3com ethernet kort
Fra : Søren Gade

Dato : 17-09-02 14:40

Jeg har fået et 3com ethernet kort. Jeg kan ikke finde nogen driver til den.
Når jeg sætter den i 4400 maskinen, kan kortet godt ses via system profiler,
og selve dioden på kortet viser at der er forbindelse til netværket, ligeså
på switchen. Jeg har prøvet med forskellig drivere, men hver gang jeg
starter op, så fortæller den mig at appletalk havde problemer med
forbindelsen og har skiftet til printer porten. Men det kort der oprindelig
sad i maskinen var det intet problem at komme på netværket, men det er kun
10 og 3com er et 10/100. Jeg er dog ikke helt sikker på at der rent faktisk
eksistere en driver til dette kort. Jeg kan ikke finde det hos 3com selv,
men jeg er næsten 100p på at det har siddet i en anden mac. Derfor irritere
det mig en del at jeg ikke kan få det til at virke. Er der nogle der evt.
har et fungerende 3com kort, så vil jeg gerne vide hvilken driver i bruger.

Søren

Fra : Peter Kiil

Dato : 17-09-02 14:42

in article B9ACFD46.7BA%sgade@mac.com, Søren Gade at sgade@mac.com wrote on
9/17/02 3:39 PM:

> [...]
> har et fungerende 3com kort, så vil jeg gerne vide hvilken driver i bruger.

Jeg har aldrig set et 3Com kort der virker med mac. Så jeg er bange for ay
det er skønne spildte kræfter at forsætte med at forsøge at få det til at
virke.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-09-02 14:50

In article <B9ACFDBA.14D2B%spam@kiil.net>, Peter Kiil wrote:
> [...]
> det er skønne spildte kræfter at forsætte med at forsøge at få det til at

Virker det heller ikke under linux ??
Mon ikke at problemet er at 3com kortet har noget x86 code i sin
"bios" ?

JonB

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-09-02 17:19

Søren Gade <sgade@mac.com> wrote:

> [...]
> starter op, så fortæller den mig at appletalk havde problemer med
> forbindelsen og har skiftet til printer porten.

Du har været omkring kontrolpanelet TCP/IP og vælge "Forbind via"?

Prøv evt. på:
<www.driverguide.com>

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!