Java applet i IE uden plugin
Fra : Morten K. Hansen

Dato : 19-09-02 11:04

Hej

Jeg har et problem med Java applets i IE når brugeren ikke har Suns Java
plugin.
Jeg bruger xhtml, hvorfor <applet> tagget ikke er gyldigt.

Problemet opstår f.eks. på: http://www.hansen-winkel.dk/applets/AltPics/
når man med IE siger 'Nej' til at installere Java plugin, så får man min
alternative tekst.
Hvordan aktiverer jeg Microsofts JVM vha. <object> tagget?

På forhånd tak.
Morten K. Hansen

.... Hvis ikke jeg har husket det hele, har jeg glemt det.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 19-09-02 16:57

Hej Morten

Morten K. Hansen wrote:
> Hvordan aktiverer jeg Microsofts JVM vha. <object> tagget?

Jeg tror ikke om du bruger <applet> eller <object> har nogen indflydelse
på hvilken JVM der bliver brugt. Tror du ikke nærmere at problemet er at
brugerne slet ikke har nogen JVM installeret? Den første udgave af
Windows XP kom uden JVM.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 19-09-02 19:42

Den 19-09-2002 17:56, skrev Stig Nygaard:

> [...]
> på hvilken JVM der bliver brugt. Tror du ikke nærmere at problemet er at
> brugerne slet ikke har nogen JVM installeret? Den første udgave af

Problemet er også i Windows med JVM (ikke Suns).
Følgende kode virker fint i bl.a. Opera og Mozilla:
<object
   codetype="application/x-java-applet"
   codebase="/kode/"
   classid="java:altpics.AlternatingPictures"
   name="AlternatingPictures"
   id="altpics"
   width="400"
   height="400">
<param name="pictures" value="3" />
<param name="picture_1" value="/images/koer01.jpg" />
<param name="picture_2" value="/images/koer02.jpg" />
<param name="picture_3" value="/images/koer03.jpg" />
<param name="delay" value="2" />
   <param name="bgColor" value="0,0,0" />
at få Java&#8482; Plug-in!</a>
</object>
men i IE får brugeren vist den alternative tekst, selvom de har MS JVM.
Appletten bruger naturligvis ikke klasser der kræver Suns plugin.

På: http://www.hansen-winkel.dk/applets/AltPics/ kan man se problematikken.

Og det er underforstået at det skal validere, hvorfor <applet> ikke kan
bruges...