LAN med delt internet, Gateway??
Fra : Angelos

Dato : 19-09-02 09:31

Hej.

Jeg har 2 pc'er en HUB og en aDSL, jeg har del internet før gennem HUB'en
ved at kople internettet til HUB'en (jeg har koplet internettet til i
uplink, er det en fejl?), og de to Pc'ere til den, jeg havde nogle problemer
med internet hanstigheden på Pc'er 2 + der har være sider den slet ikke
ville vise??.

Nu har jeg så fundet ud af jeg vil køre e-smith på min ene computer og dele
internet gennem gateway, kan jeg gør som på den ovennævnte måde, eller ville
det være den bedste løsning at købe i et ekstra netkort, og sætte det i
serveren så konfigurationen bliver sådan: server 2 netkort det ene går fra
aDSL modem til netkort, netkort 2 går til HUB. pc2 koples til HUB?
er det den optimale opsætning, eller er der andre foreslag, gerne meget
billig, mulvarpen er lidt tom

Angelos.

--
Jesuo Kristo estas Dio kaj la vivo.

Fra : SYSADM

Dato : 20-09-02 22:59

Allo...

Uplink..... OK.

Der er for så vidt ikke noget ivejen med din opsætning som du beskriver
den. Men hvis du "kun" skal have de 2 maskiner på, som du har nu, og ikke
skal have "gæstemaskiner" el. lign på, har du ikke brug for din hubs.

MEN forvent ikke at det ændrer ret meget ved hastigheden. Hvis der er 2
maskiner på, og de skal dele ex.vis 256kb, vil det uvægerligt gå lidt
langsomt.

Hvilke sider er det den ikke vil vise? Kan det være noget i din browser???
(sikkerhedsindstillinger) Måske din FW, eller lignende.

Spørg yderligere, og du skal få svar.

MVH
Carsten

Fra : Angelos

Dato : 21-09-02 08:33

Sorry, jeg har løst problemet!
Jeg kastede et ekstra netkort i serveren indstallerede SME, et krydsetkabel
til min anden pc, det kører uden nogen problemer overhoved

Angelos