som "Pussycat", "George Baker
> Selection", "Midle of the road", "The Cats" og "Les Humphries Singers".
> Hvis jeg har ret,

Igen nogenlunde rigtigt,

> undrer det mig at du siger at genren har taget en
> forkert retning. Jeg synes da at den tager nogenlunde den samm retning som
> den også havde i 70-erne,

Efter min mening er det ikke helt rigtigt De fleste dansk top bands
lyder i dag mere som en clon af Vikingarna, og efter min mening er det
bestemt ikke posetivt.

> nu er det bare navne som som "På slaget 12",

Igen, jag har intet imod PS 12, Jeg har faktisk deres seneste CD Men
Efter min mening er det de laver heller ikke dansk top, men mere dansk pop.

> "Heidi Hauge",

Er kedelig, intetsigende og laver efter min mening ikke slager men
contry/pop.

> "Helmuth Lotti".

Har lavet et nummer som jeg kan lide, men det var nu mest på grund af Lene
Siel

> Hvad er forskellen. Er den ikke lige så stor
> som forskellen mellem "Bjørn og Okay" og "Kandis"?.

Nej, men den stil som disse to band kører er nok noget af det mest kedelige
musik i verden og, nej jeg kunne heller ikke lide "Bjørn og Okay" i
70'erne. Deres version af Svenna og Lottas "Little yellow aeroplane"
ødelægger fuldstændig en ellers ok sang

> Er det ikke mere det, at du måske er blevet træt af genren og det er jeg
> ikke.

Træt og træt En stor del af den keder mig bare til døde, medens jeg
stadigvæk godt kan lide at lytte til en anden del af den fx. Lecia &
Lucienne, Laban, Abba, Osmonds, Gustav Winkler, John Mogensen, Lene Siel,
Hans mosters vovse osv, osv,

Mvh


--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Åge Halldorsson (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 22-09-02 10:28


Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dkuqousr2i8t0uol17j4jas8rqf3nsuh4d@4ax.com...


>
> Træt og træt En stor del af den keder mig bare til døde, medens jeg
> stadigvæk godt kan lide at lytte til en anden del af den fx. Lecia &
> Lucienne, Laban, Abba, Osmonds, Gustav Winkler, John Mogensen, Lene Siel,
> Hans mosters vovse osv, osv,
____

Ja, det er jo nogle ganske udmærkede navne du der nævner. I hvert fald de
fleste. men jeg undre mig nu stadig lidt over at du ikke kan lide nutidens
navne, når du kan lide ovenstående.

Før: Gustaw Winkler - Nu: Hans søn, husker ikke hans fornavn.
Før: Laban - Nu: Karina Høgfeldt
Før: Osmonds - Nu: Helmuth Lotti
Før: Kenny Rodgers- Nu. Heidi Hauge

o.s.v.

At du ikke jubler så meget over nutidens slagernavne, kan det ikke have at
gøre med at de kommercielle radiostationer boycotter det og dermed ikke
giver dig chance for at komme til at kende det. Før i tiden spillede næsten
alle radiostationer det om og om og om igen. Nu er der kun et begrænset
antal populærmusik-radiostationer tilbage.

Hilsen Åge







John K (22-09-2002)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 22-09-02 12:32

> Før: Gustaw Winkler - Nu: Hans søn, husker ikke hans fornavn.

Hugo


> Før: Laban - Nu: Karina Høgfeldt

Hmmm...

> Før: Kenny Rodgers- Nu. Heidi Hauge

Hvad har Kenny Rogers nu gjort dig, siden han skal sammenlignes med den
anti-krist af en country-sangerinde.


> At du ikke jubler så meget over nutidens slagernavne, kan det ikke have at
> gøre med at de kommercielle radiostationer boycotter det og dermed ikke
> giver dig chance for at komme til at kende det. Før i tiden spillede
næsten
> alle radiostationer det om og om og om igen. Nu er der kun et begrænset
> antal populærmusik-radiostationer tilbage.

Jeg tror nu ikke der er blevet færre "populærmusik-radiostationer" - der er
bare blevet flere "hit-musik radiostationer".


Mvh

John K





Flemming (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 22-09-02 18:35

On Sun, 22 Sep 2002 11:28:26 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:


> Før: Gustaw Winkler - Nu: Hans søn, husker ikke hans fornavn.

Har kun hørt et par enklte af hans numre, så jeg kan ikke udtale mig om ham


> Før: Laban - Nu: Karina Høgfeldt

hmm, jeg forstår ikke se sammenligningen?

> Før: Osmonds - Nu: Helmuth Lotti

Hvis jeg skulle sammenlige Osmond med nogle af de senere års kunstnere blev
det ikke Helmuth, men Boyzone.

> Før: Kenny Rodgers- Nu. Heidi Hauge

Kenny Rogers har da lavet nogle gode sange fx. Islands in the stream og
coward of the county, men hans nyere udgivelser har lige som Heidi's
udgivelser ikke rigtigt været noget at råbe hurra over!

> At du ikke jubler så meget over nutidens slagernavne, kan det ikke have at
> gøre med at de kommercielle radiostationer boycotter det og dermed ikke
> giver dig chance for at komme til at kende det.

Egentligt ikke Det er ved at være lang tid siden jeg lyttede til radio.

Mvh


--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Åge Halldorsson (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 22-09-02 20:08


Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mhuroukmdi9v11mornn4rajrofa2h1dh1s@4ax.com...

Det er ved at være lang tid siden jeg lyttede til radio.
___



Netop. det er det jeg mener

Hilsen Åge








Flemming (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 22-09-02 20:41

On Sun, 22 Sep 2002 21:08:17 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote in dk.kultur.musik:

> Netop. det er det jeg mener

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener, Åge. Det kunne være:

1. At jeg ikke kan lide det meste af den nye slager musik, fordi jeg ikke
lytter til radio? Det er nu ikke helt rigtigt, for jeg kan ikke undgå at
høre den andre steder...

2. At jeg ikke kan sige om slager er den nye trend i Danmark, hvis jeg ikke
lytter til radio? Jeg tror nu nok, at du har ret i at der er rigtigt mange,
der lytter til det, men det var der også for 2, 5 eller 10 år siden, og det
betyder ikke, at jeg tror, at slager genren pludselig er blevet kæmpestor
For alle dem, jeg kender, som lytter til slager lytter også til meget
andet musik...

Mvh,


--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Åge Halldorsson (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 23-09-02 05:01


Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4j6soukuegmvubb27b9dpkl6374f9mte11@4ax.com...
> On Sun, 22 Sep 2002 21:08:17 +0200 "Åge Halldorsson"
> <halldorsson@post.tele.dk> wrote in dk.kultur.musik:


> For alle dem, jeg kender, som lytter til slager lytter også til meget
> andet musik...
>
> Mvh Flemming S.
_____

Ja ja ok. Min musiksmag breder sig også meget. Den omfatter bl.a.
dansebandsmusik, traditionel countrymusik, Bjarne Liller-jazz,
rock´n´rollmusik, spillemandsmusik, suppe-steg-is-musik, dansktop, norsktop,
svensktop, tyske slagere, hollandske slagere. Så man må også nok sige at jeg
breder mig vidt i musiksmag.
Selvfølgelig briver man træt af at høre det samme hele tiden.



Flemming (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 23-09-02 09:51

On Mon, 23 Sep 2002 06:00:47 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Ja ja ok. Min musiksmag breder sig også meget.

Hmm, Det jeg mente var nu at den ikke breder sig, men altid har været delt
af mange

> Den omfatter bl.a.
> dansebandsmusik, traditionel countrymusik, Bjarne Liller-jazz,
> rock´n´rollmusik, spillemandsmusik, suppe-steg-is-musik, dansktop, norsktop,
> svensktop, tyske slagere, hollandske slagere. Så man må også nok sige at jeg
> breder mig vidt i musiksmag.

Når man ser bort fra Kandis, Bjørn & Ok, Heidi, Richard, Lis og Per,
Helmuth, og den dårlige ende af disse musik genre så er det såmændt ok!

> Selvfølgelig briver man træt af at høre det samme hele tiden.

Du skulle prøve at give nogle andre artister end dem du normalt lytter til
en chance Hvad med Nina Hagen, Blind Guardian (Deres udgave af Mr.
Sandman, er rigtig god), Red hot Chili Peppers, Boy George (Især hans
albums Cheapness and Beauty, og U can never be 2 straight), Kylie, Bajm
(prøv nummeret Born to slide, smukkere findes det ikke) osv...

Mvh


--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Åge Halldorsson (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 22-09-02 00:47


Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:relpousdl5eaboc0k1v29834l3skd1d3ll@4ax.com...
> On Sat, 21 Sep 2002 21:56:26 +0200 "Åge Halldorsson"
> <halldorsson@post.tele.dk>
> wrote in dk.kultur.musik:
>
> > Det tavse flertal jubler over det.
>
> Måske det døve flertal?
>
>
> > Hvad med På Slaget Tovl, mums.
>
> Måske ikke ligefrem mums, men da helt klart bedre end Sukker toppen, Skov
> trollen og den slags skralderværk!
>
> > Det er da
> > også spændende at høre andre gruppers udgave af gamle kendte slagere.
>
> Hvis man har noget nyt at tilføje de gamle numre er det ok, ellers kan det
> nærmest være ligemeget.
>
> > Grunden til at de tager det op er jo også at det er musik fra dengang en
> > slager var en slager.
>
> Jeg tror nu mere, at det er fordi det er nemt og sikkert.
>
> > Men mange synes
> > at denne udvikling er deprimerende. Jeg synes den er dejlig.
>
> Godt for dig Åge, jeg synes nu ikke, at udviklingen er speciel
> deprimerende, lidt kedelig og intet sigende, men hvis folk har lyst til at
> lytte til slager musik skal de have lov til det Jeg kan da selv godt
> lide nogle af de gamle grand prix og 70'er slagere, men efter min menig
har
> generen udviklet sig i en dødsyg og kedelig retning.
>
> P.S Hvis du vil høre nogle gode coverversioner skulle du prøve at lytte
til
> Tori Amos album "Strange little girl".
>
> Mvh
>
>
> --
> + Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk>
+
> + Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk>
+
> - "Did you ever ask those strangers what they're searching
-
> - Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G.
'Dowd) -



Peter Juhl (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Juhl


Dato : 20-09-02 20:35

Åge Halldorsson wrote:
>
> DET BLIVER VOLDSOMMERE OG VOLDSOMMERE

Dit selvbedrag?

> Ja, man må nok sige at det er en sand folkestemning der nu i 2 måneder
> raser i Danmark. Danskerne er simpelthen blevet besat af tanken om at
> musik skal tilbage til rødderne, og ikke al det kompressordunk.

Åge, jeg venter stadig på at eksponere dig for noget fed elektronisk
musik,jeg er næsten overbevist at du efter intens gennemlytning bliver
Fuur's svar på Keith Flint.

> I denne uge er næsten halvdelen af salgslistens Top 10, besat med
> slagermusik.

Besat - hvilket velvalgt ord.

> Nr. 6: Helmuth Lotti (Med Elvis-musik af formidabel høj kvalitet)

Jeg kom ved et tilfælde forbi et program hvor den belgiske flødebolle
stod og pinte en koncertsal med sine Elvis fortolkninger - på et
tidspunkt begyndte han at ryste somom der var en lille kattekilling,
der var ved at kravle op af hans ben ... ved du om det ER sådan han
danser?

> Nr. 10: Kandis (Dansmarks populæreste orkester med gedigen gennemført
> dansktop)

Ja, én ulykke kommer sjældent alene.

> Ih hvor er det blevet skønt at være dansker i et land hvor
> slagermusikken vælter frem.

Er Fuur og Mors et statsfællesskab?

/Peter


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409079
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste