Stel - hvor?
Fra : RP

Dato : 19-09-02 14:20

Jeg er blevet tilbudt en velkørende NRG, af en fyr som lever af at købe
scootere, reparere og sælge videre - men stelnummeret er væk da den kommer
fra udlandet (sammen med en anden NRG) og skulle oprindelig bruges til
reservedele.

Jeg fik så at vide at hvis jeg kunne skaffe et NRG eller Typhoon stel, ville
jeg kunne bruge den på offentlige veje igen - men hvor skaffer man lige et
stel med et gyldigt stelnummer henne?! Det må vel være problematisk når man
også skal tage højde for stjålne knallerter ikke lige sådan skal kunne
skifte nummer.

// RP

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 19-09-02 16:23

"RP" <news@skill.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> også skal tage højde for stjålne knallerter ikke lige sådan skal kunne

Man kan få hugget et nyt stelnummer i, ved henvendelse til politiet.. Jeg
har engang fået det gjort på en Puch Maxi.

Thore

Fra : RP

Dato : 19-09-02 16:39

> Man kan få hugget et nyt stelnummer i, ved henvendelse til politiet.. Jeg
> har engang fået det gjort på en Puch Maxi.

Skal man kunne bevise den kommer fra udlandet eller ikke er stjålet??

// RP

Fra : Hekto

Dato : 19-09-02 19:34

In article <amcr32$oam$1@news.net.uni-c.dk>, news@skill.dk says...

> Skal man kunne bevise den kommer fra udlandet eller ikke er stjålet??
>
> // RP

*ROFL*
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : RP

Dato : 19-09-02 19:41

> *ROFL*

Tak for den behjælpelige kommentar Brian - Nogen som har et lidt mere
intelligent svar??

// RP

Fra : Duffi

Dato : 19-09-02 20:24

Du må bære over med ham RP, han hedder jo Brian... navnet siger en del....

Fra : Hekto

Dato : 19-09-02 21:30

In article <amd5od$fgs$1@news.net.uni-c.dk>, news@skill.dk says...

> Tak for den behjælpelige kommentar Brian - Nogen som har et lidt mere
> intelligent svar??
>
> // RP

Hvad tror du selv???
Det er da naivt at tro, at du kan møde op med et stel, uden papir på, at
du er den lovlige ejer, ikke?
Skulle jeg bare file stelnummeret af din knallert, og gå op til
Politiet, og sige det var min, og så få udleveret et nyt stelnummer???

Det er sq da tilladt at bruge den indvendige side af hovedet!

Fra : RP

Dato : 19-09-02 22:06

> Det er da naivt at tro, at du kan møde op med et stel, uden papir på, at
> du er den lovlige ejer, ikke?

Jo ganske - men ham jeg køber af, er en betroet forhandler der ofte køber
scootere hjem til reservedele og denne gang fik han en velfungerende
scooter - det er vel nærmere dig som er naiv når du tror en scooter er
færdig for evigt, hvis stelnummeret mangles. Du har aldrig overvejet at
mange stjålne knallerter der får filet nummeret af og senerehen fundet igen,
kan få et nyt stelnummer indgravéret?

Jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for at bevise overfor politiet at denne
scooter ganske legal - så må de vælge at tro mig eller lade være. Og for
fremtiden håber jeg du overvejer en situation nøje inden du kommer med en så
tomhjernet kommentar som "ROFL".

// RP

Fra : Hekto

Dato : 19-09-02 22:10

In article <amde80$m1a$1@news.net.uni-c.dk>, news@skill.dk says...

> [...]
> fremtiden håber jeg du overvejer en situation nøje inden du kommer med en så

Jamen, bare klø på! Jeg er bare bange for, at uden 'papir' går den ikke!

Fra : RP

Dato : 19-09-02 22:37

> Jamen, bare klø på! Jeg er bare bange for, at uden 'papir' går den ikke!

Er jeg også - men ikke desto mindre vil jeg prøve, så snart jeg får fat i
papirne på, den kom ind i landet.

// RP

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 19-09-02 23:00

> Hvad tror du selv???

Jeg VED at det kan man godt...

> [...]
> Skulle jeg bare file stelnummeret af din knallert, og gå op til
> Politiet, og sige det var min, og så få udleveret et nyt stelnummer???

Der findes faktisk noget som hedder en kvittering. Men sørg for at sælgers
navn og adresse står på.

Yderligere sa gjorde jeg det sammen med sælger dengang jeg fik det gjort..

> Det er sq da tilladt at bruge den indvendige side af hovedet!
Så prøv det.....bare lidt..