DDV
Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 20-09-02 16:01

Hej alle
Jeg vil lige høre om der er nogen der har nogle oplevelser med DDV, da jeg
starter på mandag. Jeg vil gerne høre både gode og dårlige oplevelser.
Jeg skal tabe mig ca. 25 kg. så det bliver en hård kamp. Men jeg er meget
positiv og er overbevist om at det er nu det skal lade sig gøre.
Håber der er nogen med nogle oplevelser.

Hilsen Heidi
__________________________________________________________________ Heidi
Petersen ICQ#: 102320704 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-09-02 17:24

Heidi Bech Petersen wrote:

> Hej alle
> Jeg vil lige høre om der er nogen der har nogle oplevelser med DDV,

Jep.

> da jeg
> starter på mandag. Jeg vil gerne høre både gode og dårlige oplevelser.

Nu har jeg været på DDV siden starten af august2002*. Og nærmer mig et
vægttab på 10 kg (jeg skal fra 120 - ca. 90).

Jeg har fået positiv kendskab til DDV via et familiemedlem, der har tabt
sig 30 kg (og der er 15-20 endnu) på et halvtårs tid. Et par andre
familiemedlemmer er startet siden hen og det går også godt for dem
(tallene har jeg ikke styr på. Jeg koncentrerer mig om mit eget)
Tidligere (tilbage i 1999) omtalte jeg DDV i mindre positive vendninger
(søg selv på google), men må sande at det nok ikke er tåbelig endda hvad
der sker på møderne fra uge til uge.

Maden er der rigelig af (medmindre man tidligere har ædt bjerge af mad).
kvaliteten og tilberedningen står man selv for (og smagen er så også
derefter).
Morgenmaden kunne være bedre, men jeg er ved at vende mig til den. Der
skal godt trylles lidt for at holde mig indenfor programmet og samtidig
få mig i mentale omdrejninger. Hvis det kan lykkedes for mig, så kan det
også for andre (og jeg er en rigtig morgen-muffel, hvis jeg ikke får
morgenmad).

Frokost skal man forberede sig på, at få et Himmelbjerg (Himmelbjerg er
jo ikke et rigtigt bjerg) af grønsager.

Aftensmaden bliver jeg i hvert fald mæt af (tidligere spiste jeg gerne
to kæmpeportioner pasta og tilhørende sovs for at blive mæt. Nu:
Mellem 170-220g kød + 300g grønsager og senere på aftenen en 275g
selvrørt jordbærisdessert)

Der er altså også noget som ikke alle mennesker er glad for: fisk (3-5
gange pr. uge) og lever (1 gang pr. uge).

Maden skal tilberedes uden at varme fedt op (faktisk gerne "skylle" kød
og andre AnneLarsenske kneb). Tilgengæld skal man spise 15-30 g fedt om
dagen (fx kolde dressinger eller hva man nu finder på).

ALT skal vejes. Det tager lidt ekstra tid fra komfur til bord. Så skal
alt altså lige en tur forbi køkkenvægten. Man skal nemlig veje maden i
tilberedt stand.

> Jeg skal tabe mig ca. 25 kg. så det bliver en hård kamp.

Du kan rolig regne med mindst et halvt år, da man sådan set
gennemsnitlig skulle kunne tabe sig 1 kg om ugen.
Og selvom det går langsommere: Keep the motivation. Bare det går derned
af, så er du på vej.

> Men jeg er meget
> positiv og er overbevist om at det er nu det skal lade sig gøre.

Så er det også det rigtige tidspunkt at gøre det på.

> Håber der er nogen med nogle oplevelser.

Tja, nu har jeg givet mit besyv med. Om du kan bruge det til noget, tja
det vurderer du selv.

Du kan forsøge dig med nogle af retterne fra http://opskrifter.heede.dk.
Disse opskrifter følger DDV-programmet.
Bare for at se, hvordan det er.

*: At jeg er på programmet kan naturligvis farve mit syn hvordan
programmet generelt er.
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 20-09-02 17:54

"Heidi Bech Petersen" <heidi_bech@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> positiv og er overbevist om at det er nu det skal lade sig gøre.
> Håber der er nogen med nogle oplevelser.

Hej Heidi

Held og lykke med dit projekt
Det er mit indtryk at rigtig mange taber sig i stor stil med deres program.
En tilføjelse til det Carsten skriver er at man også skal føre dagbog over
alt man putter i munden.
Men kuren er sat sammen således at man får dækket alle behov for vitaminer ,
proteiner, ja simpelthen alt, men det kræver jo at man slavisk følger kuren.
Jeg tror på kuren, men syntes ikke møderne fungerede for mig, kedelige
langtrukne, og spild af min tid, men det er et helt personligt synspunkt.
Man betaler 45 kroner hver uge når man vejes og hvis man ikke kommer skal
man betale alligevel, hvis man ikke kan dokumentere sit fravær, det føles
også lidt formynderisk for mig.
Men som jeg har skrevet før, jeg fortryder ikke at jeg startede der.
mvh Kirsten

Fra : Vanillepigen

Dato : 20-09-02 18:09

Heidi Bech Petersen wrote:

> [...]
> Men jeg er meget positiv og er overbevist om at det er nu det skal
> lade sig gøre. Håber der er nogen med nogle oplevelser.

Hej Heidi,
Jeg kan sådan set kun tilslutte mig Carstens fremstilling af sagen.
Jeg startede hos DDV for tre uger siden og har siden da tabt 2,5 kg, hvilket
jeg er godt tilfreds med. Jeg regner med at tabe yderligere 18 kg i løbet af
de næste 5 måneder, og har så planlagt at tage den tid det tager. Jeg har
overhovedet ikke været sulten på noget tidspunkt i løbet af den tid jeg har
været på kuren og har ikke savnet de ting jeg før fik; cola, rødvin, slik,
is etc.

Jeg havde dog nogle opstartsproblmer i form af hård mave og svingende humør,
hvilket jeg tror skyldes, at kroppen dels skulle vænne sig til de mange
kostfibre fra de "tunge" grønsager, dels det manglende tilsatte sukker, som
jeg før fik en del af (drak gerne ca ½-1 liter cola om dagen tidligere).
Disse opstartsproblemer var skyld i at jeg de første to uger kun tabte i alt
800 gr.

En del af det at tilmelde sig DDV er at komme til møderne. Jeg har før fulgt
deres program uden at gå der, men må sande at det *er* en motivationsfaktor
at blive vejet ugentligt af en "fremmed", man skal stå til ansvar for, plus
få peptalk'en og de gode ideer til den næste uges menuer. Ihvertfald holdt
jeg tidligere op med mine kure, men denne gang bliver jeg sgu ved, fordi jeg
vil tabe de overflødige een gang for alle.

Det kan stresse at skulle tabe sig det kilo om ugen som de gerne ser, men
man kan ikke altid regne med at det sker, i nogle uger står man måske stille
eller taber sig kun måske 500 gram. så bliver man nødt til at være stædig og
holde fast i det, man har lovet sig selv. Selvom man kun taber sig 500 gram
kan man dog glæde sig over at det går den rigtige vej og at et langsomt
vægttab under alle omstændigheder er sundere end et hurtigt vægttab.

Men en af fordelene ved DDV er netop at det ikke er noget, der skal ske i
løbet 0 komma 5. For mig tog det 5 år at oparbejde mine 20 kilos overvægt,
så det er jo ikke noget, man smider i løbet af få uger. Det som programmet
lægger op til er, at man ændrer sine kostvaner og sit forhold til mad,
hvilket godt kan tage tid og være omfattende for ens øvrige livsstil, men
det er sgu sundt og giver pote i sidste ende.

En sidste ting; Som Carsten skriver - gå ind på http://opskrifter.heede.dk -
jeg er overrasket over, hvor lækkert den mad man skal spise under en kur kan
tilberedes! Jeg er faktisk ikke sikker på at jeg holder op med at spise på
den måde igen, og så er programmet jo lykkes; en varig kostomlægning.

Mange venlige hilsner og Held & Lykke

Kristine Gazel.

Fra : Lone Ginnerup

Dato : 20-09-02 20:18

Hej Med Jer

Jeg er i fuld gang hos DDV - og jeg er så glad for at være kommet igang.
Mit vægttab er helt fint - og jeg har det godt.

Mit forslag er at du smutter ind her http://www.vaegtkonsulenterne.dk/
Det er DDV´s hjemmeside - gå ind i <chat> - og kom i snak med en masse
mennesker, der glad og gerne støtter hinanden - og også dig - selv om du
endu ikke er igang.

Lige en bette forklaring på det med at man skal betale 45,- også for de dage
man ikke har været der - eller man skal stille med dokumentation.

Det er fordi konsulenten er regnskabspligtig og momsregistreret - hun skal
kunne lægge din dokumentation ved regnskabet - som bilag - for at vise at
hun ikke har fået de 45,- ellers kommer hun til at betale skat og moms af
penge hun ikke har tjent.

Med venlig hilsen Lone

Fra : Susanne

Dato : 21-09-02 16:39

Heidi Bech Petersen <heidi_bech@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8b3667$0$16826$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> positiv og er overbevist om at det er nu det skal lade sig gøre.
> Håber der er nogen med nogle oplevelser.

Hej Heidi

Jamen det er da helt sikkert en god ide` at starte der. Jeg kender flere
gode eksempler på dette.
Min egen historie er den at jeg startede hos DDV i Januar. Jeg har selv tabt
22 kg. Jeg holdte "sommerferie" fra dem i 2½ måned hvor jeg uden problemer
holdte vægten ( dvs. -1,9kg) trods det, at jeg ind imellem tillod mig selv
lidt goder, da det trods alt var sommerferie.
Følger man deres plan , så er man sikker på at tabe sig og det uden motion
og lignende. Jeg vil nu selv til at begynde at motionerer lidt, da jeg nu er
ved at være så langt nede i kiloerne, at jeg godt tror jeg kan klare det
hvis vægten skulle blive forøget pga. alle disse muskler :c)
Til at begynde med brugte jeg utrolig lang tid i køkkenet i forhold til hvad
jeg plejede. Men det blev hurtigt bedre efter jeg fik helt check på hvad jeg
måtte og ikke måtte. Men selvfølgelig, dejligt og lækkert mad tager jo nok
lidt længere tid at tilberede end 300g kogte gulerødder med et stykke kød
til :c)
Så bare igen..du skal nok blive glad for det. Det er jeg i hvert tilfælde.
Jeg har ikke følt, at det har været en hård kamp at tabe disse kilo. Jeg er
kun ked af jeg ikke har gjort det for længe siden.

Held og lykke
Sanne

Fra : Hanne Mikkelsen

Dato : 22-09-02 16:43

Kære Heidi

Ja,jeg kan kun anbefale varmt
Jeg har tabt 68 kg hos DDV - se mig på "Før og efter"på deres hjemmeside
www.vaegtkonsulenterne.dk

KH Hanne

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 24-09-02 14:24

Hej alle!
Tusind tak for jeres svar, det er dejligt at høre at der er så meget
positivt om DDV. Ja jeg startede jo derinde igår. Men puha.... hvor er man
dog rundtosset når man kommer der fra. Hvad må man spise og hvad må man
ikke. Jeg håber det bliver lettere med tiden....
Ja, men min start vægt er så 97,6 og jeg vil gerne ned og veje 65, så......
det er lige 32,6 kg. Men jeg vil jævnligt skrive herind om hvordan det går.
Endnu en gang tak for hjælpen.... Jeg ved det ikke er sidste gang jeg
spørger om hjælp herinde...
Postive hilsner fra Heidi

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-09-02 15:44

Heidi Bech Petersen wrote:

> [...]
> dog rundtosset når man kommer der fra. Hvad må man spise og hvad må man
> ikke. Jeg håber det bliver lettere med tiden....

Det bliver meget lettere med tiden.

Hvad mad angår, så er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen. Og jeg kan
finde ud det (jeg har så også konen til hjælp, så det hjælper jo også).
Derudover bruger jeg gerne vægtkonsulenternes chatside. Den er lidt
uoverskuelig, da den ikke lige fx poster i tråde som her på usenet. Så
man skal lige holde øje med chatsiden, når man har stillet et spørgsmål
eller deltager i en debat.

> Ja, men min start vægt er så 97,6 og jeg vil gerne ned og veje 65, så......
> det er lige 32,6 kg. Men jeg vil jævnligt skrive herind om hvordan det går.

Det skal du da være velkommen til.... jeg gør det når jeg syntes, at det
er relevant eller som en del af debat.

> Endnu en gang tak for hjælpen.... Jeg ved det ikke er sidste gang jeg
> spørger om hjælp herinde...

Jeg håber ikke, at det er sidste gang du skriver herinde. Gerne
positive, negative eller bare noget som du bare må fortælle.
Tilgengæld vil jeg lige bede dig om at kigge på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html. Det gør det en hel del
nemmere at læse svar på indlæg (og vi spiller jo ikke jeopardy).