/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
jubii -- forhåbentligt
Fra : Thomas


Dato : 19-09-02 14:15

Hej NG

Min xs400 seca har raslet hele denne sæson, og det er blevet værre og værre.
Det kom ved ca 5000 omdrejninger, både ved acc. og deacc. Jeg troede i
forbindelse med et tidligere indlæg at det måske kunne være mine pejlstænger
den var galt med , da en gut herinde med en 600 havde samme raslen, og han
sagde skyldtes dem.

I dag har jeg så fundet årsagen til raslen (vil jeg håbe med mindre det er
tilfældighedernes spil) Min forskærm havde en revne hvor den er monteret.
Dette stykke har jeg nu lagt uden på så det er i spænd. Og fandme om ikke
raslen forsvandt?????

Hvordan dælen kan en vibration, som ellers ikke mærkes i cyklen, sætte så
meget gang i et stykke plastik ? Det larmede jo simpelthen som om der lå et
par bolte løst nede i blokken

Mvh

Thomas

XS400seca, der håber at alle fremtidige problemer kan løses så nemt




 
 
Moller (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-09-02 15:02

> Hvordan dælen kan en vibration, som ellers ikke mærkes i cyklen, sætte så
> meget gang i et stykke plastik ? Det larmede jo simpelthen som om der lå
et
> par bolte løst nede i blokken

Det samme forekommer for Bandit 1200 S maskinen, eftersom frontkåben går
i selvsving ved 2500omdr. samt ved 4500-5000 omdr... ellers høres der intet.
så jo, det er ireterende med alt det plast som ik er spændt helt som det
skal. :(

VH
Lars Molnit¨

>
> Mvh
>
> Thomas
>
> XS400seca, der håber at alle fremtidige problemer kan løses så nemt
>
>
>



Jens Arnfast (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 19-09-02 17:04

On Thu, 19 Sep 2002 15:15:02 +0200, "Thomas" <thomas@.dk> wrote:
[snip]
>Hvordan dælen kan en vibration, som ellers ikke mærkes i cyklen, sætte så
>meget gang i et stykke plastik ? Det larmede jo simpelthen som om der lå et
>par bolte løst nede i blokken

Jeg tror desværre det er ret normalt
Mit koblingsgreb går f.eks. i selvsving ved 7000rpm .. og får så hele
cockpittet i sving.. kan dog løses med 2 fingre på koblingen
(en mere permanent løsning må vente til vinter )

--
-jens

XJ600'88 uden støttehjul og ringklokke

FTJ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : FTJ


Dato : 20-09-02 12:47

"Jens Arnfast" wrote in message
> Jeg tror desværre det er ret normalt
> Mit koblingsgreb går f.eks. i selvsving ved 7000rpm .. og får så hele
> cockpittet i sving.. kan dog løses med 2 fingre på koblingen


Hej Jens

Samme problem med min XJ600 '86 - koblingsgrebet går i svingninger.
Jeg bruger samme trik - 2 fingre på grebet.
Bremse grebet har ikke samme tendens - det ser ud til at være mere fast
monteret.
Så det er åbenbart en XJ600 ting...

mvh... Finn




Jens Jacob Bager Jen~ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 20-09-02 14:53

> Samme problem med min XJ600 '86 - koblingsgrebet går i svingninger.
> Jeg bruger samme trik - 2 fingre på grebet.
> Bremse grebet har ikke samme tendens - det ser ud til at være mere fast
> monteret. Så det er åbenbart en XJ600 ting...
>
> mvh... Finn

Hej Finn

Det gjorde min XJ 600 også i hin dage. Der er et nemt fix. Tag en meget tynd
O-ring og monter den sammen med grebet. Det tager sluppet.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og en halv Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste