EU knallert - dæk
Fra : Brizz

Dato : 17-09-02 19:23

Ved jeg godt jeg måske er lidt udenfor fordi jeg ikke kan køre lige så
stærkt som jer andre. Men jeg har da 2 hjul
Gummiet på de 2 hjul skal skiftes nu. Men hvilke skal der på?
Lige nu sidder der 130/90/10 bagpå og 120/90/10 foran og vist det man kalder
"knup dæk"
Men hvilke dæk skal jeg vælge når jeg skal sætte nye på? skal det også være
knup dæk eller skal det være mere i stil a motorcykel dæk?
Nogen der kan og vil hjælpe?
Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 17-09-02 19:30

fjernmig wrote:

> Ved jeg godt jeg måske er lidt udenfor fordi jeg ikke kan køre lige så
> stærkt som jer andre. Men jeg har da 2 hjul

Det kan ingen vist sige er forkert.
Der er nok flere der har svar på dine spørgsmål i dk.fritid.knallert, så
derfor X-FUT dertil.

/Rune

Fra : RpR

Dato : 17-09-02 19:55

> Ved jeg godt jeg måske er lidt udenfor fordi jeg ikke kan køre lige så
> stærkt som jer andre. Men jeg har da 2 hjul

Tror du har mere held i forummet på min side, der er også "lidt" flere
brugere (godt 2500) end i den danske nyhedsgruppe.

Drop hellere at snakke om knallerter herinde, ihvertfald hvis Rittig ser
det, det krænker ham vist?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Anders Thorup

Dato : 17-09-02 21:37

<SNIP>
> Drop hellere at snakke om knallerter herinde, ihvertfald hvis Rittig ser
> det, det krænker ham vist?

Tag så lige og stop jeres opgør, vi er vel alle fornuftige mennesker, giv
hinanden hånden og så slut denne fejde.

Ment som en venlig opfordring

--
MVH
Anders Thorup

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-09-02 21:45

On Tue, 17 Sep 2002 22:37:26 +0200, "Anders Thorup" <Daffy@it.dk>
wrote:

>....... vi er vel alle fornuftige mennesker.....

I'm not .

-M

Fra : Anders Thorup

Dato : 17-09-02 21:50

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> I'm not .
>
> -M

Okay da.. næsten alle

--
MVH
Anders Thorup

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-09-02 22:10

"Anders Thorup" <Daffy@it.dk> skrev i en meddelelse

> Tag så lige og stop jeres opgør, vi er vel alle fornuftige mennesker, giv
> hinanden hånden og så slut denne fejde.

Okay...
HAM først!

Rittig
(Fornuftig?!?)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-09-02 22:17

Claus Rittig wrote ...
> "Anders Thorup" <Daffy@it.dk> skrev i en meddelelse

> Okay...

Øv... Nu havde jeg ellers lige fundet popcorn frem.

Personligt holder jeg med det hold der mener at det IKKE er ok at
diskutere knallerter herinde.

> HAM først!
>
> Rittig
> (Fornuftig?!?)

*host*

--
Mikkel

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 18-09-02 20:07

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse
> Claus Rittig wrote ...

> Øv... Nu havde jeg ellers lige fundet popcorn frem.
>
> Personligt holder jeg med det hold der mener at det IKKE er ok at
> diskutere knallerter herinde.

Jeg er enig og kører knallert..
Men det sker at den tekniske kompetance i dfk er rimelig lav..
og opbygningen i forgafler eller lign. er ofte noget der ligner det på en
MC..
men ofte holder jeg mig i skabet med erfaringer.. det eneste jeg kan finde
på at blande mig i er bilisters kørefærdigheder (eller mangel på samme)

Synes du heller ikk en teknisk snak om f.eks. inddysning af to-taktere kunne
høre hjemme her?

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : RpR

Dato : 18-09-02 20:36

> Men det sker at den tekniske kompetance i dfk er rimelig lav..

Ja tak, derfor synes jeg selv de mere tekniske spørgsmål som f.eks forgaffel
som du nævner ville være okay her, ellers skal folk være velkomne i mit
forum, hvor der er både knallert, MC og bil sektion, og lidt over 3000
brugere til at svare på det.

Til Rittig: Jeg har intet imod at slutte fred, det er bare at du af og til
kommer med lidt for nedsættende udskejtelser om min tekniske kunnen, og det
finder jeg mig ikke i. Jeg har kørt knallert, scooter, MC og bil (okay, har
aldrig haft kørekortet til den 96'er Mito jeg havde i 14 dage, men kørt, det
har jeg da :-] ), og roder meget jævnligt i alt ud over biler (DEM holder
jeg mig fra).

Fra : Mads Lund

Dato : 19-09-02 10:46

> [...]
det
> har jeg da :-] ), og roder meget jævnligt i alt ud over biler (DEM holder

Tjo, det kan da godt være du er ok til at skrue, men kilde kritik filteret
slår altså også til i mit tilfælde. Men det kan jo også bare være fordi man
selv har mange års erfaring fra MC verdenen og sammenligner der erhvervede
erfaring med de knallert streger man selv lavede, og ser de jævnligt bliver
lavet af nutiden knallert drenge.

Og jeg må erkende at scooter folket for størstedelens vedkommende er af
endnu værre skuffe - imho. Og det er sjældent jeg snakker med en mc
mekanikker der har anden mening.

Konkret i en diskusion om 2 T olie er det måske mere relevant at lytte til
folk der har kørt cross gennem mange år, og med mange forskellige 2T
motorer. Og tænk at man kan kategorisere olie efter farve

Men på en NG er alle jo i sin gode ret til at give sit besyv med, og andre
er jo i deres gode ret til at vurdere og kommentere det efter deres
overbevisning.

Mads Lund
mange cykler

Fra : RpR

Dato : 19-09-02 21:09

> Og jeg må erkende at scooter folket for størstedelens vedkommende er af
> endnu værre skuffe - imho. Og det er sjældent jeg snakker med en mc
> mekanikker der har anden mening.

Hvis du her mener deres tekniske kunnen, så kan jeg på mange punkter give
dig ret.
Det sker da at der kommer en scooter ind forbi Robert's MC hvor man kan
ryste lidt på hovedet når man hører hvordan ejeren har båret sig ad..
Men det hænger nok sammen med at mange har en scooter som bil #2, og derfor
aner intet om hvordan den virker, bare at de skal huske at fylde benzin og
olie på når den vil ha' det.

Og så er der de få entusiaster der hvert år mødes til Scooter Træf på Als,
som virkeligt går op i det (Vi er vel godt 10 - 15 mand i den "hårde kerne"
her i DK, hvis vi ser bort fra dem der kører i DMU. Ikke meget, men pyt, vi
har det hyggeligt :-] )
Og så er der resten af de ca. 150 folk der møder op, som mest af alt bare er
med for oplevelsens skyld.
Lidt trist vi kun var ca. 5 - 6 mand til 4. afdeling af DMU's Scooter Cup
næste dag :/

Fra : Mads Lund

Dato : 20-09-02 10:29

> [...]
> med for oplevelsens skyld.
> Lidt trist vi kun var ca. 5 - 6 mand til 4. afdeling af DMU's Scooter Cup

Entusiaster skal man jo aldrig kimse ad. Jeg kunne faktisk godt have lyst
til at deltage i et scooter ræs (men nu kører jeg jo også mest på underlige
ting der er svære at styre)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : RpR

Dato : 22-09-02 13:43

> Entusiaster skal man jo aldrig kimse ad. Jeg kunne faktisk godt have lyst
> til at deltage i et scooter ræs (men nu kører jeg jo også mest på
underlige
> ting der er svære at styre)

På min side www.mopedgallery.com er der 2 video klip fra det ræs TMP
arrangerede på Hammerum køreteknisk anlæg, og sjovt, DET var det =)
Meget sjovere end at køre i trafikken, ikke så mange langsomme biler der er
i vejen, ingen modkørende, etc..

Ham gutten der fører på den store tunge Area 51 i den ene af videoerne er
mig

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-09-02 21:33

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Drop hellere at snakke om knallerter herinde, ihvertfald hvis Rittig ser
> det, det krænker ham vist?

Jeg ser alt.

Næh, det krænker mig skam ikke, jeg finder det bare lidt malplaceret,
gruppen hedder jo dk.fritid.MOTORCYKEL. Der ER da en knallertgruppe også, er
der ikke?
Nej, det der af og til falder mig for brystet, er (som jeg vist har nævnt
før) når nogle folk rundhåndet deler ud af erfaringer som stammer fra
knallertkørsel, uden at gøre opmærksom på at de erfaringer ikke er gjort på
motorcykel. Sådanne erfaringer kan ofte være vildledende eller direkte
forkerte i motorcykel-sammenhæng, og jeg synes det er ret uhøfligt ikke at
gøre opmærksom på sådanne forhold overfor læserne, da det fratager læserne
muligheden for kildekritik.

Jeg har skam ikke noget imod knallertkørere. Jeg har da også selv kørt
knallert engang, selvom det er ved at være længe siden.

Rittig