HTML fejl
Fra : Julie Thomsen

Dato : 18-09-02 14:25

Hvad kan jeg gøre ved følgende fejl:

1) Murphy’s Irish Red: Vil ikke acceptere arpostrofen.

2) Style type="text/css" : Bliver kun accepteret på index siden.
Hvad er alternativet til de andre dokumenter til samme
hjemmeside? Jeg bruger et globalt stylesheet.

Jeg har også fået valideret min CSS. Jeg får en masse fejl på
siden fordi jeg har brugt javascript. Kan jeg ikke gøre noget ved
det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 18-09-02 14:28

"Julie Thomsen" <julle.thomsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan jeg gøre ved følgende fejl:
>
> 2) Style type="text/css" : Bliver kun accepteret på index siden.
> Hvad er alternativet til de andre dokumenter til samme
> hjemmeside? Jeg bruger et globalt stylesheet.

er ikke helt sikker på hvad du mener med accepteret, er det valideringen ?

Styleshetet skal importeres på alle de sider det skal være gældende for, jeg
gør det med denne sætning,
indsat mellem header-tags'ene:
<head>
<link rel="stylesheet" href="../include/style.css" type="text/css">
</head>

- på den måde virker det i hvert fald

Chrisser

Fra : Julie Thomsen

Dato : 18-09-02 14:48

Chrisser-> Jeg bruger ikke et eksternt stylesheet, men globalt d.v.s
at jeg skriver <style type="text/css">
eks. p{color: red}
dokumenter.

Den accepterer kun index siden, dvs. at jeg får error: <style
type="text/css">
på alle andre sider end index siden.

Fra : Chrisser

Dato : 18-09-02 14:51

> [...]
> eks. p{color: red}
> dokumenter.
>

> Den accepterer kun index siden, dvs. at jeg får error: <style

hmm, det overså jeg, det andet er nu nemmere !
- især hvis det er de samme definitioner du bruger
Jeg kan desværre ikke sige hvad fejlen så er, det ser rigtigt nok ud, hvad
skriver den helt præcist ???

/Chrisser

Fra : Claus Sørensen

Dato : 18-09-02 18:49

Julie Thomsen wrote:

> Hvad kan jeg gøre ved følgende fejl:
>
> 1) Murphy&#8217;s Irish Red: Vil ikke acceptere arpostrofen.

Hvorfor ikke bare bruge en almindelig apostrof (') -den der sidder til højre
for "ø" på tastaturet?

> [...]

> Jeg har også fået valideret min CSS. Jeg får en masse fejl på
> siden fordi jeg har brugt javascript. Kan jeg ikke gøre noget ved

Hvis du bruger "by upload" til validering af dit stylesheet, så forventer
den at få en CSS-fil, som udelukkende indholder styesheets elementer.

Brug istedet "with a text area" og nøjes med at validere det som står
imellem <style type="text/css"> og </style> (altså uden HTML-koder).

De herligste hilsner