vedr. fælles forbrugs ting
Fra : Martin kirk

Dato : 18-09-02 20:06

Hej gruppe

jeg sidder i en bestyrelse (en beboerforening af ca. 50 boligejer ) vi har i
bestyrelsen besluttet at købe en stige på 12 meter til fælles brug. Derfor
søges nu erfaring med sådanne dele "ting"
hvordan laver man bookning ?
hvordan opbevare man ting når de ikke er i brug ?
forsikring ?

evt. link til regelsæt og skabeloner med forslag til at løse disse problemer
Martin Kirk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 18-09-02 22:04

"Martin kirk" <M.Kirk@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikring ?
>
> evt. link til regelsæt og skabeloner med forslag til at løse disse

Har i nogen fælles opbevaringsmuligheder eller er i nødt til at stole på at
der er en der har plads?
Har i overvejet brugerbetaling? Stigen bliver jo slidt og hvis i køber flere
ting og der først er skabt præcedens for gratis brug kan i få et problem.
Man kunne jo kræve "symbolske" beløb.
har i en hjemmeside? hvis i har kunne i lave et online booking system.
Ang. forsikring, hvis i har nogle forsikringer i foreningen så kontakt jeres
forsikringsselskab. Ellers kontakt et par selskaber og hør hvordan
reglerne/priserne er.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : M@rk

Dato : 19-09-02 16:41

Wed, 18 Sep 2002 23:04:17 +0200, berigede "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

>hvis i har kunne i lave et online booking system.

Hovsa, det lyder godt nok interessant - findes der (gratis) systemer til
dette? Og hvordan i alverden beskytter man noget sådan i mod, at ander
bare booker "for sjov"?

Svar pr email er helt ok - da vi nok ellers bliver OT

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-09-02 16:55

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare booker "for sjov"?
>
> Svar pr email er helt ok - da vi nok ellers bliver OT

Aner det ikke, jeg er webprogrammør (blandt meget andet) så jeg ville bare
lave det selv, det kan vel ikke tage lang tid...
Man kunne udstede et brugernavn og password til alle brugere, for at undgå
fejlbookinger.

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 18-09-02 23:46

> [...]
> søges nu erfaring med sådanne dele "ting"
> hvordan laver man bookning ?
> hvordan opbevare man ting når de ikke er i brug ?

I grundejerforeningen købte vi heldigvis en skydestige,
formanden havde plads til at opbevare den, og han vidste altid, hvor den
var.
At lave en liste at booke efter, burde heller ikke være noget problem.
Det er nok værre med en forsikring, men det er nok noget for GF, noget med
en selvrisiko og resten over kontinentet.
Og så købe en robust en.

God vind med det fælles.

Vibeke