Aloe Vera - Forever living products
Fra : Heidi

Dato : 18-09-02 17:32

Er der nogen der har erfaring med produkterne fra
ovenstående firma? Jeg tænker specifikt på den gel,
som skulle være god mod insektbid, eksem osv., og så
det man kan drikke.
Kan gel'en bruges omkring øjnene (mod eksem), eller
er den for skrap til det?

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Line Illum Mundus

Dato : 19-09-02 13:14

Hej Heidi.
Jeg kender til Forever Livings produkter, idet jeg forhandler dem i
forbindelse med mit arbejde som alternativ behandler. Gel'en er udmærket
til de ting, du nævner, men der skal ikke herske tvivl om, at den vaskeægte,
friskpressede aloe vera gel, hentet direkte fra en levende Aloe Vera plante,
er langt bedre. Lad mig sige det sådan: Hvis du ikke har en aloe
vera-plante stående og ikke kan få fat i én, er Forever Livings gel noget af
det bedste alternativ, du kan få, idet den indeholder 98% stabiliseret gel,
modsat nogle af de andre færdigfabrikata, som indeholder langt mindre. Jeg
har selv testet den stabiliserede gel i ansigtet - også tæt på øjnene- uden
gener overhovedet, ligesom jeg gerne og ofte bruger den friskpressede gel
overalt, udvendigt såvel som indvendigt
Mht. drikke-gel'en anbefaler jeg den til folk med enten nedsat immunforsvar
eller mave/tarmproblemer, kramper eller katar især, idet den lader til at
'blødgøre' besværlige steder i tarmsystemet, ligesom den forbedrer
optagelsen af næringsstoffer i tyndtarmen. De fleste har meldt positivt
tilbage
Idet jeg håber ovenstående giver dig svar på dine spørgsmål,
men venlig hilsen,
Line.

Fra : villy larsen

Dato : 30-09-02 23:13

"Line Illum Mundus" <line.illum@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbage
> Idet jeg håber ovenstående giver dig svar på dine spørgsmål,

Det gav ihvertilfald mig et svar. Inge og Jeg har en stor Aloa stående i en
krukke og overvejede at lade den ryge og rejse. Jeg troede der skulle stor
teknik til at få det aktive stof udvundet. Nu vil jeg istedet sætte den i
havestuen og se tiden an.

Hilsen Villy

Fra : Line Illum Mundus

Dato : 01-10-02 15:37

Hej Villy.
Din egen udvindingsproces består såmænd i, at du tager en skarp, lille kniv
og skærer et stykke af planten. Pres saften direkte mod dét sted, hvor det
skal bruges. Et afskået stykke aloe, der ikke er presset, kan sagtens holde
sig i køleskabet en uges tid, såfremt det er pakket ilt-beskyttet ind. Med
hensyn til indvortes brug skal du vare dig for skrællen, idet den indeholder
laksativer (afførende stoffer af forskellig slags). Jeg ved så ikke, hvilken
sort Aloe, du har stående, og så vidt, jeg kan forstå på tidligere indlæg i
denne nyhedsgruppe varierer mængden af laksativer i form af brunlig saft i
skrællens kant. Prøv dig frem
Mange hilsner,
Line.