USA info
Fra : nn

Dato : 17-09-02 13:37

Hej hvor finder jeg info om USA.

Så som:
Kan jeg leje og køre bil med alm. dk kørekort ?
Hvad er værd at se i syd-vest USA
Hvordan finder jeg billig overnatning
Kan man købe taletidskort til sin mobiltelefon (triband)

O.s.v.

er der en hjemme side eller faq der kan anbefales ?

Mvh NN

Fra : S0ren Hegelund Herma~

Dato : 17-09-02 13:59

"nn" <noname@jubiimail.dk> writes:

> [...]

>Kan man købe taletidskort til sin mobiltelefon (triband)

>O.s.v.

>er der en hjemme side eller faq der kan anbefales ?

Prøv Dansk-Amerikansk Venskabsforening de ved det nok...-)

--
>- Søren Hermansen - shhbrk@diku.dk-HTTP://www.diku.dk/students/shhbrk-<
* Teori er når vi har forstået alting, men intet virker. *
* Praksis er når alting virker, men ingen forstår hvorfor. *
* Hos os er de to ting forenet: Intet virker og ingen forstår hvorfor! *

Fra : Per Kristensen

Dato : 17-09-02 14:07

"nn" <noname@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej hvor finder jeg info om USA.
>
> Så som:
> Kan jeg leje og køre bil med alm. dk kørekort ?

Ja, men jeg vil anbefale dig at få et internationalt kørekort på
paskontoret. Det koster kun 25 kr og så er du sikker på ikke at få
problemer.

> Hvad er værd at se i syd-vest USA.

Specificér venligst et område. Jeg har selv lige været i Californien og
Nevada, hvis det har interesse, så sig lige til.

> Hvordan finder jeg billig overnatning

Vi brugte www.hotels.com og fandt forholdsvis billig overnatning med gode
forhold. $66 pr. nat for 3 personers værelse på Ramada(pool, spa og
motionsrum).

> Kan man købe taletidskort til sin mobiltelefon (triband)

Hvis du tænker på at ringe til Danmark, så er det altså temmelig dyrt fra
mobilos.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 17-09-02 21:19

"nn" skrev:
> Kan jeg leje og køre bil med alm. dk kørekort ?

Ja, men som nævnt andetsteds bliver det hele lidt nemmere hvis du ofrer de
25 kr på et internationalt kørekort. Ydermere skal du oftest også have et
godkendt kreditkort (Mastercard virker normalt altid i USA)

> Hvad er værd at se i syd-vest USA

Specificer nærmere område, din/jeres mobilitet, længde på opholdet, samt
især jeres interesser. Tænk på at det sydvestlige USA dækker et område ala
central-europa, med rigtigt meget at se og udforske.

Heldigvis har en pæn del af skribenterne i denne gruppe besøgt USA, og
enkelte bor der ligefrem, så bare spørg løs.

Mvh, Lars

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-09-02 22:27

On Tue, 17 Sep 2002 14:37:21 +0200, "nn" <noname@jubiimail.dk> wrote:

>Hej hvor finder jeg info om USA.
>
>Så som:
>Kan jeg leje og køre bil med alm. dk kørekort ?

Ja, det går fint med et dansk kørekort. Hvis du vil være 100% dækket
ind, så koster et internationalt kørekort ikke ret meget.

>Hvad er værd at se i syd-vest USA

Det kommer an på, hvor du har tænkt dig at rejse hen. Californien,
Arizona, New Mexico, Nevada....? Hver stat har deres særpræg og
seværdigheder, USA er i det hele taget et utroligt varieret land.

>Hvordan finder jeg billig overnatning

Som regel er moteller udenfor de store byer et godt bud. F.eks. Motel
6, Super 8, Travelodge, osv. Jeg boede fornyligt på et Hilton hotel i
det centrale Californien for knap $70 per nat. Motellerne koster fra
ca.. $40 og opefter.

>Kan man købe taletidskort til sin mobiltelefon (triband)

Hmm, der bliver jeg nok svar skyldig. Selvom din telefon teoretisk kan
bruges (triband), så er jeg ikke klar over, om det kan lade sig gøre.
Jeg har en gammel mobil liggende i bilen til brug i nødstilfælde, og
den har taletidskort, men systemerne er forskellige, så du må muligvis
prøve dig frem. Gå ind i nogle af butikkerne og spørg om din telefon
kan aktiveres med et taletidskort. Prøv f.eks. Verizon, AT&T og
Sprint butikkerne.

>er der en hjemme side eller faq der kan anbefales ?

Det kommer igen an på, hvor du vil hen. Jeg har i tidens løb set links
til flere gode sider i denne gruppe, men de er alle koncentreret om et
bestemt område. Ellers kan jeg anbefale dig at søge hos Yahoo Danmark,
Jubii eller andre danske portaler.

Lars
San Francisco

Fra : Claus Rolsted

Dato : 17-09-02 22:07

> [...]
> Hvad er værd at se i syd-vest USA
> Hvordan finder jeg billig overnatning
> Kan man købe taletidskort til sin mobiltelefon (triband)

[+ Advarsel: En smule OT samt forsøg på at være morsom følger:]

Apropos ovennævnte,
hvor undersøges, hvilke krav der stilles for at få studentervisum samt
tilladelse til at tilmelde sig flyveundervisning??

[/ Advarsel: En smule OT samt forsøg på at være morsom følger:]

--

mvh. Claus Rolsted - motorcyklist uden motorcykel
Er der nogen, som har en god mc til salg for en fornuftig penge?

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-09-02 12:34

On Tue, 17 Sep 2002 14:37:21 +0200, "nn" <noname@jubiimail.dk> wrote:

>Kan jeg leje og køre bil med alm. dk kørekort ?

Den amerikanske ambassade kan råde dig

>Hvad er værd at se i syd-vest USA

Alt.....(alt efter særinteresser)

>Hvordan finder jeg billig overnatning

fx. vha. cheaphotellinks.com eller cheapnights.com (find selv flere
vha Google m.fl)

>Kan man købe taletidskort til sin mobiltelefon (triband)

Ja - bl.a. hos Phoneshark.com (søg evt. efter "Prepaid Cell Phone"
eller "Prepaid Wireless Phonecards" på fx. Google)

Lars

Fra : Jesper Christensen

Dato : 18-09-02 15:08

lcj@wanadoo.dk skrev følgende....

> Den amerikanske ambassade kan råde dig

Rådene herinde har da ellers være ganske forbløffende. Som Lars sagde kan
man sagtens køre på sit Danske kørekort herovre, og hvis man vil være 100%
sikker på ingen problemer, kan man få et internationalt kørekort. Dog har
jeg aldrig selv haft brug for det de gange jeg har været på ferie herovre.
De kigger lidt underligt på det hvis man bliver stoppet, men det er så også
det.

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards
Jesper "BigJay" Christensen
www.sportsindex.dk/ekspert/nhl/
GO LEAFS GO!!!

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-09-02 17:49

On Wed, 18 Sep 2002 10:07:40 -0400, "Jesper Christensen"
<bigjayNOSPAM@image.dk> wrote:

> [...]
>De kigger lidt underligt på det hvis man bliver stoppet, men det er så også

Samme her, jeg har lejet bil mange gange i USA på mit danske kørekort,
og der har aldrig været problemer. En enkelt gang blev jeg spurgt
"when does this thing expire?", og der blev måbet, da jeg fortalte, at
min danske kørekort udløber og skal fornyes i 2031. Et amerikansk
kørekort skal fornyes med jævne mellemrum, mit skal fornyes hvert
fjerde år.

Lars
San Francisco

Fra : Jesper Christensen

Dato : 18-09-02 18:33

Lars Ehlers skrev følgende....

> [...]
> min danske kørekort udløber og skal fornyes i 2031. Et amerikansk
> kørekort skal fornyes med jævne mellemrum, mit skal fornyes hvert

Jep, mit skal fornys i 2046, det fatter de ikke helt.

Nu vi snakker sjove historier, så blev en af mine kammerater stoppet herovre
for at køre for stærkt, da han var ovre og besøge mig, og han måtte jo vise
sit kørekort og tilsyneladende tydede betjenten det nu bare så godt han
kunne, hvilket førte til at min kammerat på bøden havde stilling som
Rigspolitichef. LOL.....det morede vi os godt over.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-09-02 19:13

On Wed, 18 Sep 2002 13:33:08 -0400, "Jesper Christensen"
> [...]

>kunne, hvilket førte til at min kammerat på bøden havde stilling som
>Rigspolitichef. LOL.....det morede vi os godt over.

LOL!!!

Det er heldigvis sjældent, at jeg bliver stoppet, sidste gang var for
at køre 52 mph i en 35 mph zone, betjenten var flink og ville have
nøjedes med at give mig en advarsel, hvis jeg ikke havde overskredet
50 mph (det var en formildende omstændighed, at der var nul trafik)

Min kone derimod får aldrig bøder. Sidste gang hun blev stoppet var
for at køre for stærkt, og desuden havde hun glemt
registreringsattesten, forsikringsbeviset og hun kørte stadig på
hendes Connecticut kørekort, selvom hun forlængst burde have haft en
Calfornisk kørekort. Hun slap med en advarsel, det må have haft noget
at gøre med hendes korte nederdel

Lars

Fra : nn

Dato : 20-09-02 09:41