Hvordan får man en forbindelse til et exel~
Fra : Anders Nørgaard

Dato : 18-09-02 16:53

Hej alle,

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med mit lille problem. Jeg har et
exel dokument med en masse data i. Min opgave er at lave nogle avancerede
søge funktioner, der bla skal søge over flere ark/tabeller, og presenteres
pænt. Det ser ud til at dette skal løses med Microsoft script sproget eller
VB,
hvilket ikke siger mig så meget. Derfor vil jeg gerne implementere det i
java,
da det kan lade sig gøre at lave en odbc forbindelse til et exel dokument, i
windows nøjagtig ligesom en almindelig acces database. Problemet er hvordan
får jeg oprettet forbindelsen? Jeg har prøvet at tilrette/bruge en database
pakke jeg tidligere har brugt til acces, men uden held. Endvidere syntes
jeg heller der er nogen hjælp at hente i JDK API'en.. samt google.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? eller ville det være nemmere
at prøve på at konvetere det hele til acces..

på forhånd tak

Anders

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 18-09-02 17:17

"Anders Nørgaard" <viper@mail.ikasths.dk> wrote in message
> [...]
nemmere
> at prøve på at konvetere det hele til acces..

Kig evt. her:
http://www.javaworld.com/javaworld/javaqa/2001-06/04-qa-0629-excel.html

Søren Reinke
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Dyk på Seattle i Kristianssand den 19-20 September

Fra : Anders Nørgaard

Dato : 18-09-02 17:56

Det var hurdigt

mange tak skal du have det ser godt ud, tager lige et nærmere kig på det

mvh

Anders

<3d88a5a1$0$64181$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...