*#%€`“§£¶[]?±'?§$
Fra : Henrik Lindskou

Dato : 20-09-02 06:44

Nu har jeg fundet ud af hvor vanedanende den her nyhedsgruppe er.
Jeg har endelig fået lavet et skærm dump af mit skrivebord, ville lige
lægge det ud på nettet, det kunne jeg ikke finde ud af.
da TDCs' hjemmeside service ikke er særlig logisk, noget med at man skal
gætte sit password ? ja det sagde de på deres hotline.
Nå men jeg spørge da bare i NGen' Naaaaaa så var der problemer med at
koble på centralen ( havde prøvet alt mellem himmel og jord også at
genstarte Macen ) tilslutte den blærbare win-dåse osv. intet hjalp.

Ringede til TDC. en gang til,
TDC: nå det er nok bare din maskine det er galt med !
NEJ DET ER IKKE!!! har prøvet alt.
TDC: hmmmm prøv at gå til vores test side !
Det kan jeg jo ikke
TDC: vi prøver at måle ud til dig............ laaaaaaaaaaaaang
pause............... jamen der er problemer med linien !
Ja det er jo det jeg siger
TDC: vi kikker på det søndag

Efter at have rodet lidt med Macen og af og til fået forbindelse til
www. hvor jeg kunne se at der var drifts forstyrelser i Kolding, ringede
jeg til et par kamerater der bor tæt på mig, for at sikre mig at det
ikke var mig den var gal med, de havde samme problem. Og TDCs test side
under støtter for øvrig ikke Mac !

jeg ringede atter til TDC.
TDC: vi har godt nok fået flere fejlmeldinger på din central !
Ja men har det noget med Kolding at gøre jeg bor jo i Aabenraa
TDC: ja det kan godt være, der er ingen status melding derfra endnu.

Ovenstående er bare et udpluk af samtalerne med TDC. Det egentlige
budskab er at jeg er blevet NGholiker, hvor kan jeg blive behandlet mod
det ?
Nå men så er der jo masser af tid til at rode med det lokale, så som
hvordan man share med system 10.2.

Og så et par spørgsmål
1. Er der nogen der ved om Hogwasher kan ekstrakte de binære filer sådan
som YA-NewsWatcher. Jeg har ikke registreret den endnu
2. Hvordan kan man share en mappe på OS 10.2. lige som man kunne på OS
9x ( kun en mappe, ikke hele dynen )
3. Hvilket FTP. program er godt at up/down loade med feks. til
hjemmesider osv.

Mvh.

Henrik Lindskou

Ps. jeg har nu forsøgt at sende dette indlæg tusind gange. rettelse ti
tusin gange

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-09-02 07:08

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> writes:

> Ovenstående er bare et udpluk af samtalerne med TDC. Det egentlige
> budskab er at jeg er blevet NGholiker, hvor kan jeg blive behandlet
> mod det ?

Køb et modem!

> Ps. jeg har nu forsøgt at sende dette indlæg tusind gange. rettelse ti
> tusin gange

Uha. Jeg har sagt til dig en mullion gange at du ikke må overdrive.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 20-09-02 07:19

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

>Køb et modem!

Jeg vil sg. da ikke betale en lille landejendom for at have ADSL. for så
bag efter at ringe op fra et modem. ca. det samme som at have en cykkel
og så at gå hele vejen med bare tær, på en grus vej i frost vejr.

>Uha. Jeg har sagt til dig en mullion gange at du ikke må overdrive.

Ok. så ca mange gange for at være helt præsis.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-09-02 07:48

> [...]

> så bag efter at ringe op fra et modem. ca. det samme som at have en
> cykkel og så at gå hele vejen med bare tær, på en grus vej i frost

Du kan vel godt finde ud af at tænde et stearinlys hvis strømmen går?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 20-09-02 08:00

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

>Du kan vel godt finde ud af at tænde et stearinlys hvis strømmen går?

Ja. og nu ser det ud til at det virker igen. og så fik jeg da luft for
mine fustrationer

Så nu kan jeg da lige prøve at lægge et link til mit skrivebord i "vis
din desktop! "

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : thomas tomcat

Dato : 20-09-02 10:19

in article 3D8ABDDE.3020909@worldonline.dk, Henrik Lindskou at
sydjyderFjern@worldonline.dk wrote on 20/09/02 8:19:

> gå hele vejen med bare tær, på en grus vej i frost vejr.

meget smart, så kan fødderne ikke mærke stenene pga kulden.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-09-02 08:05

"Henrik Lindskou" <sydjyderFjern@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> 3. Hvilket FTP. program er godt at up/down loade med feks. til
> hjemmesider osv.

http://www.panic.com/transmit/

-jens

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-09-02 09:50

On Fri, 20 Sep 2002 9:05:09 +0200, Jens Rasmussen wrote
(in message <amefl3$2is$1@sunsite.dk>):

> "Henrik Lindskou" <sydjyderFjern@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>
> http://www.panic.com/transmit/
>
> -jens

Nej, brug den ægte vare osXigen, en ægte puma, nu også med sftp! Den er bare
_lækker_!
http://www.osXigen.com

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 20-09-02 11:01

David Blangstrup wrote:

> [...]
>(in message <amefl3$2is$1@sunsite.dk>):
>

>Nej, brug den ægte vare osXigen, en ægte puma, nu også med sftp! Den er bare

Jeg aner intet om ftp. og da slet ikke om sftp. Hjææææælp

Hvad er nu det for en størrelse ?

Mit senario:
1.Jeg vil gerne kunne uploade en hjemmeside.
2.Det kunne være dejligt at kunne hente lidt musik filer via ftp. i ny og næ

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-09-02 12:43

On Fri, 20 Sep 2002 12:01:14 +0200, Henrik Lindskou wrote
(in message <3D8AF1EA.9090206@worldonline.dk>):

> [...]
> 1.Jeg vil gerne kunne uploade en hjemmeside.
> 2.Det kunne være dejligt at kunne hente lidt musik filer via ftp. i ny og næ

Brug bare ftp.

sftp sender password og navn krypteretŠ hvis man er paranoid.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-09-02 09:52

On Fri, 20 Sep 2002 7:43:51 +0200, Henrik Lindskou wrote
(in message <3D8AB597.3040107@worldonline.dk>):
<znip>
> [...]
> TDC: vi prøver at måle ud til dig............ laaaaaaaaaaaaang
> pause............... jamen der er problemer med linien !

<znap>

Det er ganske enkelt: Brug CyberCity, det er den bedste.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-09-02 10:08

> [...]

> Det egentlige
> budskab er at jeg er blevet NGholiker, hvor kan jeg blive behandlet mod

1) Læs nogle af Martin Edlich's studentikose vitser. 2) Følg med i en tråd
hvor ERS blander sig. 3) Hør David reklamere for Hogwasher hele tiden.

Nej, jeg kender det godt, der er ikke rigtig nogen kur. Jeg tror jeg anmelder
dk.edb.mac for at tilsætte noget vanedannende til deres smøger (20 Snagov,
tak ‹ eller kommer de i ulige antal ligesom deres rytmer? 31 Snagov,
tak).(Så, der fik jeg Jonas på den igen!).

4) Læs en masse indforståetheder.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-09-02 10:13

On Fri, 20 Sep 2002 11:08:02 +0200, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.B9B0B21200087BA6F0284600@news.cybercity.dk>):

> [...]
> tak ‹ eller kommer de i ulige antal ligesom deres rytmer? 31 Snagov,
> tak).(Så, der fik jeg Jonas på den igen!).

5) Send i html med vedhæftede filer.
6) Brug ekstra lange linier og kolonorme signaturer*
7) Killfile hele bundtet.
7) Sig at MacSOUP kun egner sig til at lege dåseskjul med*

*) Nej, det er bare et tarveligt trick for at være sikker på, at folk svarer
dig.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : thomas tomcat

Dato : 20-09-02 10:17

in article 3D8AB597.3040107@worldonline.dk, Henrik Lindskou at
sydjyderFjern@worldonline.dk wrote on 20/09/02 7:43:

> jeg er blevet NGholiker, hvor kan jeg blive behandlet mod
> det ?

Kun hos dk.edb.mac, svjv.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-09-02 13:56

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> 3. Hvilket FTP. program er godt at up/down loade med feks. til
> hjemmesider osv.

Jeg bruger Captain FTP (find den på versiontracker.com) Det er ikke det
bedste program, men det er lille, hurtigt og gratis.

Martin

mailto://mb(snabel-a)talent.dk ... iChat://mbredthauer

Fra : Jesper

Dato : 20-09-02 13:58

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> Og så et par spørgsmål
> 1. Er der nogen der ved om Hogwasher kan ekstrakte de binære filer sådan
> som YA-NewsWatcher. Jeg har ikke registreret den endnu

Grisevaskeren kan extracte binaries.

> 2. Hvordan kan man share en mappe på OS 10.2. lige som man kunne på OS
> 9x ( kun en mappe, ikke hele dynen )

Hent programmet SharePoint, du finder det på Versiontracker, der kan du
dele en mappe som i OS 9, ellers er det mappen Deling du deler i X.

> 3. Hvilket FTP. program er godt at up/down loade med feks. til
> hjemmesider osv.

RBrowser Lite 3.0.9.3

Er du ikke bange for Terminalen, så kig nærmere på ncftp

--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 20-09-02 16:48

Jesper wrote:

>Grisevaskeren kan extracte binaries.

Også uden først at downloade dem ? Jeg har prøvet men får beskeden at
filerne ikke indeholder binær data.
Kan det være fordi jeg ikke har registreret min svinevasker.

>Hent programmet SharePoint, du finder det på Versiontracker, der kan du
>dele en mappe som i OS 9, ellers er det mappen Deling du deler i X.

Har prøvet mappen websider i jaguar det virker men er lidt mere
indviklet ( Apache server )
Her skal adressen indeholde lidt flere oplysninger:
http://80.199.160.116./~henriklindskou/skrivebord.jpg hvis du fjerner
alt efter IP. adressen ser du Apache.
Hvor finder jeg mappen deling i X ?

>RBrowser Lite 3.0.9.3
>
>Er du ikke bange for Terminalen, så kig nærmere på ncftp

Jeg er ikke klar til terminalen endnu.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-09-02 17:28

On Fri, 20 Sep 2002 17:47:59 +0200, Henrik Lindskou wrote
(in message <3D8B432F.3000305@worldonline.dk>):

> [...]
> indviklet ( Apache server )
> Her skal adressen indeholde lidt flere oplysninger:

Hvis du putter din hjemmeside i /Library/WebServer/documents behøver du ikke
nogen tilde. Kun din IP.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 21-09-02 11:56

David Blangstrup wrote:

>On Fri, 20 Sep 2002 17:47:59 +0200, Henrik Lindskou wrote
>(in message <3D8B432F.3000305@worldonline.dk>):

>Hvis du putter din hjemmeside i /Library/WebServer/documents behøver du ikke
>nogen tilde. Kun din IP.

Takker fo hjælpen. så er den i vinkel.

Mvh.

Henrik Lindskou

http://80.199.160.116./lindskous_hjemmeside.html

Virker når jeg er på æ indernæt

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-09-02 12:15

On Sat, 21 Sep 2002 12:55:43 +0200, Henrik Lindskou wrote
(in message <3D8C502F.6010704@worldonline.dk>):

> Takker fo hjælpen. så er den i vinkel.

> Mvh.

> Henrik Lindskou

> http://80.199.160.116./lindskous_hjemmeside.html

> Virker når jeg er på æ indernæt

Det er stadigvæk for kludret . Du kalder dit hoveddokument index.html
(husk endelig l'et) og så er din adresse bare http://80.199.160.116 -- meget
nemmere, ikke? Og den kan du vist også lave et navn på, lige som jeg har på
min.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 21-09-02 14:36

David Blangstrup wrote:

> [...]
>nemmere, ikke? Og den kan du vist også lave et navn på, lige som jeg har på

Er gjort, men så skulle jeg lige fjerne "index.html.dk" først da der
ellers duker en side op med Apache Webserver.
Tror nok dette er tilfældet såfrem der bruges et andet sprog end dansk
som første prioitet.

Det der med navnet, kan jeg ikke lige gennemskue, har du registreret det
nogen steder, eller hvordan foregår det.

http://80.199.160.116

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-09-02 18:10

On Sat, 21 Sep 2002 15:36:00 +0200, Henrik Lindskou wrote
(in message <3D8C75C0.2040707@worldonline.dk>):

> Det der med navnet, kan jeg ikke lige gennemskue, har du registreret det
> nogen steder, eller hvordan foregår det.

Det kan jeg faktisk heller ikke, da det er min søn der oprettede den adresse
(home.blangstrup.dk) da han boede her. Navnet blangstrup er vores
registrerede domæne, så det har nok noget med det at gøre Her må andre
træde hjælpende til.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-09-02 17:29

On Fri, 20 Sep 2002 17:47:59 +0200, Henrik Lindskou wrote
(in message <3D8B432F.3000305@worldonline.dk>):

> Også uden først at downloade dem ? Jeg har prøvet men får beskeden at
> filerne ikke indeholder binær data.

Så er det fordi de ikke indeholder binære data.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-09-02 18:19

Hvad sker der med de subjectlines man ser i mange indlæg via MacSoup???
Hvad med at indstille sprog eller tegnsæt eller hvad det nu er. Det ser
i hvert fald frygteligt ud herfra.
(Det er vel ikke fordi man ikke bruger X eller sådan noget, vel?)
v.h
Martin

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 25-09-02 22:51

Martin Petersen wrote:

> [...]
>i hvert fald frygteligt ud herfra.
>(Det er vel ikke fordi man ikke bruger X eller sådan noget, vel?)

Har du aldrig læst Anders And eller måske et enkelt tegneserie album.

Finders der ikke fonds til at bande med, der mangler jo både dødninghoveder,
tordenskyer, lyn og mange andre gode eder og forbandelser når sindet er
i kog.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-09-02 04:54

Hej Martin

Jeg tror bare det er et udtryk for en umådelig stor surhed og frustration
for ikke at bruge en masse grimme ord som "##%#%WRGEWR&Q# , - så skriver
man bare sådan...

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-09-02 11:07

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Hvad sker der med de subjectlines man ser i mange indlæg via MacSoup???
> Hvad med at indstille sprog eller tegnsæt eller hvad det nu er. Det ser
> i hvert fald frygteligt ud herfra.

Det er fordi afsenderklientenn har brugt et andet tegnsæt i headerne - i
dette tilfælde windows-1252 og angiver dette i selve teksten. Om det er
velset på usenet er jeg i tvivl om og MacSOUP 2.4.6 kan ihvertfald ikke
forstå det.

På den danske del af usenet er ISO-8859-1 standard.

> (Det er vel ikke fordi man ikke bruger X eller sådan noget, vel?)

Både og! MacSOUP 2.5b2 som findes til Mac OS X kan nemlig godt forstå
tegnsætsangivelser i enkelte headere, men skyldes nok snarere en
forbedring af MacSOUP.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com