Olio 3 kapslerne
Fra : Vibekrogsgaard

Dato : 18-09-02 12:32

Jeg har lige modtaget et brev fra Institut Sweden omhandlende et nyt
slankeprodukt Olio 3 kapslerne. Er der nogen der har prøvet dem? Virker
de? Tab 5 kilo på en uge, samtidig med at du spiser hvad du vil (på
billedet er der en slank pige med et helt fad flødeboller) - lyder det
ikke lidt utroligt?skal være opmærksom på RUST, især i de bagerste vanger, over
baghjulene og bagud.
Tandremmen skal være skiftet, mener det er pr. 60.000Km, hvis det er en
CVH. Ellers få det evt dem med i handelen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-02 13:29

Vibekrogsgaard wrote:

> [...]
> de? Tab 5 kilo på en uge, samtidig med at du spiser hvad du vil (på
> billedet er der en slank pige med et helt fad flødeboller) - lyder det

Iiihhh jo, den der slanke pige skal nødvendigvis ikke til at spise
flødebollerne. Den slanke pige har ikke nødvendigvis tabt sig (vha
Olio3).

På jævnt dansk: Glem sådanne produkter.

Hvis de virkelig var så revolutionerende og effektive, så vil den
etablerede lægevidenskab for længst ha udråbt det til løsningen på den
vestlige verdens fedme-epidemi.

> skal være opmærksom på RUST, især i de bagerste vanger, over
> baghjulene og bagud.
> Tandremmen skal være skiftet, mener det er pr. 60.000Km, hvis det er en
> CVH. Ellers få det evt dem med i handelen.

hmmmm, skulle den være i dk.fritid.bil eller så'en?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : HLH

Dato : 18-09-02 15:31

Overvægt skyldes ikke manglende indtagelse af Olio 3 kapsler.

Overvægt skyldes heller ikke manglende indtagelse af Let-igen, Xenical,
Reductil eller andre mere eller mindre mystiske produkter, herunder
herbalife, chromtabletter og grøn te.

Overvægt skyldes for megen og for dårlig kost samt for lidt motion. Der er
her du skal sætte dine kræfter ind. Kig på din kost og nedsæt dit
kalorieindtag og kom dyrk mere motion.

Der er ingen genveje - til gengæld vil du aldrig fortryde det, hvis du
kommer i form og begynder at leve af en sund kost.

Held og lykke !

Fra : KatjaStrofen

Dato : 22-09-02 08:38

HLH <hlh@jubiipostREMOVETHIS.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ama2n6$83o$1@news.net.uni-c.dk...
> Overvægt skyldes ikke manglende indtagelse af Olio 3 kapsler.

LOL - der har du nok ret

> Overvægt skyldes heller ikke manglende indtagelse af Let-igen, Xenical,
> Reductil eller andre mere eller mindre mystiske produkter, herunder
> herbalife, chromtabletter og grøn te.

Igen ret og glimrende sarkasme....

> Overvægt skyldes for megen og for dårlig kost samt for lidt motion. Der er
> her du skal sætte dine kræfter ind. Kig på din kost og nedsæt dit
> kalorieindtag og kom dyrk mere motion.

Uha en generalisering! - De fleste er selvfølgelig overvægtige pga dårlig
kost og manglende motion. Men der er altså også andre faktorer der spiller
ind!..

> Der er ingen genveje - til gengæld vil du aldrig fortryde det, hvis du
> kommer i form og begynder at leve af en sund kost.

Og selvfølgelig er der genveje! - letigen osv kan fint være genveje, hvis du
formår at ændre din livstil samtidig med

Katja

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 22-09-02 10:30

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> Uha en generalisering! - De fleste er selvfølgelig overvægtige pga dårlig
> kost og manglende motion. Men der er altså også andre faktorer der spiller
> ind!..

Hvilke?

Hvem er det lige der er overvægtige uden at det skyldes et større
energiindtag end -forbrug?

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-09-02 16:10

Mikkel Gybel Jensen wrote:

> Hvilke?
>
> Hvem er det lige der er overvægtige uden at det skyldes et større
> energiindtag end -forbrug?

Det kan være medicin og sygdom, der vender og ned på ens stofskifte.

Fra : Puk

Dato : 22-09-02 18:19

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være medicin og sygdom, der vender og ned på ens
> stofskifte.

Jo men i så tilfælde gælder det vel stadigvæk at årsagen til at
man så tager på er at man indtager mere end man forbrænder.

Det kan så være at ens sygdom eller medicin betyder at man
forbrænder meget mindre end man ellers ville uden medicin, men
summasumarum bliver jo stadigvæk, at man får indtaget mere end
man får forbrændt.

Med andre ord så har medicin eller sygdom ændret på ens
stofskifte og hvad man kan tillade sig at indtage, men så er
kunsten vel at følge med. Så vidt jeg ved er der ganske enkelt
ikke noget andet at gøre.

Mange hilsner
Puk

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-09-02 18:25

Puk wrote:

> Jo men i så tilfælde gælder det vel stadigvæk at årsagen til at
> man så tager på er at man indtager mere end man forbrænder.

Nej, det er symtomerne.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 22-09-02 22:13

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Nej, det er symtomerne.

Den må du lige forklare... man tager altså ikke på fordi indtagelsen er
større end forbruget?

- Mikkel

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 22-09-02 22:12

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Det kan være medicin og sygdom, der vender og ned på ens stofskifte.

Hvor kommer energien så fra, hvis den ikke stammer fra et indtag der er
større end forbruget? Hvordan er det nu med termodynamikkens
massebevarelsessætning?

- Mikkel

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-09-02 23:23

Mikkel Gybel Jensen wrote:

> Hvor kommer energien så fra, hvis den ikke stammer fra et indtag der er
> større end forbruget?

Aner det ikke, men medicin og sygdom kan altså gøre, at man tager på.

Her er en go' artikel om hvordan fedme opstår.

http://www.sst.dk/publ/publ1999/fedme/Sektion5.htm

Og den nævner altså, at medicin også kan være årsag til overvægt

> Hvordan er det nu med termodynamikkens
> massebevarelsessætning?

Ja, hvad med den?
Den bliver nok "sat ud af kraft" via medicinen eller sygdommen.

Hvad er forudsætningerne/præmisserne for denne sætning? Er det i hele
taget noget som hedder termodynamikkens massebevarelse (jeg har kun
fundet noget fra DTU om termodynamik og massebevarelse)

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 23-09-02 06:55

> Aner det ikke, men medicin og sygdom kan altså gøre, at man tager på.

Ja,medicin eller sygdom kan bevirke at stofskiftet sænkes, indtaget øget,
eller begge dele

> Ja, hvad med den?

Den siger bl.a. at mængden af energi i universet er konstant, hvilket også
betyder, at man ikke kan tage på uden at indtage mere energi end man
forbruger. At medicin/sygdom så kan være årsag til at stofskiftet er sænket,
eller at indtaget er øget, det er noget helt andet. Den eneste grund til at
man tager på er at energiindtaget er større end forbruget, alt andet er
dårlige undskyldninger!

- Mikkel

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-09-02 08:16

Mikkel Gybel Jensen wrote:

> .... alt andet er
> dårlige undskyldninger!

.........for raske mennesker.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 23-09-02 21:16

> ........for raske mennesker.

Næh for alle!

- Mikkel

Fra : KatjaStrofen

Dato : 24-09-02 06:56

Selvfølgelig kan man stadig bruge gruppens mantra på denne debat - at hvis
man forbruger mere energi end man indtager - så vil man tabe sig!

Men nogle mennesker, må stort set intet indtage, før man tager på!

Katja

Mikkel Gybel Jensen <mgj@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pDKj9.23148$Qk5.993329@news010.worldonline.dk...

Fra : Web Woman

Dato : 24-09-02 17:57

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> Men nogle mennesker, må stort set intet indtage, før man tager på!

Blandt dem, der stort set ikke kan indtage noget uden at tage på, er også
dem, der stort set ikke motionerer.

Så uanset forklaringen er det sådan, at overvægt skyldes, at man ikke
forbruger den mængde energi man indtager.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 24-09-02 19:02

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> Men nogle mennesker, må stort set intet indtage, før man tager på!

Så er det nok fordi de forbruger for lidt, og burde røre sig noget mere...

- Mikkel

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-09-02 10:16

Mikkel Gybel Jensen wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Næh for alle!

Hvad er det helt præcis du ikke forstår ved artiklen?
Hvorfor er det så svært for dig at forstå, at sygdom og medicin kan have
indvirkning på den måde man forbrænder maden?

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 24-09-02 19:06

> Hvad er det helt præcis du ikke forstår ved artiklen?

Jeg tror umiddelbart ikke, at der ikke er noget jeg ikke forstår...

> Hvorfor er det så svært for dig at forstå, at sygdom og medicin kan have
> indvirkning på den måde man forbrænder maden?

Det er jeg fuldt ud klar over... men hvis medicin eller sygdom betyder, at
stofskiftet falder, så må man tage konsekvensen og spise mindre eller røre
sig mere.

.... og hvis du nu siger, at det er en meget simpel og unuanceret måde at se
tingene på, så har du ganske ret. Men, når vi skærer ind til benet, så
drejer det sig i alle tilfælde om, at forbrug og indtag ikke står mål med
hinanden ligemeget hvad der så har påvirket den enne eller den anden af de
to faktorer.

- Mikkel

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-09-02 22:36

Mikkel Gybel Jensen wrote:

> Det er jeg fuldt ud klar over... men hvis medicin eller sygdom betyder, at
> stofskiftet falder, så må man tage konsekvensen og spise mindre eller røre
> sig mere.

Sådanne konsekvenser kan du kun forvente at raske mennesker tager.

Når man er psykisk syg fx depression og får nogen antidepressiver (af
den type der vender og ned på stofskiftet) for at holde depressionen i
skak, så er det altså ikke lige sådan, at man er i humør til en maraton
eller gøre det hele efter madpyramiden.

At lave om på sin kost, så den ikke overstiger forbruget kræver også at
man er psykisk klar. Kald det det bare motivation (og det er altså ikke
lige det man har mest af når man er syg)

I hele taget når man er syg, så har man altså bare ikke de ressourcer
som skal til at ændre vægten

Fra : KatjaStrofen

Dato : 24-09-02 22:55

Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D90DAB1.B19478B4@carben.dk...

> [...]
> lige det man har mest af når man er syg)
>
> I hele taget når man er syg, så har man altså bare ikke de ressourcer

Problemet i denne diskussion er, at vi i teorien er enige!
Vi ved jo godt.. - at selvom man er syg og på diverse medicinske
medikamenter ?!? - stadig vil kunne tabe sig, hvis man løb den marathon og
spiste et salatblad fem gange om dagen!

det er som sagt gruppens mantra.. - at man skal indtage mindre end man
forbrænder! - og ja, det gælder jo også konstant.. - bare ikke alle der er i
stand til at løbe den marathon efter indtagelse af 5 salatblade

Katja - som synes overdrivelse er sjovt *G*

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 25-09-02 04:58

> I hele taget når man er syg, så har man altså bare ikke de ressourcer
> som skal til at ændre vægten

Det har du ganske givet ret i, men ikke desto mindre er årsagen til
vægttabet fortsat den samme, hvad enten man har ressourcer til at tage sig
af det eller ej.

- Mikkel

Fra : Web Woman

Dato : 25-09-02 19:10

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Sådanne konsekvenser kan du kun forvente at raske mennesker tager.

Der findes NOGLE sygdomme, der hindrer fysisk aktivitet. Men det er ikke
sådan, at "jeg er syg" generelt er en acceptabel begrundelse for at være
passiv.

Og mange overvægtige har en tilbøjelighed til at finde på undskyldninger for
ikke at gøre noget ved problemet.....

Nogler bruger deres SU som undskyldning. Eller anden form for lavøkonomi.
Nogle bruger deres kræsenhed.
Andre skyder skylden på P-pillerne.
Og nogle mener, det er fordi de har små børn.
Eller også er det fordi manden kun vil have brun sovs og ribbenssteg.

Undskyldninger og forklaringer er der masser af. Nogle dårligere end andre.
De fleste er faktisk hamrende dårlige!

Skærer vi helt ind til benet, så handler overvægt om, at man indtager flere
kalorier end man forbruger. Og vægttab handler om at gøre forbruget større
end indtaget.

Syg eller ej!

> I hele taget når man er syg, så har man altså bare ikke de ressourcer
> som skal til at ændre vægten

Det gælder kun for NOGLE sygdomme. Det er ikke sådan, at sygdom generelt er
noget der fratager en ressourcerne til at ændre på vægten *S*

Nogle sygdomme er ofte sparket, der får folk til at gøre noget ved dårlige
spisevaner. Hjertestop, blodpropper, kræft, knæskader, sukkersyge,
rygskader.... for at nævne nogle.

Nogle sygdomme ligefrem kræver, at man gør noget ved sine spisevaner.

En depression tager heller ikke skade af motion og sunde spisevaner. Tvært
imod *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-02 20:36

Web Woman wrote:

> [...]
> Det gælder kun for NOGLE sygdomme. Det er ikke sådan, at sygdom generelt er
> noget der fratager en ressourcerne til at ændre på vægten *S*

Så er vi jo enige.

Fra : HLH

Dato : 24-09-02 14:02

Naturligvis er der mennesker, som bliver overvægtige p.g.a. sygdom eller som
følge af bivirkninger fra medicin.

Det ændrer imidlertid ikke ved, at en kostomlægning og bedre motionsvaner
vil have en positiv effekt.

Skulle man i forvejen have sunde kost- og motionsvaner og alligevel blive
overvægtig som følge af eksempelvis sygdom, vil løsningen dog aldrig skulle
findes i Olio3 kapsler, æblecidereddike, 19 urter etc.

HLH