Guds formåen?
Fra : Ultimativos

Dato : 18-09-02 20:14

Hvis guds viden og kunnen er aldeles ubegrænset, hvorfor gør han så ikke
bare alle mennesker troende, glade, næstekærlige o.s.v. i stedet for hele
tiden at skulle døjes med fristelser, belæringer, løftede pegefingre, o.s.v.
?

m.v.h.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 18-09-02 21:06

"Ultimativos" <"prikke@mail.dk"> skrev i en meddelelse

Gud ønsker ikke robotter men levende mennesker der er Guds hengivende ,
kærlige også videre af egen fri vilje. Du bestemmer selv hvem du vil havde
som Herre i dit liv.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
http://www.nydheder.subnet.dk/

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 18-09-02 21:22

> [...]
> bare alle mennesker troende, glade, næstekærlige o.s.v. i stedet for hele
> tiden at skulle døjes med fristelser, belæringer, løftede pegefingre,

Hvorfor er mine børn ikke altid artige selv om jeg kæmper en sej kamp.
Men de er i al fald sjovere når de ikke er alt for artige.
Og når det gælder Gud, så er jeg selv en uartig dreng.
vagn

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 18-09-02 21:34

> Hvorfor er mine børn ikke altid artige selv om jeg kæmper en sej kamp.
Nu er du vel ikke gud...?? ...ellers vil jeg gerne være din allerbedste ven

> Men de er i al fald sjovere når de ikke er alt for artige.
Helt enig.

Mvh
Kasper K

Fra : ram2

Dato : 18-09-02 21:50

"Ultimativos" skrev d. 18-09-02 20:14 dette indlæg :
> [...]
hele
> tiden at skulle døjes med fristelser, belæringer, løftede pegefingre,

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten

Dato : 18-09-02 22:20

> [...]
> bare alle mennesker troende, glade, næstekærlige o.s.v. i stedet for hele
> tiden at skulle døjes med fristelser, belæringer, løftede pegefingre,

Jeg tror Guds almægtighed består i hans kærlighed
til sin skabning. At kærligheden fra Ham ikke er
tvunget ned over hovedet på os, men samtidig at han
vil gøre, hvad der står i hans magt for at give os den kærlighed
Så vi har et - mere eller mindre - frit valg om, hvad vi vil
og ret ofte bliver det så ikke, de mest brilliante valg vi foretager os.

Men ja - det ville være nemmere, hvis
ikke vi var belemret med fristelser (osv). Jeg
synes nogen gange vi er oppe mod hårde odds.

Iøvrigt tror jeg ikke at Guds viden og kunnen er ubegrænset.
(I så fald var syndfloden nok ikke blevet til noget og Jesu død
ville ikke have været et offer).

Venlig hilsen
Karsten