problemer med filer som er hentet ned fra ~
Fra : Rico Laursen

Dato : 19-09-02 18:44

Hej!

Jeg har det problem at når jeg henter filer ned med transmit (ftp) fra en
win2k server,
så kan mac'en ikke genkende filerne og siger at programmet som de er lavet i
ikke findes?

Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak
/Rico
www.cozy.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-09-02 22:06

Rico Laursen <rico@NOSPAMcozy.dk> wrote:

> Jeg har det problem at når jeg henter filer ned med transmit (ftp) fra en
> win2k server, så kan mac'en ikke genkende filerne og siger at programmet
> som de er lavet i ikke findes?

Når du henter filer med ftp så ved Mac'en ikke hvilken type eller
hvilket program som skal åbne dem da der ingen type/creator følger med.
Ud fra endelsen på filnavnet vil Mac'en kunne tildele de rette
type/creator koder til filerne. Det sættes op med Internet
kontrolpanelet.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Rico Laursen

Dato : 20-09-02 00:46

Okay, men i dette tilfælde er det programfiler, altså ikke f.eks. simpeltext
el.lign.
Hvad gør jeg så?

Mvh.
/Rico
www.cozy.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-09-02 01:09

In article <3d8a61b0$0$75670$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Rico Laursen" <rico@NOSPAMcozy.dk> wrote:

> Hvad gør jeg så?

Sørger for at filerne er binhex'ede, ellers bliver de smadret undervejs.

Fra : Rico Laursen

Dato : 20-09-02 01:18

Undskyld min uvidenhed, men hvad betyder det?

/Rico
www.cozy.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-09-02 09:26

Rico Laursen <rico@NOSPAMcozy.dk> wrote:

> Undskyld min uvidenhed, men hvad betyder det?

Programfiler og mange dokumenter består af to dele. En data- og en
resourcedel. FTP kender ikke til resourcedelen og overfører derfor kun
datadelen. På NT siden skal du sørge for at programmerne er pakkede
således at de kun består af filer med datadele og det gøres ofte med
binhex eller pakning med stuffit.

Min kendskab til FTP-servere er ikke stor, men jeg mener at nogle kan
stå for binhex pakningen automatisk.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Rico Laursen

Dato : 20-09-02 15:16

Jeg klarede det ved at pakke alle filerne i en stuffit fil og downloade som
binærdata.

Tak for hjælpen

/Rico
www.cozy.dk