Grafvisning af data i database
Fra : Torben Philippsen

Dato : 19-09-02 10:29

Hej derude!

Jeg sidder og og ved at lave et afslutningsprojekt. I dne forbindelse har
jeg/vi behov for at kunne lave noget grafisk visning af noget data, som
ligger placeret i en database. Vi leder derfor efter et værktøj som uden de
helt store armbevægelser kan klare det (open source).
Det kan nævnes at grafen skal placeres på en webside.

Jeg har tidligere på opfordring kigget på Junit og Jfreechart, men begge har
været umulige at komme igang med.

Der skulle vel ikke en der kendte til et godt værktøj, som kan anbefales?

På forhånd tak for hjælpen.
M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-09-02 13:23

"Torben Philippsen" <tp@secret.dk> writes:

> [...]
> Det kan nævnes at grafen skal placeres på en webside.
>
> Jeg har tidligere på opfordring kigget på Junit og Jfreechart, men begge har

Proev at kigge paa GnuPlot for at se om I kan finde ud af at bruge
den, med at laese data ind fra en fil. Den findes til de fleste
platforme.

Hvis den er anvendelig, saa overvej at bygge en servlet, der henter de
data I skal bruge, serverer dem til en gnuplot process, og sender
resultatet herfra ud til brugeren med en passende MIME-type.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : bjarne munch

Dato : 24-09-02 20:08

Hej,
Du kunne også kigge på http://www.objectplanet.com/easycharts/
Det er en servlet, som genererer en JPEG. Jeg har ofte brugt den, og den
virker fint. Det er shareware, men den uregistrerede version er ikke
alvorligt 'crippled' (Der laves en lille rød prik i det ene hjørne af
grafen)

mvh