Motionsforeninger for overvægtige?
Fra : Lars [2670]

Dato : 17-09-02 22:41

Findes der nogen særlige motionsforeninger kun for overvægtige, så de fx kan
spille badminton, tennis og lign. sammen med andre overvægtige? Helst i
hovedstadsområdet? Jeg kunne godt selv tænke mig at dyrke noget motion
sammen med andre, men tanken om folks fordomme overfor overvægtige gør, at
jeg helst ville dyrke det sammen med andre overvægtige.

Hvis der ikke findes sådanne foreninger, er der så nogen, der kunne have
lyst til at være med til at starte én?

Folk, som ikke vil poste i gruppen, er meget velkomne til at maile til mig.
Husk dog så at slette "nospammm" fra min email-adresse.

Mvh.
Lars

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-09-02 19:32

> hovedstadsområdet? Jeg kunne godt selv tænke mig at dyrke noget motion
> sammen med andre, men tanken om folks fordomme overfor overvægtige gør, at
> jeg helst ville dyrke det sammen med andre overvægtige.

Jeg går til Callenetic sammen med 10 andre kvinder. Den mindste er en lille
dukke, slank men ikke meget over 1½ m høj. Så er der en enkelt anoreksi, en
måske, 5 normalvægtige og resten er så mere eller mindre overvægtige med den
tungeste i klassen +150. Det, jeg prøver at sige er, at andre altså er ret
ligeglade. De kommer for motionens skyld, og vi får alle noget ud af det på
vores respektive niveau. Nogle er i god form, nogle er i dårlig form, og det
hænger bestemt ikke sammen med vægten. Hende, der er måske er Anoreksi er så
stiv, at det må være mange år siden hun sidst er blevet rørt igennem, og den
mest smidige er oppe i overvægtsklassen.

Kast du dig bare ud i den form, du har mest lyst til. Det er nemlig i den
sidste ende lysten, der skal holde dig i gang gennem vinteren.

Mvh Maria