Itunes update
Fra : Bjarke Vejby

Dato : 22-02-01 19:57

Er der nogen som har fået en ekstern FW-brænder til at fungere I Itunes med
Apples update og problematiserer updaten Toast ?

Fra : Karl Antz

Dato : 22-02-01 22:56

fungerer fint hos mig. Problemet med Toast har både Toast og Apple gjort
opmærksomme på - Toast på nogle fora (MaNN, såvidt jeg husker) og Apple
direkte i ReadMe'en.

Toast kommer forhåbentlig snart i en opgraderet version, der løser dette
problem - som for mig reelt intet problem er, da jeg under alle
omstændigheder kun brænder i Toast med et ret lille sæt udvidelser, hvor
jeg så bare skår iTunes-sagerne fra.

Bortset fra det har jeg lige konstateret at Disc Burner, på trods af at
den nægter at lade sig installere på min G4MP, sagtens kan fungere efter
opdateringen af iTunes.

Fremgangsmåden er følgende: efter installeringen af iTunes åbner man
DiscBurner.smi. Heri ligger i underste del af vinduet "Installer
files"->"Disc Burner"->"Installation Files". I sidste mappe ligger
Tome'n. Den åbnes med TomeViewer, og filerne "Disc Burner", "Disc Burner
Extension" og "Finder" ekstraheres. Hvis Finder brokker sig og ikke vil
udpakkes, gentages øvelsen efter en genstart fra en system-CD.

Så lægger man "Disc Burner Extension" ind i Udvidelsesmappen, "Disc
Burner" et passende sted, og udskifter Finderen i systemmappen med den
nye version, som hedder 9.1.1

LAD FOR GUDS SKYLD VÆRE MED AT SLETTE DEN ORIGINALE FINDER FØR DET HELE
HAR VIST SIG AT FUNGERE!

Efter en genstart skunne man så kunne brænde så at sige i Finderen: Disc
Burner beder om en blank CD, formaterer den og sætter den på
skrivebordet, hvorpå man kyler de ønskede filer direkte ind i den.
Smider man den så ud ved at t4række den i papirkurven eller at trykke
Æble+Y, spørges der om disken skal brændes. Nemmere kan det skutte
gøres

Jeg vil ikke smide Toast ud, da den kan brænde bootable discs og
sessions - og begge disse evner har Disc Burner ikke. Men bortset fra
det er det sgu' smart lavet af Apple, SoundJam's programmør og
CDMaster

forøvrigt tak til fyren fra MacFixIts forum - navnet husker jeg desværre
ikke - der gav fiffet med at ekstrahere Disc Burner.

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Gunnar Holse

Dato : 23-02-01 08:10

"Karl Antz" <karlantz@isa.dknet.dk> wrote in message
> [...]
>
> forøvrigt tak til fyren fra MacFixIts forum - navnet husker jeg desværre
> ikke - der gav fiffet med at ekstrahere Disc Burner.

jhah - som at klø sig i nakken, det der mac-stads.