EU kanllert dæk
Fra : Brizz

Dato : 19-09-02 16:32

Står for at skulle købe nye dæk til en knallert 45
Har tidligere kørt med "knup dæk" men hvad er bedst at køre med fx når jeg
også skal køre om vinteren?
Alm dæk i stil med motorcykel dæk eller knup dæk igen?
Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 19-09-02 17:30

"Brizz" <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også skal køre om vinteren?
> Alm dæk i stil med motorcykel dæk eller knup dæk igen?

Dæk med et grovere mønster er klart at foretrækker om vinteren..
jeg kører selv med heidenau k58 hele året og er tilfreds, især med bagdæk,
det står bare fast..
fordækket ville jeg nok overvejer noget ander, måske k59 duer til det..

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Brizz

Dato : 19-09-02 17:59

> [...]
> det står bare fast..
> fordækket ville jeg nok overvejer noget ander, måske k59 duer til det..

Ok ikke lige nogen dæk jeg kender. Kan man finde dem på nettet og hvilket
fabrikat er det?
Troede faktisk man skulle køre med ens dæk for og bag?

Brian

www.gronaerten.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-09-02 18:25

> Ok ikke lige nogen dæk jeg kender. Kan man finde dem på nettet og hvilket
> fabrikat er det?
> Troede faktisk man skulle køre med ens dæk for og bag?

Det mener jeg nu ikke at man skal på en knallert, det er kun på biler at man
skal have 4 ens dæk på. Ret mig hvis jeg tager fejl :)

Fra : Madsen

Dato : 19-09-02 19:06

On Thu, 19 Sep 2002 19:24:52 +0200, "Michael Jensen"
<michael@freezzFJERNDETTE.dk> wrote:

>Det mener jeg nu ikke at man skal på en knallert,

Korrekt. For og bagdæk er sjældent ens på en knallert.
Det er de ikke engang fra ny af.

> det er kun på biler at man
>skal have 4 ens dæk på. Ret mig hvis jeg tager fejl :)

Jamen det gør jeg så. De skal nemlig kun være ens
parvis. Altså ens bagdæk og ens fordæk.

mvh Madsen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 19-09-02 19:37

"Madsen" <madsen@nomailportalen.no> skrev i en meddelelse

> Korrekt. For og bagdæk er sjældent ens på en knallert.
> Det er de ikke engang fra ny af.

På alle de maskine jeg har set, har det været samme type for og bag, og for
det meste også samme dimensioner.. hvilke knallerter er der ikke samme slags
foran og bagpå??

yes..

Fra : Madsen

Dato : 20-09-02 00:06

On Thu, 19 Sep 2002 20:36:57 +0200, "Michael Frederiksen"
<chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote:

>På alle de maskine jeg har set, har det været samme type for og bag, og for
>det meste også samme dimensioner.. hvilke knallerter er der ikke samme slags
>foran og bagpå??

F.eks. på min Posjø Speedake. Fordækket er meget smallere
og har et helt andet mønster end bagdækket.

mvh Madsen

Fra : PHK

Dato : 20-09-02 15:58

> [...]
>
> Korrekt. For og bagdæk er sjældent ens på en knallert.
> Det er de ikke engang fra ny af.

> Jamen det gør jeg så. De skal nemlig kun være ens

Så vil jeg rette dig. Dækkene skal ikke være ens på en bil. Du må gerne køre
med forskellige mærker. Men de skal være samme type, altså f.eks. vinterdæk
eller sommerdæk. Og det skal de være hele vejen rundt.

--
_
|_|

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 19-09-02 19:35

"Brizz" <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> skrev i en meddelelse

> Ok ikke lige nogen dæk jeg kender. Kan man finde dem på nettet og hvilket
> fabrikat er det?

Det heidenau..
jeg vil tro deres side er noget i retning af www.heidenau.de

> Troede faktisk man skulle køre med ens dæk for og bag?

nope..

Fra : Duffi

Dato : 19-09-02 20:22

Det kan jeg så forsikre dig om at det ikke er....
Det link du har skrevet fører til en eller anden tysk side med rejser, tror
jeg...