LC 475
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-09-02 21:43

Ovenstående er min svigerfars. Jeg har lige sat et nyt batteri i.
Nu vil den ikke bruge sin RAM
Infoen siger, at der 20 Mb fysisk, der er kun 13 til rådighed .... og
største ubrugte blok er kun på 6 Mb (der kører kun OS og en screensaver
og PostIt ..)
Har prøvet at tage ramklodserne ud og sætte dem i igen for at sikre mig,
at de sad ordentlig fast (efter transporten i bil) ....

I første omang så det ud som om OS (7.1.1.) brugte mere end 13 Mb - så
jeg installerede en skrabet udgave "kun" til LC 475 og det bruger nu kun
ca. 1,7Mb RAM

Hvad kan der være galt?

Og - vigtigere - hvad gør jeg?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-09-02 21:55

In article <1fis479.c1a80l1u69t8gN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Hvad kan der være galt?

SVJH er det 32-bits adresseringen der skal slås til.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-09-02 23:22

> SVJH er det 32-bits adresseringen der skal slås til.

Det lyder tænkeligt. Men hvor er det lige at man gør det? Ja, undskyld,
at jeg spørger, men det _er_ jo længe siden, at jeg har haft 7.1.1
mellem hænderne .... og jeg kan ikke tjekke det på mine maskiner her.

Jeg skal også fjerninstruere min svigerfar pr. tlf.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jakob Bock

Dato : 19-09-02 23:22

Mich. Ottosen skrev:

> Det lyder tænkeligt. Men hvor er det lige at man gør det? Ja, undskyld,
> at jeg spørger, men det _er_ jo længe siden, at jeg har haft 7.1.1
> mellem hænderne .... og jeg kan ikke tjekke det på mine maskiner her.

Hvis jeg ikke husker helt galt, skal du bruge kontrolpanelet "Hukommelse".

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-09-02 13:24

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> Hvis jeg ikke husker helt galt, skal du bruge kontrolpanelet "Hukommelse".

Hverken du eller Martin husker forkert. Tak for hjælpen til begge.
Det er en herlig NG den her. Sikke en "hukommelse"

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen