Hvis et firma udsender regninger til "kunder" der ikke har kunnet få
leveret det bestilte (af tekniske årsager).
Sender regninger til kunder der har opsagt kundeforholdet, for
perioder efter opsigelsetidspunktet (som er varslet efter aftalens
regler)
Sender regninger med halve og hele års forsinkelse.
Og at de gør det i et omfavn så de ikke kan være uvidene om at det
sker i gentaende tilfælde.
Det er ikke muligt telefonisk at komme i kontakt med
bogholderiafdelingen.
I gentaende tilfælde når kunderne taler med kundeservicefolkene får de
loving på at tingene skal blive bragt i orden, men det sker ikke,
istædet bliver sagen sendt til incasso.
Kan den laden stå til, ende med at der er tale om bevidst udsendelse
af uberetigede regninger, og der alså er tale om bedrageri i lovens
forstand?
Hvor mange kunder skal mon gå sammen, for at man kan få politiet til
at tage imod en bedrageriandeldelse? Det er jo ikke det enkelte
tilfælde der gør forskællen på en fejl, og IMO bedrageri, men de mange
tilfælde.
Det er af en ikke jurist påstået at en sådan bedrageri sag, vil kunne
medføre tvangslukning af et firma, har den påstand hold i den virkelig
verden i Danmar? Det burde være muligt, men det er jo en helt anden
sag, der tilmed er uintersant i denne gruppe,,,
--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.
|