Hej NG
Igår aftes ledte jeg efter en billig bærbar og fandt den hos
www.dell.dk
(ingen reklame)
Jeg går ind og bestiller 2 stk. til en samlet pris af kr. 7.265,- og angiver
min Visa/Dankort oplysninger som betaling herfor. Systemet giver mig en
kvittering på at ordren er registreret og at jeg modtager en
ordrebekræftelse indenfor 5 hverdage.
Dagen efter (idag) modtog jeg et telefonopkald fra Dell kl 10:30. Jeg bliver
sprgt om jeg har bestilt de to bærbare, hvilket jeg svarer ja til. Derefter
får jeg af vide at der er gået noget galt med deres edbsystem, idet prisen
var regnet 32.000,- forkert på de 2 bestilte maskiner.
Jeg bliver så spurgt om jeg vil gennemføre ordren til ny pris, hvortil jeg
svarer Nej, idet jeg har bestilt til oplyst pris kr. 7.265,- af deres
webshop.
Da jeg så checker min email, viser det sig at jeg kl. 08:30 modtog
nedenstående "underlige" email fra Dell.:
****************************************************************************
*****
Hej <navn>
Der er gået noget tid siden De bestilte on-line hos os, og som vi tidligere
har
meddelt, kan vi først sende ordren til produktion, når vi har registreret
Deres
indbetaling.
Da vi endnu ikke har registreret en indbetaling fra Dem eller fået svar på
vores
e-mails, antager vi at det er fordi De ikke længere ønsker bestillingen.
Vi vil derfor meddele Dem, at vi har annulleret denne ordre med
internetreference
IR 1676197. Ønsker De dog alligevel at gennemføre bestillingen, hvilket vi
meget gerne er behjælpelige med - venligst svar tilbage på denne
e-mailadresse,
så tager vi ordren op igen. Husk at oplyse den ønskede indbetalingsformen.
De er selvfølgelig altid meget velkommen til at lægge en ny on-line
bestilling,
hvis De ønsker dette.
Med venlig hilsen
Dell On-line Sale
****************************************************************************
*****
Shipping excl tax: DKK 1,090.00
Shipping tax rate: 25%
Shipping incl tax: DKK 1,362.50
----------------------------------------
Mit spørgsmål til NG'en er derfor, når man bestiller noget via et website,
hvilken pris er så gældende?
Den pris man får oplyst ved bestiling på websitet? Eller er der andre regler
jvfr. prismærkningsloven?
Kan sælger tillade sig at tilskrive mig på ovenstående måde når forløbet er
som beskrevet af mig?
Jeg tager altid screenshoots af mine handler på nettet, derfor har jeg 7
stk. af ovenstående forløb, hvor man kan se hvad jeg har bestilt, udfyldt og
betalt for.
Hvordan går man bedst videre med sagen? Jeg har tilskrevet sælger for at få
en forklaring, hvilket jeg ikke har fået p.t.
Mvh
Christian Andersen