Ang QXL Auktion
Fra : Unlock.Nykøbing.M

Dato : 20-09-02 18:21

Jeg har nu sendt to pakker til køberer på auktionen hvor de havde vundet de
pågældende auktioner.

Men den ene havde ikke råd til varen aligevel så han afhentede den ikke på
posthuset.

den anden ved jeg ikke hvor for han nægtede bare modtagelse.

jeg har bekræftigelse fra begge på at jeg skulle sende varene til en given
adr sammen med bekræftigelsen at de havde vundet auk.

kan jeg gøre noget for at få mine udgifter dækket og hvad kan i råde mig til
desangående

--

**************UNLOCK*************
og rep af div mobil tlf. 40402050.

Fra : TGD

Dato : 20-09-02 21:47

Unlock.Nykøbing.M wrote:
<KLIP>
> Men den ene havde ikke råd til varen aligevel så han afhentede den
> ikke på posthuset.

Ved fjernsalg har man 14 dages returret, denne kan bruges ved ikke at hente
pakken

<KLIP>

> kan jeg gøre noget for at få mine udgifter dækket og hvad kan i råde
> mig til desangående

Bide i det sure æble, der er ikke meget at gøre.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-09-02 22:56

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev i

> Unlock.Nykøbing.M wrote:
> <KLIP>
>
> Ved fjernsalg har man 14 dages returret, denne kan bruges ved
> ikke at hente pakken

Mener du virkeligt at fjernsalg og en bindende auktion på QXL er det
samme??

Fra : Henning Makholm

Dato : 21-09-02 00:30

Scripsit "Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk>
> "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev i

> Mener du virkeligt at fjernsalg og en bindende auktion på QXL er det
> samme??

Det er muligt at "TGD" mener det (han/hun/den/det plejer jo ikke at
lade sig forstyrre af fakta), men det er ihvertfald ikke i
overensstemmelse med loven.

Forbrugeraftalelovens §1 stk 4 sætter udtrykkelig lovens kapitel 2 og
3 i kraft for "aftaler om køb fra ikke-erhvervsdrivende, hvis aftalen
er indgået eller formidlet for sælgeren af en erhvervsdrivende, samt
på erhvervsdrivendes henvendelser med henblik på indgåelse af sådanne
aftaler." Modsætningsvist må man slutte at kapitel 4 om fjernsalg,
herunder fortrydelsesretten, ikke gælder sådanne aftaler.

(Det er mig lidt uklart om kapitel 4 gælder når auktionssælger handler
som led i sit erhverv - så er det godt nok en forbrugeraftale, men den
falder ikke helt ind i definitionen af fjernsalg i §10a, fordi det
ikke er den erhvervsdrivende selv der driver fjernsalgssystemet).

--
Henning Makholm "We're trying to get it into the
parts per billion range, but no luck still."

Fra : TGD

Dato : 22-09-02 11:30

Henning Makholm wrote:
<KLIP>
> Det er muligt at "TGD" mener det (han/hun/den/det plejer jo ikke at
> lade sig forstyrre af fakta), men det er ihvertfald ikke i
> overensstemmelse med loven.

Jamen skål.

> [...]
> aftaler." Modsætningsvist må man slutte at kapitel 4 om fjernsalg,
> herunder fortrydelsesretten, ikke gælder sådanne aftaler.

http://www.fi.dk/ret/e-handel/rettigheder_pligter/internetauktioner/
Hvis det er virksomheder, der blot sælger deres varer over auktion, så har
du de samme rettigheder, som hvis du havde købt dem på virksomhedens egen
hjemmeside. Det vil sige, at du har krav på at få de samme oplysninger, og
at du for det meste har fortrydelsesret.
Se afsnittet om fortrydelsesret på side 8.

<KLIP>

Fra : Lars

Dato : 21-09-02 14:48

"Unlock.Nykøbing.M" <Korelerer@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> adr sammen med bekræftigelsen at de havde vundet auk.
>
> kan jeg gøre noget for at få mine udgifter dækket og hvad kan i råde mig

Det eneste du kan gøre er at give dem en dårlig rating på QXL.... og så
naturligvis tjekke rating på dine købere før du sender noget til dem.
Desværre.

/Lars

Fra : HBK

Dato : 21-09-02 16:52

> [...]
> adr sammen med bekræftigelsen at de havde vundet auk.
>
> kan jeg gøre noget for at få mine udgifter dækket og hvad kan i råde mig

Ang. udgifterne kan jeg ikke hjælpe dig, men ellers må du gøre som andre af
os der sælger via QXL. Send først varen når betalingen er modtaget. Det er
det jeg altid gør. Mail et kontonummer hvor de kan indbetale beløbet inc.
porto, og send så varen når de er registreret. Det plejer at være den bedste
fremgangsmåde. Men så skal man også kunne stole på at du sender varen. ;0)
Mvh
Helle

Fra : Unlock.Nykøbing.M

Dato : 21-09-02 19:44

tak for rådene .
jeg har nu altid haft det sådan at jeg stolede på folk indtil det modsatte
er bevist.
.. det er så nu...

-- jeg har nok sendt 50 pakker på den måde uden problemer men i denne uge to
retur øv øv