T66 i udlandet?
Fra : [KBH]--=\(KiM\)=--

Dato : 17-09-02 22:52

Hejsa i Gruppen

Jeg sad lige og læste i brugsanvisningen til min Ericsson T66, hvor der stod
noget med at den også kørte på GSM1900 nettet.. vil det ikke sige at jeg
ville kunne bruge telefonen, f.eks. i Bulgarien, hvor jeg skal hen snart..?
Hvis ikke, hvor kan jeg så bruge det?`

Med Venlig Hilsen Kim

Fra : Kim

Dato : 17-09-02 23:18

USA f. eks kører 1900 Mhz

Mvh, Kim

Fra : Fischer

Dato : 18-09-02 05:10

> [...]
> der stod noget med at den også kørte på GSM1900 nettet.. vil det
> ikke sige at jeg ville kunne bruge telefonen, f.eks. i Bulgarien, hvor

Telefonen kan sagtens bruges i Bulgarien, hvor de bruger GSM900 - akkurat
som i Danmark.
Det kræver selvfølgelig, at dit abonnement kan bruges i udlandet.

Men pas på. Det er HUNDE-dyrt at ringe til Danmark fra Bulgarien (over 17,-
kr. pr. minut + ? kr. i opkaldsafgift).
Så hvis du vil snakke, så lad dem fra Danmark ringe til dig. Det koster dig
"kun" 4-5 kr. pr. minut i roaming-afgift.

GSM1900 bruges kun i USA, så hvis du engang skal derover, kan telefonen også
bruges der. Hvor det i øvrigt er endnu dyrere at bruge sin GSM telefon.

*Fsicher

Fra : Fischer

Dato : 18-09-02 08:02

> GSM1900 bruges kun i USA, så hvis du engang skal derover, kan
> telefonen også bruges der. Hvor det i øvrigt er endnu dyrere at bruge
> sin GSM telefon.

Den påstand må jeg trække tilbage!
USA er faktisk generelt billigere end Bulgarien.

I øvrigt kan det godt være skræmmende at kigge mobilpriser i udlandet. Værst
er det tidligere Sovietunionen.
F.eks. Uzbekistan: Ca. 58,- kr. pr. minut at ringe til Danmark!!! Og der
takseres sikkert pr. påbegyndt minut.

"Hej Mor. Jeg har det godt. Send flere penge ......"

*Fischer

Fra : Peter Rongsted

Dato : 18-09-02 09:47

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote:

> [...]
>bruges der. Hvor det i øvrigt er endnu dyrere at bruge sin GSM telefon.

Det er ikke kun USA, som bruger GSM1900. Der er også andre lande fx
Canada og Mexico. Desuden er der nogle lande i Sydamerika - dog ikke dem
alle.

Peter

Fra : [KBH]--=\(KiM\)=--

Dato : 18-09-02 11:20

I skal have RIGTIG MANGE TAK! for den store hjælp

Dejligt med en tråd helt uden skænderier, osv osv. Hæ Hæ...

Håber at der er noget jeg selv kan hjælpe med en dag, som gengæld

Med Venlig Hilsen Kim

Fra : Fischer

Dato : 18-09-02 12:34

> Det er ikke kun USA, som bruger GSM1900. Der er også andre lande fx
> Canada og Mexico. Desuden er der nogle lande i Sydamerika - dog ikke dem
> alle.

Sydamerika .... Mexico .... kommer der mennesker der?

Næste gang skal jeg nok bare kalde det for 'Amerika'.

*Fischer

Fra : Peter Rongsted

Dato : 18-09-02 13:45

>også

>Sydamerika .... Mexico .... kommer der mennesker der?

Der er enda nogle der BOR der!!!

Peter