/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Køb af varer på internettet
Fra : Christian Andersen


Dato : 18-09-02 19:46

Hej NG

Igår aftes ledte jeg efter en billig bærbar og fandt den hos www.dell.dk
(ingen reklame)
Jeg går ind og bestiller 2 stk. til en samlet pris af kr. 7.265,- og angiver
min Visa/Dankort oplysninger som betaling herfor. Systemet giver mig en
kvittering på at ordren er registreret og at jeg modtager en
ordrebekræftelse indenfor 5 hverdage.

Dagen efter (idag) modtog jeg et telefonopkald fra Dell kl 10:30. Jeg bliver
sprgt om jeg har bestilt de to bærbare, hvilket jeg svarer ja til. Derefter
får jeg af vide at der er gået noget galt med deres edbsystem, idet prisen
var regnet 32.000,- forkert på de 2 bestilte maskiner.
Jeg bliver så spurgt om jeg vil gennemføre ordren til ny pris, hvortil jeg
svarer Nej, idet jeg har bestilt til oplyst pris kr. 7.265,- af deres
webshop.

Da jeg så checker min email, viser det sig at jeg kl. 08:30 modtog
nedenstående "underlige" email fra Dell.:

****************************************************************************
*****

Hej <navn>


Der er gået noget tid siden De bestilte on-line hos os, og som vi tidligere
har

meddelt, kan vi først sende ordren til produktion, når vi har registreret
Deres

indbetaling.


Da vi endnu ikke har registreret en indbetaling fra Dem eller fået svar på
vores

e-mails, antager vi at det er fordi De ikke længere ønsker bestillingen.


Vi vil derfor meddele Dem, at vi har annulleret denne ordre med
internetreference

IR 1676197. Ønsker De dog alligevel at gennemføre bestillingen, hvilket vi
meget gerne er behjælpelige med - venligst svar tilbage på denne
e-mailadresse,

så tager vi ordren op igen. Husk at oplyse den ønskede indbetalingsformen.


De er selvfølgelig altid meget velkommen til at lægge en ny on-line
bestilling,

hvis De ønsker dette.


Med venlig hilsen

Dell On-line Sale

****************************************************************************
*****

Shipping excl tax: DKK 1,090.00

Shipping tax rate: 25%

Shipping incl tax: DKK 1,362.50

----------------------------------------



Mit spørgsmål til NG'en er derfor, når man bestiller noget via et website,
hvilken pris er så gældende?

Den pris man får oplyst ved bestiling på websitet? Eller er der andre regler
jvfr. prismærkningsloven?

Kan sælger tillade sig at tilskrive mig på ovenstående måde når forløbet er
som beskrevet af mig?

Jeg tager altid screenshoots af mine handler på nettet, derfor har jeg 7
stk. af ovenstående forløb, hvor man kan se hvad jeg har bestilt, udfyldt og
betalt for.

Hvordan går man bedst videre med sagen? Jeg har tilskrevet sælger for at få
en forklaring, hvilket jeg ikke har fået p.t.

Mvh

Christian Andersen



 
 
BB (18-09-2002)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 18-09-02 20:26

---klip---

Prøv at læs hvad Bertel Lund Hansen skrev den 16-09-2002 kl. 21:58 under "Er
en ordrebekræftelse gældende ?" Jeg mener han besvare det der.

VH
BB
København


*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.



Henning Makholm (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 18-09-02 20:34

Scripsit "Christian Andersen" <cta@mail.dk>

> Igår aftes ledte jeg efter en billig bærbar og fandt den hos www.dell.dk
> (ingen reklame)
> Jeg går ind og bestiller 2 stk. til en samlet pris af kr. 7.265,- og angiver
> min Visa/Dankort oplysninger som betaling herfor. Systemet giver mig en
> kvittering på at ordren er registreret og at jeg modtager en
> ordrebekræftelse indenfor 5 hverdage.
>
> Dagen efter (idag) modtog jeg et telefonopkald fra Dell kl 10:30. Jeg bliver
> sprgt om jeg har bestilt de to bærbare, hvilket jeg svarer ja til. Derefter
> får jeg af vide at der er gået noget galt med deres edbsystem, idet prisen
> var regnet 32.000,- forkert på de 2 bestilte maskiner.
[...]

> Mit spørgsmål til NG'en er derfor, når man bestiller noget via et website,
> hvilken pris er så gældende?

Som hovedregel vil den pris som sælgers system har godkendt i en
konkret handel med en bestemt kunde, være den aftalen går ud på. [1]

Men jeg er tilbøjlig til at mene at to (formodet nye) bærbare pc'er
til 7300 kroner er så billigt at man som kunde burde have indset at
der forelå en fejltagelse - og at sælgers accept (hhv tilbud, alt
efter hvordan man analyserer situationen) derfor ikke binder sælger.

[1] Hm, hvis kvitteringen kun siger at ordren er "registreret", kan
det betyde at du har afgivet et tilbud som sælger agter at
overveje i løbet af de 5 hverdage.

--
Henning Makholm "These are a nasty breed. They sting
you without waiting to be insulted first."

Bertel Lund Hansen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-09-02 20:39

Christian Andersen skrev:

>Mit spørgsmål til NG'en er derfor, når man bestiller noget via et website,
>hvilken pris er så gældende?

I det aktuelle tilfælde kan du ikke fastholde købet. Du bør vide
at en pris på 7-8'000 for varer der er 40'000 kr. værd, er en
fejl så butikken har lov at annullere ordren.

Den mystiske mail er sådan set lige meget, men tyder på at der er
endnu mere koks i deres system.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Christian Andersen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 19-09-02 09:44

> I det aktuelle tilfælde kan du ikke fastholde købet. Du bør vide
> at en pris på 7-8'000 for varer der er 40'000 kr. værd, er en
> fejl så butikken har lov at annullere ordren.

Fair nok.

> Den mystiske mail er sådan set lige meget, men tyder på at der er
> endnu mere koks i deres system.

Ja koks, men tak for de hurtige svar!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste