Tabel ramme solid
Fra : Heidi Søeborg

Dato : 19-09-02 09:58

Hej ... mit første indlæg her !!

Nu har jeg fået RAMMEN på en tabel til at være solid i stedet for
"dobbelt" som vel er standarden.

MEN ... problemet er, at det så KUN er rammen der er farvet nu.

Jeg vil gerne ha' både udenomsrammen og "indersiderne" i cellerne
til at være - i dette tilfælde hvide på blå baggrund - med solid.

Min kode ser p.t. sådan ud:

Hilsen Heidi Søeborg

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : ts

Dato : 19-09-02 11:25

De koder du beskriver der, ligner unægtelig noget der kommer fra word eller
frontpage. Hvis du prøver at validere det, vil du sandsynligvis få et hav af
fejl. MEd mindre du kan html, er det nok umuligt at rede. Frontpage stinker,
da det generere en masse "affaldskode". Prøv dreamweaver i stedet.

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Heidi Søeborg

Dato : 19-09-02 12:26

ts wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> fejl. MEd mindre du kan html, er det nok umuligt at rede. Frontpage stinker,
> da det generere en masse "affaldskode". Prøv dreamweaver i stedet.

Hej Torben

Det ER faktisk Dreamweaver jeg bruger !! Men koden her har jeg selv strikket
sammen, så det er vist mig, der stinker <G> !!!

Hej igen

Heidi

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-09-02 12:43

On Thu, 19 Sep 2002 11:26:19 +0000 (UTC), Heidi Søeborg
<taymyr@taymyr.dk> wrote:

>Det ER faktisk Dreamweaver jeg bruger !! Men koden her har jeg selv strikket
>sammen, så det er vist mig, der stinker <G> !!!

Nej, det er Torben, der tager fejl :)

Din kode:
er korrekt bortset fra apostrof før border - skal være:

Man kan selvfølgelig diskutere visdommen i at sætte width i html i
stedet for i CSS ...

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : ts

Dato : 19-09-02 18:17

> Nej, det er Torben, der tager fejl :)
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Godt man ikke hedder Torben så

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-09-02 21:04

On Thu, 19 Sep 2002 19:17:21 +0200, "ts" <NOSPAMblabla@stall.dk>
wrote:

>Godt man ikke hedder Torben så

Good point

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-09-02 12:58

On Thu, 19 Sep 2002 08:58:09 +0000 (UTC), Heidi Søeborg
<taymyr@taymyr.dk> wrote:

>Jeg vil gerne ha' både udenomsrammen og "indersiderne" i cellerne
>til at være - i dette tilfælde hvide på blå baggrund - med solid.
>
>Min kode ser p.t. sådan ud:

Hvis du kun har den ene tabel (eller hvis alle tabeller skal "farves"
på samme måde), så indsælt følgende i dit stylesheet:

table, td {
border:1px solid white;
}

- og slet style=";border:1px solid white;" i table-tag'et

Hvis du har flere tabeller og kun vil have farvet den ene, så giv den
et id:

og put følgende i dit stylesheet:
#tabel1, #tabel1 td {
border: 1px dotted green;
}

#tabel1 - betyder, at det gælder for tabel1
#tabel1 td - betyder, at det gælder for td'erne i tabel1

NB: der må kun være én forekomst af samme id på en side. Hvis der er
brug for flere, skal du bruge class:

og i dit stylesheet:
..tabel1, .tabel1 td {
border: 1px dotted green;
}

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Heidi Søeborg

Dato : 19-09-02 14:26

Good luck!

> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

1000 tak for hjælpen. Det vil jeg prøve i aften, når solen forsvinder
fra min skærm.

Hilsen
Heidi