Skærme
Fijala 3554
Skærm og kraftig magnet...
Fra : 007

Dato : 22-02-01 18:37

Min kære fætter har været på besøg, og skulle lige måle noget i
tommer. Det var åbenbart ikke til t finde en tommestok, så skærmen
blev brugt til formålet...
Dette noget viste sig at være en højtaler fra en bil (vistnok en
4"-enhed fandt de ud af).I hvert fald havde de en ret kraftig magnet
oppe på skærmen, og de syntes da godt nok at den så lidt underlig ud
(ja, det tror da fanden!).
Hvorom alt er, så er min skærm nu noget mørk rundt omkring. Jeg har
prøvet at rette det med en degauss, men det ser ikke helt ud til at
virke. Der er stadig nogle mørke områder...
Vil det rette sig med tiden - nu har skærmen set mørkere ud i nogle
områder i ca. et kvarter fra det skete...

--
007
AKA

Fra : Martin

Dato : 22-02-01 19:10

hejsa!

Jeg er ik' nogen ekspert på området... men

Du kunne jo prøve at kigge på dette link under "Tv, afmagnetisering
af:" -jeg ved ikke om det fungerer på samme måde med en skærm som med et
fjernsyn!

http://www.dr.dk/leth/raad/indbo.htm

Fra : Madsen

Dato : 22-02-01 19:15

"007" <007@dsa-net.dk> skrev:

> Min kære fætter har været på besøg, og skulle lige måle noget i
> tommer. Det var åbenbart ikke til t finde en tommestok, så skærmen
> blev brugt til formålet...

Hvis min fætter forsøgte at gøre det samme, så blev han omgående
nakkeskudt! ;)

> Vil det rette sig med tiden - nu har skærmen set mørkere ud i nogle
> områder i ca. et kvarter fra det skete...

Måske, måske ikke. Mon ikke den lokale Radio/TV forhandler kan
hjælpe dig hvis det bliver ved?
Læs evt. <news:KO7l6.13869$PC4.714636@news010.worldonline.dk>

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-02-01 21:18

Hej James

Det skal du have væk hurtigst muligt !!!
Få et service værksted til det eller gør det selv med dem opskrift jeg har
skrevet under "Rystende skærm"

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

007 <007@dsa-net.dk> skrev i en

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 23-02-01 01:42

"007" <007@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Klip
> [...]
> 4"-enhed fandt de ud af).I hvert fald havde de en ret kraftig magnet
> oppe på skærmen, og de syntes da godt nok at den så lidt underlig ud

Nej, det vil ikke forsvinde med 99.9% sikkerhed, du skal have afmagnitiseret
den externt.

--
MVH/Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Nikolaj Woel

Dato : 23-02-01 21:14

Da jeg engang for nogle år siden flyttede, kom mit fjernsyn til stå op ad en
højttaler. Manden i expert sagde, jeg skulle lade den stå uden ståm i min
24timer og det hjalp.

Altså hvis stikket ud af væggen. igen for spænding overhovedet.