Normal.dot
Fra : Denis Nissen

Dato : 19-09-02 15:01

Hej
På en datastue for pensionister har vi 6 maskiner med Word 2000.
Det sker ofte at Normal.dot er ødelagt, nogle brugere gemmer filer i
Normal.dot.
Hvordan kan beskytte Normal.dot. eller forhindre brugere at pille i
Normal.dot.
Maskiner er i et netværk.

Denis

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 19-09-02 17:23

Skrivebeskyt den. Højreklik på den i f.eks. stifinder, Vælg fanebladet
Egenskaber, og sæt hak i skrivebeskyttet. Så kan de naturligvis heller ikke
lave ændringer i deres opsætning (da Word ikke kan gemme dem ned i
normal.dot). Så, hvis det er et problem duer det ikke med skrivebeskyttelse.

Det tyder imidlertid på at jeres Word er sat lidt mækeligt op for man skal
da være noget "god" hvis man skal kunne gemme oveni normal.dot ved en fejl.
Er stien til at gemme dokumenter sat til samme katalog som normal.do ligger
i ?

--
Henrik Hougaard
fam.hougaard@nospam.stofanet.dk

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-09-02 17:45

Denis Nissen skrev:

> [...]
> Normal.dot.
> Hvordan kan beskytte Normal.dot. eller forhindre brugere at pille i

Hvis man gerne vil have en helt frisk og jomfruelig normal.dot, er det
nemmeste at slette den eksisterende. En ny bliver genereret ved Word-
start

--
Mvh.
LarsK

Fra : Denis Nissen

Dato : 20-09-02 09:21

Tak til Henrik og Lars for nye ideer som jeg vil afprøve.

Denis