Fusker Fairpris.dk?
Fra : schnyffeldogg

Dato : 20-09-02 11:40

Jeg har tilmeldt mig fairpris.dk som leverandør fordi jeg faldt for
sælgerens smarte salgstrick...
Han fortalte mig bl.a. at der allerede lå en ordre som jeg kunne få hvis
jeg købte et abonnement.

Sandheden var at der ikke lå nogen ordre, den kom først senere og jeg
fik på fornemmelsen at de selv havde lagt den ind
Ordren blev iøvrigt på besynderlig vis bare slettet da jeg havde afgivet
et tilbud.

Andre forespørgsler på tilbud m.m. er aldrig blevet besvaret eller er
blevet slettet ligeså snart jeg stiller spørgsmål eller giver tilbud på
noget.
Igen har jeg på fornemmelsen at de snyder så vandet driver og laver
forespørgslerne selv.
Men hvad gør jeg?
Jeg har ikke betalt og agter ikke at betale, hvordan står jeg juridisk
og hvilke muligheder har jeg for at finde ud af om der er fusk med i
det?
Det skal nævnes at jeg kender en anden der har været ude for det samme,
han skrev dog aldrig under på noget.
en ordentlig omgang, håber der er en der kender svaret.

http://www.kandu.dk/

Fra : morten sorensen

Dato : 23-09-02 09:41

"schnyffeldogg" <schnyffeldogg.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg har tilmeldt mig fairpris.dk som leverandør fordi jeg faldt for
> sælgerens smarte salgstrick...
> Han fortalte mig bl.a. at der allerede lå en ordre som jeg kunne få hvis
> jeg købte et abonnement.

For dem der ikke ved det : Fairpris.dk fungerer på den måde at kunder kan
lægge forespørgsler ind på hvad som helst. Disse forespørgsler vises så til
de leverandører der abonnerer på den pågældende kategori.

Samme situation har jeg været ude for. Jeg har dog betalt og vil ikke prøve
at få pengene igen. Jeg nøjes med at opsige det så snart som muligt [efter
et år].

Jeg kan dog sige at det virker som om nogle af deres ordrer er OK - jeg har
ihvertfald engang svaret en kunde hvori jeg angav min web-adresse -
hvorefter jeg kunne se at det var et firma i Ålborg. At det så bare var en
konkurrent der havde lavet en 'useriøs' forspørgsel er noget andet.

Af de 8 ordrer der har været i min tid [siden maj] har jeg hørt fra *een*
kunde [som sagde de ikke var interesserede, ikke ville ringes op -og
slettede deres forespørgsel hurtigt efter]. Og det er ikke fordi jeg sviner
dem til. Jeg stiller bare relevante, uddybende spørgsmål.

Det er interessant at du mener de selv lægger ordrer ind.... hvis du har
mere om det, ville jeg meget gerne høre det. For det vil jeg da klart
fremlægge for dem - med henblik på øjeblikkelig opsigelse pga misligehold.
Du må meget gerne maile mig privat - så vi kan sammenligne korrespondance og
generelle erfaringer med Fairpris.dk. Mailadressen står i headeren - det er
bare de store bogstaver der skal stryges.

Ville det at de selv lægger ordrer ind være nok til at opsige et abonnement
og kræve penge tilbage ? Eller ville jeg skulle bevise at der lægges falske
ordrer ind i netop min kategori ?

morten sorensen

Fra : frda

Dato : 15-01-03 12:51

schnyffeldogg, endte du op med at betale? Jeg har nemlig også dummet mig
ved at hoppe på en af deres sælgeres tale om guld og grønne skove.

Jeg været stået opført hos fairpris.dk siden primo nov. 2002 (med
betaling d. 01.02.2003) , da jeg syntes, det lød som et rigtigt godt
tilbud.
Især fordi man gav udtryk for at have en meget stor kundebase med en
stor strøm af forespørgsler, hvilket har vist sig at være stik imod
virkeligheden.

Jeg oplyste ellers over for dem, at jeg har at gøre med meget specielle
og skræddersyede edb-løsninger, men det skulle jeg ikke være bange for,
sagde man.
Med deres store kundebase skulle der skam nok dukke forespørgsler op i
systemet til mig. Det har der så også gjort (en sølle håndfuld på 2
mdr.) - problemet er bare,
at de alle sammen ligger meget langt fra, hvad jeg beskæftiger mig med
(der har været tale om tilbudsindhentning på ganske alm. PC'er, som kan
købes på et hvert
gadehjørne).

Jeg føler mig en smule snydt, men det kan jeg sikkert kun takke min egen
godtroenhed for. Jeg går ikke ud fra, at det er nemt at tackle en sådan
situation,
hvor jeg på ingen måde føler, at jeg har fået, hvad jeg blev stillet i
udsigt. Det er jo temmeligt svært at bevise, hvad der af en sælger blev
sagt over telefonen.

Jeg kan kun anbefale andre ikke at benytte sig af fairpris.dk. Min
oplevelse er, at det er penge lige ud af vinduet, uanset hvor megen guld
og grønne skove,
der loves over telefonen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Dobbie

Dato : 15-01-03 17:51

HELT ENIG ...

Fairpris.dk fupper folk

---
Checked by Norton anti-virus system (http://www.norton.com). Version: 8.07
and

Fra : RoJo

Dato : 15-01-03 20:18

"frda" <frda.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan kun anbefale andre ikke at benytte sig af fairpris.dk. Min
> oplevelse er, at det er penge lige ud af vinduet, uanset hvor megen guld
> og grønne skove,
> der loves over telefonen.

For at tilføje lidt ... så skal i også passe på med Dansk Detail. De har
nogle
satans gode marketingsfolk, som kan lokke alt ud af jer.

mvh
RoJo