Hvem kan anbefale en All-in-one, der bare ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-09-02 16:01

Jeg har nu måttet hente den G55 samt printserver box (175X), som en
kunde har været dybt frustreret over i snart et år, da den gasnke enkelt
ikke virker.

Jeg har nu prøvet alt fra bunden på en anden Mac end den den normalt er
tilsluttet, men symptomerne er de samme. Intet virker.

Findes der en All-in-one på markedet som kan bruges via en switch på
både Mac samt PC ? Det behøver ikke nødvendigvis være under OS X.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-09-02 17:51

In article <1fiptt0.1pemk0ov1cpc4N%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
>
> Findes der en All-in-one på markedet som kan bruges via en switch på
> både Mac samt PC ? Det behøver ikke nødvendigvis være under OS X.

Hvad med via netværket ?? Så skal der ikke switches ?
Hvilket format printer mac ud på ?? _ALTID_ postscript ?

JonB

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-09-02 19:01

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> [...]
> være under OS X.
>
> Hvad med via netværket ?? Så skal der ikke switches ?

Jamen det er jo netop via netværk. HP har været så fladpanede at de har
lavet G55'eren med USB samt seriel, hvilket netyder at den kræver en
175X print server for at det virker på et netværk.

> Hvilket format printer mac ud på ?? _ALTID_ postscript ?

?????????

-- Med venlig hilsen Jesper ) http://www.gylling.net/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-09-02 19:43

In article <1fiq25n.r5kp9d10q1f3nN%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jamen det er jo netop via netværk. HP har været så fladpanede at de har
> lavet G55'eren med USB samt seriel, hvilket netyder at den kræver en
> 175X print server for at det virker på et netværk.

Så put en printserver på nettet ?

> ?????????

Okay, så prøver jeg igen.
Jeg kommer fra unix verdenen, og der er printformattet postscript,
og kun postscript. Dvs. hvis printeren ikke kan postscript i hardware
så bruger man noget software der kan emulere det over for dem der
ønsker at printe.
Spørgsmålet var så om mac altid brugte postscript lige som unix,
eller de havde deres eget format. Sagt på en anden måde... kan
mac printe på en postscript printer uden problemer ??
Skal den have en speciel driver til det ?? Alle unix programmer
regner nemlig med at printeren er en postscript printer.

JonB

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-09-02 22:57

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Så put en printserver på nettet ?

Jeg er ikke med. 175x er en converter fra USB->Ethernet - kald den hvad
du vil, men det er en gizmo som burde virke. Havde jeg lavet HP's
printer, så var det bare lavet som netværksprinter fra starten.

> [...]
> Skal den have en speciel driver til det ?? Alle unix programmer regner
> nemlig med at printeren er en postscript printer.

I don't know.

-- Med venlig hilsen Jesper ) http://www.gylling.net/

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-09-02 18:17

> Jeg har nu måttet hente den G55 samt printserver box (175X), som en
> kunde har været dybt frustreret over i snart et år, da den gasnke enkelt
> ikke virker.
Jeg ved ikke om det er en HP medens jeg skriver dette, men sædvanligvis
er det HP med postuleret kompabilitet jeg har haft problemer med.

Med andre ord du bør kun levere HP produkter når du personligt er 100 %
sikker på at det virker.

vh Felmming Rubini

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-09-02 19:01

Flemming Rubini <rubini@image.dk> wrote:

> [...]
> er det HP med postuleret kompabilitet jeg har haft problemer med.
>
> Med andre ord du bør kun levere HP produkter når du personligt er 100 %

Det er en HP og ja jeg har lært at HP er noget lort.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/