Kødlasagne-opskrift...
Fra : Anders

Dato : 20-09-02 13:01

Ja, jeg ved godt at det er noget af det nemmeste, men hvis der er nogen der
ligger inde med en sublim opskrift, vil jeg være glad

Anders

Fra : Nette

Dato : 20-09-02 14:24

"Anders" wrote
> Ja, jeg ved godt at det er noget af det nemmeste, men hvis der er nogen
der
> ligger inde med en sublim opskrift, vil jeg være glad

Ok, du kan få min. Men der er ingen mål på den

løg
hvidløg
Oksekød
paprika, salt, peber, oregano
gulerødder, grovhakket/bitte små tern
hakkede flåede tomater
rødvin
mælk

Det hele svitses i overstående rækkefølge og koges ind. Des længere tid det
koger, des mere smag for det.

Hvid opbagt sovs tilsat lidt muskatnød.
( Margarine smeltes i en gryde, og når det er klart, hældes et par skefulde
mel i og der røres grundigt til evt. klumper er væk. Der spædes nu med mælk
af et par gange, til sovsen er godt tyk. Muskatnød til sættes).

Lasagneplader.

Det hele lægges lag på lag, dog max. 4 lag plader, i et ildfastfad, som
bages i ovnen en halv times tid ved 200 grader.
Revet ost drysses over og lasagnen bages endnu 20 minutter i ovnen.

Mælkesovsen kan erstattes med grundsovsen fra Karolines.

- En lasagne, jeg virkelig har fået meget ros for

Bon appetit

Nette

Fra : Brian Møller

Dato : 20-09-02 15:11

> [...]
> bages i ovnen en halv times tid ved 200 grader.
> Revet ost drysses over og lasagnen bages endnu 20 minutter i ovnen.

Lækker opskrift som ligner den jeg bruger meget. Dog lægger jeg gerne 6 lag
og så laver jeg "kød"-lagne lidt mindre end mange gør. Derved opnår jeg så
også at den mere sjældent "flyder" væk når jeg skal øse den op. Tilligemed
kan resterne (hvis der altså er sådan nogle :)) nemmere kommes i nogle
Tupperware-bøtter. Lidt en god ting når man ikke altid lige har pengene til
at få noget forskelligt hver aften.

Det kan så være at det bare er mig som ikke lige får sovsen perfekt; men jeg
har den bedste erfaring med det. Men sådan er der jo så meget som er
forskelligt.

Mvh

Brian

Fra : Bettina Madsen

Dato : 20-09-02 18:42

Karolines køkken har en god lasagne med auberginer. Den er
rigtig lækker, og lidt anderledes.

http://www.karoline.dk/visopskrift.asp?id=12

Bettina

Fra : oollee

Dato : 21-09-02 16:35

Hej du får også lige min "hverdagsopskrift" på lasagne - jeg har sjældent
tid til at lave både kød- og bechamelsauce....

Løg
Hakket Kød
Hvidløg
Salt, peber og oregano
Flåede tomater
1 pose revet ost, som kommes i kødsovsen
ca. 3 dl mælk

dette simrer til osten er smeltet og derefter laves lasagnen og kommes i
ovnen med et drys revet ost og rasp øverst-

UHM - det smager himmelsk

Fra : Padmé

Dato : 21-09-02 16:54

hvorfor rasp??¨

Fra : Nette

Dato : 22-09-02 00:45

"Padmé" wrote
> hvorfor rasp??¨

Det giver en sprød og smagfuld skorpe

Nette

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 26-09-02 12:31

En gratineringsmetode som eliminerer brugen af f.eks. parmesan..

K.