dansk/spansk engelsk/spansk-ordbøger til
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-09-02 20:46

Er her nogen der kan anbefale nogle dansk/spansk/dansk-, eller
engelsk/spansk/engelsk-ordbøger til MacOS9.x hhv. OSX? Meget gerne
noget omfattende med ordforklaringre og eksempler. Noget hvor det hele
installeres på een gang, og hvor man ikke skal være online for at
foretage opslag.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Michael Holm

Dato : 16-01-04 13:00

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> noget omfattende med ordforklaringre og eksempler. Noget hvor det hele
> installeres på een gang, og hvor man ikke skal være online for at

hej Janus, fandt du nogen sinde noget, er også interesseret. + endnu
mere i dansk/engelsk og engelsk/dansk
kan se at david og morten L. har haft noget liggende på ftp, for 9 mdr.
siden...

Macværks/daniels ordbog kan jeg ikke finde nogen steder mere...
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-01-04 14:42

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Macværks/daniels ordbog kan jeg ikke finde nogen steder mere...

Den har jeg da.
Dejlig simpel og kortfattet (uden ekstra forklaringer, dog)

Lad mig vide hvis du, og evt. andre, er interesseret.
Er ikke sikker på legaliteten i placering på en ftp-server.
Blev den ikke dømt fjernet af et forlag, som påstod overtrødelse af
copyright.

Arkivstr. 15 Mb.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 16-01-04 16:11

> [...]
> Er ikke sikker på legaliteten i placering på en ftp-server.
> Blev den ikke dømt fjernet af et forlag, som påstod overtrødelse af

jeg er interesseret (tak til både morten l. og preben :)

men er der ikke noget officelt længere til mac ??

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 16-01-04 22:35

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> men er der ikke noget officelt længere til mac ??

Næh. Du kan læse om originalfilernes skæbne her:

<http://www.dcc.com.ua/dikt/>

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Michael Holm

Dato : 16-01-04 22:59

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> Næh. Du kan læse om originalfilernes skæbne her:
>
> <http://www.dcc.com.ua/dikt/>

det jeg mente var om der ikke var et andet program
(købe/share/freeware)

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 17-01-04 11:03

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> det jeg mente var om der ikke var et andet program
> (købe/share/freeware)

Mit svar lå i ordet "Næh"

Jeg er ikke stødt på noget tilsvarende der kan køre på en Mac.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-01-04 01:10

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> Næh. Du kan læse om originalfilernes skæbne her:
>
> <http://www.dcc.com.ua/dikt/>

Citat fra siden:
22 November 2002 - Seems the dictionaries are copyrighted. The service
is closed until proved otherwise.

Er der overhovedet sket nogle juridiske affklaringer på det?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 18-01-04 17:58

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> men er der ikke noget officelt længere til mac ??

Word Translator:
http://www.halldor.com/mac/index.php

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 18-01-04 18:46

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> http://www.halldor.com/mac/index.php

det ser meget godt ud ! har fluks downloadet en demo !

har du også et forslag til OS 9 maskinerne (ja vi har nogen af dem endnu

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-01-04 19:21

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> det ser meget godt ud ! har fluks downloadet en demo !
>
> har du også et forslag til OS 9 maskinerne (ja vi har nogen af dem endnu

jeg installerede demoen og en ordlist (eng-da) på min 9.2.2 uden
problemos.

Flemming Rubini

Fra : Michael Holm

Dato : 18-01-04 19:57

Flemming Rubini <flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk> wrote:

> jeg installerede demoen og en ordlist (eng-da) på min 9.2.2 uden
> problemos.

kanon (jeg havde slet ikke tænkt på at teste den i classic :)

Fra : Morten Lind

Dato : 16-01-04 14:53

> [...]

> siden...
>
> Macværks/daniels ordbog kan jeg ikke finde nogen steder mere...

Hej Michael
Prøv på DTU...det er Daniel Eggert, der har lavet den, jeg har.....og
som David og andre fik.

Jeg har den godt nok stadig på serveren, men den er "klodset" op, men
jeg skal nok hente den, hvis du ikke finder den anderswo

Iøvrigt virker MacSOUPhenvisningen ikke, når MacSOUP er dansk......måske
skal man skrive "MacSOUP Tilfældige Indstillinger"....hæ, hæ........

Jeg spørger Mogens Thyregod*GG*

Nå, nu ser jeg lige, at du HAR ledt efter Daniels ordbog uden at finde
den.....

Jeg ser på det i week-end´en
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-04 14:01

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Iøvrigt virker MacSOUPhenvisningen ikke, når MacSOUP er dansk......måske
> skal man skrive "MacSOUP Tilfældige Indstillinger"....hæ, hæ........
>
> Jeg spørger Mogens Thyregod*GG*

Min virker da fint, og den hedder "MacSOUP Default Settings". Har du
lagt den i Preferences i biblioteksmappen i din hjemmemappe?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 17-01-04 19:51

> Min virker da fint, og den hedder "MacSOUP Default Settings". Har du
> lagt den i Preferences i biblioteksmappen i din hjemmemappe?

Yep......og når jeg åbner MacSOUP.........siger den: couldn´t open
settings file, because it´s a folder and not an archive.....

Og det passer ikke......?????

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-04 20:05

> [...]

> Yep......og når jeg åbner MacSOUP.........siger den: couldn´t open
> settings file, because it´s a folder and not an archive.....

Er du helt sikker på, at den henviser til filen MacSOUP Settings og ikke
til mappen, den ligger i? Har du lavet en "Vis info" på henvisningen og
verificeret, at den henviser til den rigtige fil? Gør den det, burde det
jo virke. Ellers må du prøve at lave en ny MacSOUP Settings. Det er jo
heller ikke så svært, med mindre du har rigtig mange grupper med
specielle indstillinger.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 17-01-04 22:03

> [...]
> jo virke. Ellers må du prøve at lave en ny MacSOUP Settings. Det er jo
> heller ikke så svært, med mindre du har rigtig mange grupper med

Øh......næh.......det har jeg ikke.....jeg har blot gjort, som jeg altid
har gjort......men det er jo første gang, jeg har en MacSOUP på
dænsk(for nu at tale nydansk)

Henrik......jeg har lavet en henvisningsfil, der hedder: "MacSOUP
Default Settings" - den er placeret i mit hus´ biblioteks
preferencer.........som den ALTID har været.......

Men med Panther og dansk MacSOUP virker det ikke.......jeg må åbne
indstillingerne manuelt, men det gør ikke noget......

Jeg har ikke så travlt, og "Suppen" er jo ikke så aktiv mere, efter
iChats fremkomst

Hej fra
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-04 21:23

> [...]

> Øh......næh.......det har jeg ikke.....jeg har blot gjort, som jeg altid
> har gjort......men det er jo første gang, jeg har en MacSOUP på

Jeg havde engang den franske version, bare for sjov. Det er spændende.

> [...]
>
> Men med Panther og dansk MacSOUP virker det ikke.......jeg må åbne
> indstillingerne manuelt, men det gør ikke noget......

Jeg kan ikke se andet problem, end at den er kommet til at henvise til
noget forkert. Prøv enten at tage en Vis info på den og ret evt. det
sted, den henviser til. Eller du kan smide den ud og lave en ny
henvisning til din settings-fil.

> Jeg har ikke så travlt, og "Suppen" er jo ikke så aktiv mere, efter
> iChats fremkomst

Kan du så se at få den støvet af og komme igang igen?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 17-01-04 22:04

> [...]

> Default Settings" - den er placeret i mit hus´ biblioteks
> preferencer.........som den ALTID har været.......

men som Henrik skriver, hvad henviser den til ? det lyder som om du
henviser til noget forkert :)

> [...]
> indstillingerne manuelt, men det gør ikke noget......
>
> Jeg har ikke så travlt, og "Suppen" er jo ikke så aktiv mere, efter

pjat !

Fra : Morten Lind

Dato : 17-01-04 23:33

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> men som Henrik skriver, hvad henviser den til ? det lyder som om du
> henviser til noget forkert :)

Jamen - jeg henviser da ikke til noget
overhovedet.......*LOL*.......kære Michael......det har altid været
sådan, at man dublerede/lavede en henvisning af MacSOUPS settings
file..........OK?

Den døbte man "MacSOUP Default Settings".....OK...????

Den lagde man ind - efter alle kunstens regler - i preferencemappen i
Home´s Library......OK.......?????

Og når man så aktiverede MacSOUP, kom indstillingsfilen op på skærmen
med det samme og "ganske helt af sig selv"....hæ, hæ....

Sådan er det bare ikke mere....OK..????

Så jeg ved ikke, hvad du & Henrik mener med at pege på, for jeg har
aldrig peget på noget, men jeg kan jo også bare tage den engelske
version igen, for så virker det garanteret....*GGGGGG*

> pjat !

Ja, jaaaaaaahhhhh....................jeg mindes bare et ustyrligt
aktivitetsniveau for to år siden, men jeg husker jo heller ikke så
godt.*GGGG*

Mange rare hilsener til Jer begge fra
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-01-04 00:35

> [...]

> aldrig peget på noget, men jeg kan jo også bare tage den engelske
> version igen, for så virker det garanteret....*GGGGGG*

En henvisning peger jo på eller henviser til en fil et andet sted på
harddisken (eller en mappe, bevares). Hvis du har ændret placeringen af
den originale fil, eller hvis du har lavet en helt ny, så viser
henvisningen ikke hen til den. Dermed virker henvisningen ikke som
ønsket. Hvis du f.eks. har lavet en ny MacSOUP Settings, da du skiftede
fra engelsk til dansk MacSOUP, så virker den gamle henvisning ikke. Du
har jo fjernet den fil, den henviste til.
Løsningen er enten at lave en ny henvisning, og så fjerne den
gamle, eller at rette den gamle, så den henviser til den rigtige fil.
Det gør du ved at markere henvisningen, der hedder MacSOUP Default
Settings og trykke æble-i. Så dukker informationsvinduet op. Der står,
hvor originalen er. Prøv at klikke i "Vælg ny original..." og vælge din
MacSOUP Settings fil. Så skulle det virke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 18-01-04 02:11

> [...]
> hvor originalen er. Prøv at klikke i "Vælg ny original..." og vælge din
> MacSOUP Settings fil. Så skulle det virke.

godt så

Så prøver jeg igen. - Melder tilbage, når det er gjort
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-01-04 02:13

> [...]
> hvor originalen er. Prøv at klikke i "Vælg ny original..." og vælge din
> MacSOUP Settings fil. Så skulle det virke.

BINGO.........

Og 10000 tak.....
Knus fra
Morten

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-01-04 01:07

In dk.edb.mac, michael.holm@anthro.ku.dk wrote:

> Macværks/daniels ordbog kan jeg ikke finde nogen steder mere...

Prøv:

   <http://itu.dk/people/jcv/usenet/Danish-English_Dictionary.dmg>

BOFH-excuse: the butane lighter causes the pincushioning