Indkøbsmuligheder i Rostock?
Fra : Stougaard

Dato : 19-09-02 22:40

Skal på en 1-dagstur til Rostock med familien. Har du forslag til hvor jeg
skal køre hen (både seværdigheder og indkøb)?
Der er vist ikke de sædvanlige grænseforretninger?

--
< Stougaard >

Fra : o&u

Dato : 20-09-02 12:03

On Thu, 19 Sep 2002 23:40:17 +0200, "Stougaard" <stougaard@usa.net>
wrote:

>Skal på en 1-dagstur til Rostock med familien. Har du forslag til hvor jeg
>skal køre hen (både seværdigheder og indkøb)?
>Der er vist ikke de sædvanlige grænseforretninger?

Nej, toldfrit salg er jo afskaffet.

Men du kan med fordel købe spiritus i Rostock by i et supermarked. Du
vil opdage, at det koster det halve af hvad prisen er ombord på
Gedser- Rostock færgen. Simpelthen fordi tyskere skal have goderne
billigere. Det er det samme med Frankrig og Italien. Samt biler.
Hvis du er væk i mere end 24 timer, må du medtage 1 1/2 liter spiritus
pr. person. Vin og øl er i princippet ubegrænset (efter behov).
Udvalget af øl er naturligvis meget større, da de heller ikke er ramt
af kartelaftaler fra Carlsberg/Tuborg.

Ellers ved jeg ikke, hvor man skal køre hen, eller indkøb iøvrigt.

mvh

John

Fra : Tp

Dato : 21-09-02 17:26

Hej.

Hvis du kører på motorvejen fra havneområdet og forsætter ca. 5-10 km derud
af mod Berlin. Kommer der et helt indkøbscenter med butikker og
supermarkeder. Det er et sted som er meget benyttet af busrejser bla. Det
kommer på din venstre hånd og du burde kunne se det fra motorvejen...

Hvis du har Metro kort ligger der også en Metro ved motorvejen. Der er der
også mange penge at spare hvis man køber stort ind..

Mvh Tim

Fra : Jørn

Dato : 26-09-02 21:22

Hvordan er prisniveauet i forhold til Bordershoppen i Puttgarden? Jeg går
specielt efter sodavand og vin.

Jeg har prøvet at checke priserne på Metros hjemmeside, men der kræves vist
tysk kort for at kunne logge sig på siden

Jørn

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 26-09-02 21:52

On Thu, 26 Sep 2002 22:22:06 +0200, "Jørn" <jornhaulund@hotmail.com>
wrote:

>Hvordan er prisniveauet i forhold til Bordershoppen i Puttgarden? Jeg går
>specielt efter sodavand og vin.
du kan se tilbudene på scandlines hjemmeside

Fra : Jørn

Dato : 26-09-02 22:13

Ja, det er jeg klar over, men det jeg efterlyser er et sted hvor jeg kan se
de tilsvarende priser fra et tysk supermarked eller Metro i tyskland, så jeg
kan se hvad der bedst kan betale sig

Jørn

Fra : Tp

Dato : 27-09-02 22:12

Hej...

Her er det indkøbscenter som jeg fortalte om....
http://www.hansecenter-bentwisch.de/

Mvh Tim