onbordt grafik kort
Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 20-09-02 11:28

Jeg kikker lidt på at skulle opgrader. Lige nu køre jeg med et TNT 32 Mb
kort og er englelig godt nok til freds med det. Men hvis jeg nu skal til at
sammen sætte en ny PC med støre CPU (AMD 2200+) og den gamle PC skal sønnen
have inc grafik kort, så var det jeg tænkte at jeg ville have et MB med
grafik kort på.

Men hvor gode er de onbordt ??? Når nu et TNT er godt nok til mig. Jeg har
kun fundet ASUS med NVIDIA GeForce2 OG net kort samt Lydkort (det fylder
minder hvis jeg skulle lave et alternativt kabinet !)

er der nogle finger regler for hvor hurtig onbort SIS mm er i forhold til
gammel TNT og NVIDIA GeForce2
Eller en test side ?
Og mest af alt ... kunne DU mærker/følge forskæl ?

--
Hilsen Kai

(fremtids hjemme side .... WWW.ABOU.DK)

Fra : Søren

Dato : 20-09-02 15:10

Kunne godt tænke mig at vide lidt hvorfor du skal have en Amd 2200+ , jeg
kan forstå at du ikke bruge din maskine til at spille på (TNT / SIS
onboard).
En så kraftig maskine bruges mest til spil / video håndtering / 3d
animation.
Geforce2 er hurtigere end TNT, især hvis du kommer op i et geforce2 GTS /
PRO eller geforce2 TI. Der vil du virkeligt mærke forskel. Disse kort fås
fra 300-500 kr for et brugt.
Jeg ville droppe det er onboard, fordi du sikkert på et eller andet
tidspunkt vil prøve at spille på din computer

Søren

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 20-09-02 20:24

> Kunne godt tænke mig at vide lidt hvorfor du skal have en Amd 2200+ , jeg
> kan forstå at du ikke bruge din maskine til at spille på (TNT / SIS
> onboard).
Jo jeg spiller men jeg tjækket lige den nye udgave af det spil jeg spiller
mest .... warcraft. det skal faktisk ikke have andet end TNT eller I810 samt
min 128Mb ram og 400Mhz.
Men jeg kan ex godt lide at når jeg har KØBT en ny plande så lave jeg den
om til MP3 .... det kræver !
Og lige nu optager jeg fest udvalget(ander gange optager jeg live ting fra
P3) på P3 .... det bliver også lavet om til MP3. Konvaerter en BMP fil til
JPG det kræver. (scannet dokumenter)
SAMT at så vare det længer enden den bliver for gammel til mig ex er min PC
fra ca 03 2002 og den er over hovet ikke for gammel .... men det er min
forige som min søn nu har men den er også købt 1/7 98 ... det er 4 år den
har holdt
Alle PCer er på det tids pungt købt som overkill PCer og det har jeg god
erfaring med.
Og Pcer her i mit netværk går bare nedad i føde kæden .... så den har nok
lang tid endnu

MIN arbejds-PC nr 2 er kun på overclokket333Mhz ... men den er primært til
MP3 Jukbox og det klare den fint og den er også købt ind den 1/7 98
Jeg kunne faktisk finde på at nedgrader den hvis jeg lige skulle bruge den
til noget andet .... i gamle dage kunne min 133 jo god klare det job

> En så kraftig maskine bruges mest til spil / video håndtering / 3d
> animation.
Nå ja hvis den også kan det så OK
men når jeg skifter så vil jeg gerne have et spak !
OG mest af alt ..... sønnes PC er en Celeron overclokket375 med Voodoo ?
....... han skal have noget støre ..... så kan han ave min Atlon 800(880) med
TNT

> [...]
> Jeg ville droppe det er onboard, fordi du sikkert på et eller andet
> tidspunkt vil prøve at spille på din computer
JEG SPILLER OGSÅ ..... det er meget afstrassen at side med sønne eller selv
og spille

Men du underbygger noget af det jeg tænker over .... jeg skal have et MB
hvor jeg kan smække et GeForce4 eller andet i om et par månder men det kan
vente lige nu da jeg heller vil smide penge for en støre CPU (der holder
længer)

Hov ... køre GeForce4 ikke 8X ???

> Søren
Jeg takker