Langsom genvej ?
Fra : Svend Erik

Dato : 18-09-02 15:22

Mine genveje fra skrivebordet til word og excel dokumenter er blevet meget
langsomme, det er hurtige at åbne programmet og finde/åbne dokumentet.
det er sket efter at jeg har fået et vedhæftet excel dokument fra en XP
pruger

Jeg kører win 98 og office 2000. Norman Virus Control

Jeg har defragmenterer, geninstalleret office 2000, forsøgt at geninstallere
win 98, men det kommer aldrig rigtig i gang.

Kan jeg afinstallere windows 98, og geninstallere, uden at skulle
reinstallere alle øvrige programmer.

Venligst

Svend Erik

Fra : pre

Dato : 18-09-02 18:52

Inden det kommer til yderligheder, prøv at slette overflødige filer.
Brug rutinen i IE og kik derefter på Windowsfolderen/Temp og
Midlertidige Internet Filer. Også filer der indeholder 0KB skal væk.
Det er første omgang, det plejer at hjælpe.

© pre 2002

Fra : Svend Erik

Dato : 19-09-02 21:34

Tak for svaret,desværre har det ikke hjulpet,

det er som om der er et eller andet der hænger, Windows.
der er også et eller andet der gør at Windows ikke kan lukke, der er et
program der ikke kan afsluttes, selv om jeg bare starter min PC, og vil
lukke den igen. ????

Tak
Hilsen
Svend Erik

Fra : pre

Dato : 20-09-02 11:17

Her er næste omgang: I Word klik på Hjælp i øverste menulinie. Vælg Om
Word. Når fanfaren er slut vælg System Info.
Klip plustegnet ved Software og vælg Running Tasks. Listen omfatter alt
som kører netop NU, altså også Words filer. Er der noget mærkeligt? Er
der en Find Fast, så er det synderen. Se også i næste gruppe med
Startup.
Tilbage i Word tryk CTRL+ALT+Del. Boksen viser øverst det aktive
program - det der netop har fokus. Der kommer et par meldinger, håndter
dem med fornuft.
Det burde være sidste omgang, men der er flere.