JTable -> Spreadsheet/Grid
Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 17-09-02 21:03

Hej!

jeg er på udkig efter kode, der tillader mig at lave noget i retning af:
http://www.3magic.com/products/coffeetable/demo21/demo.1.html

Jeg vil imidlertid gerne lave det vha. JTable, hvis det kan lade sig
gøre -er der nogen af Jer, som enten kender et sted, hvor dette gennemgåes,
kodeeksempler eller andet, som kunne hjælpe mig på rette vej?

Jeg har ikke brug for avanceret funktionalitet i tabellen. Det, som gør at
jeg ikke umiddelbart kan bruge JTable og en scrollpane er, at jeg har behov
for (som vist i eksemplet) at beholde række 0, og kolonne 0 i synsfeltet
(dvs. låse række 0 og kolonne 0) uanset hvor i tabellen fokus befinder sig.

Håber I kan hjælpe!

Jørgen

Fra : Lars Dam

Dato : 17-09-02 23:30

On Tue, 17 Sep 2002 22:03:23 +0200, "Jørgen Østergaard"
<joesterg@hotmail.comremovethis> wrote:

> [...]
>(dvs. låse række 0 og kolonne 0) uanset hvor i tabellen fokus befinder sig.

Kig på JScrollPane - det er muligt for dig at selv sætte en column
header og en row header ind i en scroll pane der har en jtable - kig
på javadoc'en for JScrollPane. Du bliver dog nok selv nødt til at lave
dine egne 'header' komponenter.

>Håber I kan hjælpe!
>
>Jørgen

vh. ld

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 18-09-02 14:53

Hej Lars,

"Lars Dam" <larsdamXXspamXXprotectionXX@post2.tele.dk> wrote in message
> [...]
> header og en row header ind i en scroll pane der har en jtable - kig
> på javadoc'en for JScrollPane. Du bliver dog nok selv nødt til at lave

Jeg kigger i øjeblikket på www.etek.com/jeks -som et library til at
fremstille det, jeg skal bruge. Nogen der har erfaringer med det?

vh. Jørgen