Spaghetti-sovs uden spaghetti
Fra : trooper

Dato : 17-09-02 14:01

Ja det lyder lidt for dansk, men nu er jeg blevet træt af spaghetti. Jeg kan
lave en ret god stærk kødsovs(italiensk stil), men nu vil jeg ha noget andet
end spaghetti til.
Da jeg har lidt svært ved selv at finde på noget selv, ville jeg lige høre
om der ikke skulle være nogen af jer der havde et godt forslag(udover
selvfølgelig pasta, nudler osv.).

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-09-02 14:04

"trooper" <numb@tdcspace.dk> writes:

> Ja det lyder lidt for dansk, men nu er jeg blevet træt af spaghetti. Jeg kan
> lave en ret god stærk kødsovs(italiensk stil), men nu vil jeg ha noget andet
> end spaghetti til.

Kartoffelmos, evt. bagt. Ris. Kogte kartofler. Halve, bagte kartofler.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Michael H.

Dato : 17-09-02 14:52

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> "trooper" <numb@tdcspace.dk> writes:
>
> Kartoffelmos, evt. bagt. Ris. Kogte kartofler. Halve, bagte kartofler.
>
> Mvh Trine

Hvordan laver man bagt kartoffelmos???

Michael

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-09-02 15:01

"Michael H." <mh@XXXsmorumnet.dk> writes:

> Hvordan laver man bagt kartoffelmos???

Man kan enten sætte kartoffelmosen i pæne toppe på en bageplade og
give dem ved 200 grader til de er gyldne. Man kan også putte kødsovsen
i et fad og brede kartoffelmosen ud over kødsovsen og så smide det i
ovnen.

Begge dele bliver ekstra godt hvis kartoffelmosen bliver tilsat reven
ost.

Fra : Esben

Dato : 17-09-02 16:55

> [...]
> ovnen.
>
> Begge dele bliver ekstra godt hvis kartoffelmosen bliver tilsat reven

Man kan desuden vende et par piskede æggehvider i kartoffelmosen inden
den bages, så bliver den lækkert luftig.

--
Esben

Fra : Henning Lindeberg

Dato : 22-09-02 10:58

Kartoffelmosen: Kom nogle klippede grønne krydderurter i- foruden at smage
godt, ser det altså pænt ud.
Hvis nu det ikke liiige var til spagetti Bolognese uden spagetti (altså,
"kødsovs" lyder sku da som affald!), ku du oss' ha' kommet lidt bacontern
i - *S*

Henning

Fra : Prankster Kineses

Dato : 17-09-02 19:49

Gnocchi? En slags pasta og alligevel ikke.

Kasper.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-09-02 20:35

"Prankster Kineses" <spam.me.senseless@spam.spam> writes:

> Gnocchi? En slags pasta og alligevel ikke.

Det var dog en frygtelig ide! Men smag er jo heldigvis forskellig.

Læs lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : trooper

Dato : 17-09-02 22:45

> Gnocchi? En slags pasta og alligevel ikke.

Er det ikke en katoffel pasta? Små katoffel kugler af en eller anden art.

Fra : Prankster Kineses

Dato : 18-09-02 08:53

"trooper" <numb@tdcspace.dk> wrote in message

> Er det ikke en katoffel pasta? Små katoffel kugler af en eller anden art.

Jo, nærmest pasta lavet på kogte kartofler i stedet for mel. Irma og ISO har
dem, hvis man ikke gider lave dem selv. Det er lidt en smagssag om man kan
lide den gummiagtige konsistens.

Kasper

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-09-02 20:43

"trooper" <numb@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det lyder lidt for dansk, men nu er jeg blevet træt af spaghetti.

Bulgur?
Det er knuste hvedekærner, koges med vand og lidt salt.
Salat serveres til.

Hilsen Inger

Fra : W e b W o m a n

Dato : 17-09-02 22:36

> [...]

kan
> lave en ret god stærk kødsovs(italiensk stil), men nu vil jeg ha noget

prøv cous cous

* Gode link om cous cous:
http://www.dunx.org/persona/food-couscous.html

http://www.matnyttig.no/oppskrifter/couscous.html

http://www.appetit.dk/opskrift.asp?id_opskrift=741

http://www.appetit.dk/opskrift.asp?id_opskrift=507

Mvh. Lisbeth

Fra : Hanne Christensen

Dato : 18-09-02 07:05

> [...]
> Da jeg har lidt svært ved selv at finde på noget selv, ville jeg lige høre
> om der ikke skulle være nogen af jer der havde et godt forslag(udover

Hej
Hvad med bønner, eller bliver det for meget a la chili con carne? Og/eller et
godt madbrød?
venlig hilsen
Hanne