notesblok eller editor
Fra : Rene hansen

Dato : 18-09-02 22:01

hey jeg ville hører om der var nogen der kunne fortælle mig hvad
der er bedst at bruge selv vil jeg helst bruge notespad men jeg
har hørt fra rigtig mange at det er bedst at bruge editor, en af
mine venner som har været med til at programere kildekoder.dk
bruger editor og han siger det er bedst... hvad syntes i?? på
forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : RJ

Dato : 18-09-02 22:10

"Rene hansen" <renehansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine venner som har været med til at programere kildekoder.dk
> bruger editor og han siger det er bedst... hvad syntes i?? på

Jeg bruger selv en editor, det skifter lidt mellem hvilken en jeg bruger,
men det er enten ultra-edit eller stones webwriter.
Det er meget mere overskueligt med en af de 2 editorer, da den giver de
forskellige koder en farve, alt efter hvad de gør. Desuden er der linjenumre
på, som kan være en fordel hvis man skal søge efter fejl, eller huske på en
linje !!
Jeg startede selv med at sidde med Notepad, men det bliver man hurtigt træt
af at kigge på !!

MVH
Ronni

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[ www.rojo.dk ] [ www.etrix.dk ]

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 19-09-02 02:33

Rene hansen wrote:

> [...]
> mine venner som har været med til at programere kildekoder.dk
> bruger editor og han siger det er bedst... hvad syntes i?? på

Der er ikke noget som er rigtigt eller forkert, gør som du har lyst, bare koden
er rigtig.
men ellers vil jeg anbefale Sones webwriter
http://www.webwriter.dk/
da koderne er forklaret.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-09-02 09:24

Rene hansen wrote:
> [...]
> mine venner som har været med til at programere kildekoder.dk
> bruger editor og han siger det er bedst... hvad syntes i?? på

Hvis du har det bedst med notepad så bliv ved den. 'Re' overskriften vil
jeg nu godt præcisere at notepad efter min mening er en editor, det er
bare en meget simpel af slagsen.

Mit alternativ er en HTML-editor som også arbejder i ren kode, men som
laver syntaksfarvning, har mulighed for (men ingen tvinger dig) at sætte
tags ind med shortcuts/menuer osv.

* Jeg synes det er spild af hjerne at skulle huske hele HTML og CSS -
tags-biblioteket når jeg kan få et program til at hjælpe mig med det jeg
ikke rør ved hver dag.

* Jeg koder også en hel del scripting - der er syntaksfarvningen en
vigtig hjælp

* Jeg kan godt bruge genvejenes hastighedsforøgelse. Uanset om du
skriver lige så hurtigt som min kone (som har topplaceringen indenfor
hastighed blandt dem jeg har set) så kan du fx ikke omdanne 'www.it.dk'
til '<a href="www.it.dk">www.it.dk hurtigere end jeg kan trykke
Alt+Ins, a, Enter. (så bruger jeg lidt power på at huske genveje - ja,
men det er stadig genveje som understøtter tags-huskningen)

* jeg har endnu ikke set en notepad som jeg kan arbejde direkte på
ftp-serveren med - det er en væsentlig fjernelse af ekstra programmer
som man skal ha fat i hver gang.

Jeg bruger html-kit (chami.com)

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : ts

Dato : 19-09-02 09:30

Dreamweaver er efter min mening den wysiwyg editor som skriver mindst
"affaldskode". Desuden er der en indbygget "notepad-editor". Jeg brugte
førhen udelukkende notepad, men bruger nu kun dreamweaver. Det er ikke
nødvendigt at bruge 15min på en table, når det kan gøres på 10sek. Man kan
altid rette til bageefter såfremt man kan html

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Claus Sørensen

Dato : 20-09-02 13:48

Rene hansen wrote:

> [...]
> mine venner som har været med til at programere kildekoder.dk
> bruger editor og han siger det er bedst... hvad syntes i?? på

Jeg sidder med ViM (Vi Improved), hvor jeg især har glæde af søg-og-erstart-
funktion vha. regulære udtryk.

En stærk søg-og-erstat-funktion samt syntaks-farvning af koden, synes jeg er
de vigtigste egenskaber for en god editor.

De herligste hilsner