styrketræning til bjergbestigning
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-09-02 21:42

Hej gruppe

På fredag i næste uge skal jeg forsøge at bestige Illimani i La Paz,
Bolivia. Jeg forsøger at holde mig i form med vandretur af nogle dages
varighed, samt løb to gange om ugen (hvilket er hårdt i 3500 meters
højde) - men jeg er ange for, at jeg nok burde have lavet noget
styrketræning også.

Mit spørgsmål: Hvordan skraber jeg noget hurtig styrketræning af især
arme samen i en fart? Nogen der kan foreslå et hurtigt træningsprogram
til styrkelse af især arme? Gerne med pædagogisk forklaring på, hvad
det præcis er jeg skal gøre.

På forhånd tak.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Gjøl

Dato : 19-09-02 08:01

Janus Sandsgaard wrote:
> [...]
> styrketræning også.
>
> Mit spørgsmål: Hvordan skraber jeg noget hurtig styrketræning af især

Jeg ville på nuværende fortsætte med at træne som du har beskrevet,
yderligere ville jeg hver morgen og aften finde en fredfyldt plads,
sætte mig på knæ og folde hænderne og sige en stille bøn, med håb om det
bedste.

Helt alvorligt, så tror jeg at det er forsent at lave noget seriøst,
lige nu en uge før afgang, ville jeg gennemgå en sukkerkur istedet, du
kan ikke nå at øge din muskelmasse i arme og mave således at du bliver
væsenlig stærkere end du er.
Sukkerkur, 3 dage med almindelig træning + 10% ingen sukker i de dage.
Sidste 3 dage, fylde dig med langsomme kulhydrater, drikke meget vædske.
Så er dine depoter fyldt op og du har et godt grundlag for at komme
igennem turen.

Med håb om at du får en rigtig god tur op og en sikker tur ned igen,
husk at nedturen er sværere end op turen

Gjøl
canislupus@vandring.dk
www.vandring.dk