Surt opstød omkring afgift...
Fra : Christian Bech

Dato : 18-09-02 20:27

Hej,

Er det bare mig eller det imponerende hvor langtsomt det kære danske system
virker, når man skal ha' vurderet sin nye kværn.. nu har for en måned siden
været til vurdering med mit næsten kæreste eje, men der er stadig ikke en
lyd vedr. afgiften - det er da imponerende at man skal bruge en måned for at
verificere en pris..

Kan selvfølgelig også bare være mig der er lidt bitter...

Andre med samme erfaringer?

Christian

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-09-02 21:00

> [...]
at
> verificere en pris..
>
> Kan selvfølgelig også bare være mig der er lidt bitter...

Jeg havde svar 4-5 dage efter vurderingen, der kom der den første dag check
i af døren med for meget betalt afgift, dagen efter kom en skrivelse med
vurderings opgørelsen.

Før jeg kørte til vurdering, forhørte jeg mig hos vuderingsfolkene om hvor
lang tid der ville gå før jeg havde svaret fra dem og svaret var ca. en uges
tid og det må man sige at de holdt i mit tilfælde.

Jeg ville nok i dit tilfælde kontakte det T&S kontor/afd. hvor du har
indbetalt den foreløbige afgift, for at høre hvornår den endelige
vurderingen kommer.

Hvilken MC drejer det sig om ?

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Christian Bech

Dato : 19-09-02 17:26

Hej,

Det drejer sig om '92 - Honda VFR 750 RC36

Selvfølgelig i rød..gået 57000 km og i fornuftig stand.

De har forlangt 55000 kr. i afgift på den - det synes jeg er lige en 5-8000
for meget, men nu må vi se..

Christian

Fra : Christian

Dato : 19-09-02 08:34

"Christian Bech" <cbech@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Andre med samme erfaringer?
>
> Christian

Jeg fik vurderet en cykel i Hillerød, og spurgte hvor lang tid de regnede
med, der ville gå, før jeg hørte noget. De sagde 3 - 4 uger.
Efter 5 uger fik jeg en check, og nogle dage efter fik jeg opgørelsen.
Cyklen var en GSXR 400R fra 1992, og afgiften blev sat til 19.500 kr.