Hosting af flere sider på en server ?
Fra : Camsti

Dato : 17-09-02 11:39

Hejsa.

Jeg bruger W2k advanced server og IIS 5,0 til at hoste min hjemmesider.
Nu har jeg fået den idé at ville hoste flere sider på samme server. Det
kan lade sig gøre - men hvordan ? Jeg har tidligere fået et link til
www.hanno.dk men det ser ikke ud til at siden findes mere.

Det er noget med at man skal editere en txt-fil et eller andet sted så
man kan have flere sider startet på éen gang og den txt-fil skulle så
hitte rede i hvilke forespørgsler der er til hvilken side på
web-serveren.

Håber nogen derude kan give en hjælpende tast

Med venlig hilsen
Jan Jensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Henriksen

Dato : 17-09-02 15:26

"Camsti" <Camsti.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man kan have flere sider startet på éen gang og den txt-fil skulle så
> hitte rede i hvilke forespørgsler der er til hvilken side på

Da ingen tekstfil. du opretter domænerne og huske er at skrive domænenavnet
i hostheaderen ved hvert domæne.

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Claus O

Dato : 17-09-02 19:38

"Camsti" <Camsti.news@kandu.dk> wrote

> Jeg bruger W2k advanced server og IIS 5,0 til at hoste min hjemmesider.

Hvad var prisen?

> Nu har jeg fået den idé at ville hoste flere sider på samme server. Det

sikkert en god idé at få mere end et domæne på en server i det prisniveau......

www.iisfaq.com

Fra : Anders Bystrup

Dato : 19-09-02 08:31

> Jeg bruger W2k advanced server og IIS 5,0 til at hoste min hjemmesider.
> Nu har jeg fået den idé at ville hoste flere sider på samme server. Det
> kan lade sig gøre - men hvordan ?

Tjaaa. Installer Apache og brug virtual hosts.....
(måske også en ide og slette det der W2k

Anders

Fra : Niels Henriksen

Dato : 19-09-02 10:31

"Anders Bystrup" <anders@XXXXXX.redakula.net> skrev i en meddelelse

> Tjaaa. Installer Apache og brug virtual hosts.....
> (måske også en ide og slette det der W2k

Hvis nu manden kun har brugt windåse, så er det da tåbligt at han skal
begynde på pinvign-software

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-09-02 22:14

On Thu, 19 Sep 2002 11:30:46 +0200, "Niels Henriksen"
<niels@biggs.dk> wrote:

> Hvis nu manden kun har brugt windåse, så er det da tåbligt at han skal
> begynde på pinvign-software

Man kunne også vælge at anlægge det synpunkt, at hvis man virke-
lig kun har været udsat for Mickeysoft, så er den pågældende op-
gave da et kærkomment tidspunkt at udvidde sin horisont.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Niels Henriksen

Dato : 19-09-02 23:26

> Man kunne også vælge at anlægge det synpunkt, at hvis man virke-
> lig kun har været udsat for Mickeysoft, så er den pågældende op-
> gave da et kærkomment tidspunkt at udvidde sin horisont.

Man kan da lige så godt blive bedre på Mickeysoft-fronten end at være
nybegynder på et andet.

Jeg er selv ved at kigge på pingvin, så jeg har da intet imod dette område

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 20-09-02 14:10

Niels> "Anders Bystrup" <anders@XXXXXX.redakula.net> skrev i en meddelelse
Niels> news:ambugi$4le$1@sunsite.dk...

> [...]
Niels> Hvis nu manden kun har brugt windåse, så er det da tåbligt at han skal
Niels> begynde på pinvign-software

Apache kører på meget andet en Linux

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Claus O

Dato : 19-09-02 20:24

"Anders Bystrup" <anders@XXXXXX.redakula.net> wrote

> (måske også en ide og slette det der W2k

Har du nogen idé om hvad prisen er på w2k adv.server?

Fra : Henning

Dato : 19-09-02 19:33

On Tue, 17 Sep 2002 10:38:38 GMT, "Camsti" <Camsti.news@kandu.dk>
wrote:

>Hejsa.
>
>Jeg bruger W2k advanced server og IIS 5,0 til at hoste min hjemmesider.
>Nu har jeg fået den idé at ville hoste flere sider på samme server. Det

http://ezine.daemonnews.org/200202/multiweb.html ?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : SYSADM

Dato : 20-09-02 22:43

Jeg kan nu fint komme ind på Hanno.dk.

/cws

Fra : LH

Dato : 21-09-02 11:52

Det er nu ret nemt:

Gå ind i internet services manager
højreklik på dit website vælg properties
under fanebladet website vælger du knappen advanced
under multiple identities for this website vælger du add
her indtaster du ip-adr portnr (80) og hostheader (ditdomain.dk eller
www.ditdomain.dk)
og så fortsætter du med det næste website

---