Web værktøjer
Fra : Lund og tøserne

Dato : 19-09-02 10:04

Vi er en lille gruppe datamatikere der er ved at lave en hovedopgave,
og vil gerne have besvaret nogel spørgsmål.

Hvad findes der af udviklings værktøjer udover, ASP, JSP, PHP, HTML og
XML..
Er der nogen der kender til andre værktøjer? Samt evt. links eller
referencer til bøger..

Svar venligst på mail og IKKE i gruppen..

mvh

gruppe 88

Fra : Chrisser

Dato : 19-09-02 10:27

"Lund og tøserne" <Gruppe88@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og vil gerne have besvaret nogel spørgsmål.
>
> Hvad findes der af udviklings værktøjer udover, ASP, JSP, PHP, HTML og

Nu har jeg svært ved at gennemskue hvad i mener med udviklings værktøjer,
det må vi nok have præciseret...
Fordi:
Når jeg kigger på jeres opremsning ser jeg nogle vidt forskellige ting.
HTML & XML er formaterings-sprog, ASP er en teknologi, og i forbindelse med
denne teknologi kan man vælge mellem forskellige script-sprog til selve
kodningen eks. VB-script og JavaScript.
JSP er microsofts alternativ til ASP.
PHP er et script-sprog.

> Svar venligst på mail og IKKE i gruppen..

Hvuf' det ?
Gruppen med de svar og diskussioner den indeholder er jo til glæde for alle
brugere af gruppen, det er det geniale ved den. Desuden kan vi skrive hver
vores mening til jer, med og uden fejl, men hvis vi holder diskussionen
herinde har vi mulighed for at rette hinanden samt at uddybe tingene,
derefter kan i trække essencen ud til sidst. Det tror jeg også i får mest ud
af !

MVH
Chrisser

Fra : Thomas Voller

Dato : 19-09-02 19:59

> JSP er microsofts alternativ til ASP.

Jamen hov? ASP er da udviklet af Microsoft? Har de lavet et alternativ til
deres eget produkt? Kan jeg få dig til at uddybe det lidt?

Jeg er i øvrigt helt enig i dine andre betragtninger.

Mvh. Thomas

Fra : Chrisser

Dato : 19-09-02 11:20

"Thomas Voller" <voller@voller.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen hov? ASP er da udviklet af Microsoft? Har de lavet et alternativ til
> deres eget produkt? Kan jeg få dig til at uddybe det lidt?

Det mig der bytter rundt på det, der var første fejl

JSP er Sun's alternativ til ASP....
- hvordan det fungerer har jeg aldrig sat mig ind i, men det skulle ligne
ASP, og er vist nok baseret på JavaScript

Chrisser

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 19-09-02 13:22

Chrisser wrote:

> JSP er Sun's alternativ til ASP....
> - hvordan det fungerer har jeg aldrig sat mig ind i, men det skulle ligne
> ASP, og er vist nok baseret på JavaScript

Hmm... JSP står for "Java Server Pages" og er baseret på Java, ikke
JavaScript.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 20-09-02 13:41

Lund og tøserne wrote:

> [...]
> og vil gerne have besvaret nogel spørgsmål.
>
> Hvad findes der af udviklings værktøjer udover, ASP, JSP, PHP, HTML og

Problemet med ovenstående er, at det er sprog (formaterings- eller
scriptsprog) og er altså ikke værktøjer.

> Er der nogen der kender til andre værktøjer?

Lidt flere formateringssprog:

- XHTML
- SGML
- CSS