archies - a prayer for peace ?
Fra : Brian K

Dato : 17-09-02 10:51

Hej

Jeg har i 4 mdr ledt efter en eller anden CD hvor der er nummeret "a prayer
for peace" (jeg har givet op nu), nummeret lå 17 uger på south africa 's
hitliste som nummer 1 i 1971, men pga Vietnam krigen måtte det ikke spilles
i Usa (bare underligt at det ikke er blevet udgivet efterfølgende ?)

Det er gruppen "archies"

nogen der har set en eller anden opsamling med det nummer ?

mvh
brian

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 17-09-02 12:07

Brian K wrote:

> [...]
> hitliste som nummer 1 i 1971, men pga Vietnam krigen måtte det ikke spilles
> i Usa (bare underligt at det ikke er blevet udgivet efterfølgende ?)

Allmusic.com siger at sangen "A summer prayer for peace" ligger på
Archies' album "Sunshine", som kan købes på vinyl her:

http://www.vinylrevival.com/lists/rock.shtml
http://www.eides.com/lp1.htm
(Jeg ved dog ikke om de sender til DK)

Hvis det skal være på cd kan du jo bare brænde den selv.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Brian K

Dato : 17-09-02 12:29

"Karsten S. Jørgensen" <karsten@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.eides.com/lp1.htm
> (Jeg ved dog ikke om de sender til DK)
>
> Hvis det skal være på cd kan du jo bare brænde den selv.

Tak for oplysningen......som jeg god hvade i forvejen (jeg har som sagt
brugt 4 mdr på at lede overalt (også nettet), så derfor håbede jeg på at en
eller anden havde en opsamling (så jeg kunne få navnet på den opsamling og
bestille den hjem til kunden)

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 17-09-02 12:58

"Brian K" <noway@test.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for oplysningen......som jeg god hvade i forvejen

hej...

der var sgu nogen der havde byttet om på tasterne på mit tastatur !

Her er den rigtige sætning:

Tak for oplysningen........som jeg havde i forvejen

Mvh
brian

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 17-09-02 13:05

Brian K wrote:

> "Karsten S. Jørgensen" <karsten@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for oplysningen......som jeg god hvade i forvejen (jeg har som sagt
> brugt 4 mdr på at lede overalt (også nettet),

Okay. Du skrev kun "prayer for peace" (uden "summer"), så din research
virkede ikke så grundig.

> så derfor håbede jeg på at en
> eller anden havde en opsamling
> (så jeg kunne få navnet på den opsamling og
> bestille den hjem til kunden)

Det er en mærkelig kunde, der interesserer sig for glemte numre med
tegneseriebands fra '60-erne - og så insisterer på, at det skal være på
cd!?

Fra : Brian K

Dato : 17-09-02 13:20

> Okay. Du skrev kun "prayer for peace" (uden "summer"), så din research
> virkede ikke så grundig.

Hej

ups....ja det var en fejl !!!!

> Det er en mærkelig kunde, der interesserer sig for glemte numre med
> tegneseriebands fra '60-erne - og så insisterer på, at det skal være på
> cd!?

Har du hørt nummeret (det er faktisk rigtigt godt!)

Ps. Nummeret HAR rent faktisk været ude på CD (en best of fra Japan), men
den er udgået !

Mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 17-09-02 13:22

> Ps. Nummeret HAR rent faktisk været ude på CD (en best of fra Japan), men
> den er udgået !

Så vidt jeg husker var det et japans optryk (ikke noget med at komme og sige
"du sagde det var fra japan")

Mvh
brian

Fra : Kurt Sørensen

Dato : 18-09-02 00:20

Til Karsten S. Jørgensen:

Nummeret er aldeles ikke glemt. Jeg har selv ledt efter det på cd. Jeg har
en opsamling med the Archies, men netop dette nummer, som er et af gruppens
bedste, er ikke på cd'en.

Kurt Sørensen

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 18-09-02 11:34

"Kurt Sørensen" wrote:

> Nummeret er aldeles ikke glemt. Jeg har selv ledt efter det på cd. Jeg har
> en opsamling med the Archies, men netop dette nummer, som er et af gruppens
> bedste, er ikke på cd'en.

Okay, erstat "glemt" med "obskurt". Det ændrer ikke ved min pointe.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-09-02 12:49

> [...]
>
> Det er gruppen "archies"
>
> nogen der har set en eller anden opsamling med det nummer ?

Jeg har også brugt meget tid, og troede at jeg havde fundet noget i et
indlæg om de svenske Lost and Found CD'er, men jeg kunne ikke finde den på
nogen af CD'erne. Jeg er rimelig sikker på at den ikke findes på CD.
Archies var jo ikke et rigtigt band men en TV-tegneserie og udover SydAfrika
og Danmark (Jørgen Mylius Hit) er der vist ikke nogen der har interesseret
sig for A summer Prayer for Peace.

Jeg har noteret den for at være et hit i december 71, men du skriver 17 uger
i 71. Hvornår kom den ind på hitlisten ?
Har du et bedre link end dette ?
http://www.new.co.za/~currin/sahits_1971.html

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Brian K

Dato : 17-09-02 13:06

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:IEEh9.197$n25.44877@news010.worldonline.dk...

> [...]
uger
> i 71. Hvornår kom den ind på hitlisten ?

'
lige det link hvor der står den hittede i 17 uger har jeg ikke her (jeg er
på arbejde), men jeg har et par andre med info onkring sangen :
http://216.239.39.100/search?q=cache:JaFM7lWWluEC:www.mindspring.com/~doylex
/Archies.html+archies+south+africa+71+%22prayer+for+peace%22&hl=en&ie=UTF-8

A Summer Prayer For Peace/Maybe I'm Wrong 1971 Kirshner (63-5014) PS
Note from Keith - From Billboard (issue date August 7, 1971):
RE: THE ARCHIES SUMMER PRAYER FOR PEACE
". . .This compelling ballad, a cut from their 'SUNSHINE' LP, went to NO 1
in
South Africa & is now released here. A different approach for the group,
the
moving Jeff Barry material could prove a giant" --- Billboard
". . .Should repeat (South Africa) success here as its' message
is a universal one" --- Record World
". . .Cheers for composer-producer Jeff Barry, who turns a recital of
population statistics into an impressive musical statement of the
world's need for peace"--- Bill Gavin's personal pick

jo jeg fandt det sgu (det var 14 uger) (samme link som dit (næsten)

http://216.239.39.100/search?q=cache:600-0gOANRYC:www.new.co.za/~currin/spri
ngbok_top_20_(A).html+archies+south+africa+71+%22prayer+for+peace%22&hl=en&i
e=UTF-8

The ARCHIES (US) anonymous session musicians based on a cartoon TV show,
vocalists: Ron DANTE (born Carmine GRANITO on 22 August 1945 in New York),
Toni WINE and Andy KIM
10 JAN 69 3 7 BANG, SHANG A LANG (-) (22)
11 APR 69 6 7 FEELIN' SO GOOD (-) (-)
11 JUL 69 1 18 SUGAR SUGAR (1) (1)
03 OCT 69 2 14 LA DEE DOO DOWN DOWN (-) (-)
19 DEC 69 12 6 NURSERY RHYME (-) (-)
13 FEB 70 15 4 JINGLE, JANGLE (-) (10)
23 OCT 70 16 2 SUNSHINE (-) (-)
26 FEB 71 1 14 A SUMMER PRAYER FOR PEACE (-) (-)
Total songs: 8 Total weeks: 72

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-09-02 13:28

> [...]
> 13 FEB 70 15 4 JINGLE, JANGLE (-) (10)
> 23 OCT 70 16 2 SUNSHINE (-) (-)
> 26 FEB 71 1 14 A SUMMER PRAYER FOR PEACE (-) (-)

Ja fedt link og info, min info om december var lidt ved siden af! Og lige
for en god ordens skyld: Sangen lå på listen i 14 uger, højeste placering
var nr 1, men der lå den ikke nødvendigvis i alle ugerne.

http://makeashorterlink.com/?K130221D1
http://www.geocities.com/spectropop/hjeffarchies.html

(dine link i kortere udgaver)

Takker

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Brian K

Dato : 17-09-02 13:36

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:YdFh9.213$n25.48685@news010.worldonline.dk...

>Sangen lå på listen i 14 uger, højeste placering
> var nr 1, men der lå den ikke nødvendigvis i alle ugerne.

Hej

jajajaja (hehe)

Men jeg har rent faktisk læst på en eller anden side at den lå der i alle 14
uger (som nr 1)

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 17-09-02 13:18

Hej

og lidt mere her

http://216.239.39.100/search?q=cache:swM-Q5CDMbIC:www.geocities.com/spectrop
op/hjeffarchies.html+archies+south+africa+71+%22prayer+for+peace%22&hl=en&ie
=UTF-8

Men rent faktisk lykkedes det mig at få en der har LP en til at lave en MP3
kopi (som jeg har givet til kunden gratis, da jeg jo ikke kunne skaffe den
til ham).

Og der er ifølge NCB ingen der har rettighederne til nummeret mere (så er
det vel ikke ulovligt at have en MP3 kopi )

mvh
brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-02 13:46

Brian K wrote:

> [...]
>
> Og der er ifølge NCB ingen der har rettighederne til nummeret mere (så er
> det vel ikke ulovligt at have en MP3 kopi )

Hør, hvad er den nu af? Brian som formidler af piratkopier! Og jo, det
er ulovligt - selvfølgelig er der stadig en eller anden, der har
rettighederne til nummeret - også selvom NCB ikke ved hvem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Brian K

Dato : 17-09-02 14:05

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hør, hvad er den nu af? Brian som formidler af piratkopier! Og jo, det
> er ulovligt - selvfølgelig er der stadig en eller anden, der har
> rettighederne til nummeret - også selvom NCB ikke ved hvem.

Hej Kim

Jeg antager at det er "lidt" for sjov (siden du ikke inkludere et Smiley)

Der er jo forskel på at distribuere piratkopier og på give en kunde (som var
villig til at betale for CD en (og han har rent faktisk lagt 100 kr i
depositum...så når jeg finder den til ham så køber han den !)

med smilende hilsner
brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-02 14:24

Brian K wrote:

> Jeg antager at det er "lidt" for sjov (siden du ikke inkludere et Smiley)

Jeg er sjældent særligt alvorligt anlagt, men jeg bruger normalt kun
smileyer i indlæg til nybegyndere, eller folk som selv har brugt dem
(med hensyn til pladebutikkerne overlevelse, er jeg dog ganske alvorlig
(indsæt selv smiley, der blinker med det ene øje)).

> Der er jo forskel på at distribuere piratkopier og på give en kunde (som var
> villig til at betale for CD en (og han har rent faktisk lagt 100 kr i
> depositum...så når jeg finder den til ham så køber han den !)

Den forskel er der ikke i følge loven, og det svarer vel nogenlunde til
at folk henter numre på nettet, hvis de ikke kan finde dem i den
nærmeste pladebutik (og det er du vist ikke tilhænger af).

Nu skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig selv mere hellig end jeg er. Jeg
har hentet massevis af numre på nettet, men det skyldes hovedsageligt en
medfødt dovenskab - du skal lede længe for at finde et nummer, som jeg
ikke allerede har på cd eller plade. Reelt er det ulovligt, men jeg
tvivler nu på, at det er en sag som APG har specielt meget lyst til at
køre.

Nu har jeg dog langt om længe taget mig sammen til at overspille alle
mine plader, men hold k***, hvor tager det lang tid.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-09-02 15:15

> [...]
> villig til at betale for CD en (og han har rent faktisk lagt 100 kr i
> depositum...så når jeg finder den til ham så køber han den !)

Hej Alle

Jeg kan ikke lige huske den korrekte sammenhæng, men nummeret er lavet til
en speciel anledning, og derfor ligger rettighederne ikke hos hverken
Archies, eller deres normale forlag. Det var hvis jeg ikke husker helt
galt, noget med overbefolkning og hungersnød, eller i hvert fald noget med
enten verden, eller et land, som ikke rigtigt kunne brødføde sig selv, hvor
melodien så blev givet til, vist som en blandt mange andre. Så Unicef eller
noget lignende, vil jeg tro kunne sidde på rettighederne til den.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-02 15:39

Benny Mortensen wrote:

> Jeg kan ikke lige huske den korrekte sammenhæng, men nummeret er lavet til
> en speciel anledning, og derfor ligger rettighederne ikke hos hverken
> Archies, eller deres normale forlag.

Archies var en tegneserie i tv, hvor hovedpersonen havde sit eget band.
I hver episode gav bandet et nummer, og jeg tror ikke "A Summer Prayer
for Peace" adskiller sig fra de andre numre.

> Så Unicef eller noget lignende, vil jeg tro kunne sidde på rettighederne til den.

Du kan selvfølgelig have ret, men jeg tror nu nummeret havde hittet
noget mere, hvis det havde været tilfældet. Men som du er inde på, en
eller anden har rettighederne til den - mon ikke det er den samme som
har rettigheden til klassikeren "Sugar Sugar"?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-02 09:42

> [...]
> eller anden har rettighederne til den - mon ikke det er den samme som
> har rettigheden til klassikeren "Sugar Sugar"?

Hej Kim

Nej, det andet jeg skrev er nogenlunde korrekt, jeg kan bare ikke huske
sammenhængen. Det er trods alt ved at være et par dage siden. Der findes
også adskillige Greatest Hits LP'er og CD'er med The Archies, som du ganske
rigtigt skriver startede som et tegneserie band, som dog havde den frækhed
at hoppe ud af filmen. På alle disse GH plader, finder du altid Sugar
Sugar, men aldrig A summer prayer for peace, den findes vist også kun på en
LP, og så ellers på single for resten af pengene. Jeg er ikke sikker på om
den LP nogensinde har været udgivet i DK. Der går så rygter om en japaner
CD, men den har jeg aldrig set, men det er ikke umuligt, jeg har hørt den på
ANR, hvor den absolut lød til at komme fra en CD, så den må findes derude et
eller andet sted. Jeg ville gerne have den, så meget er helt sikkert, men må
nøjes med min gamle singleplade.

M.V.H.....Benny..

Fra : Brian K

Dato : 18-09-02 20:55

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der går så rygter om en japaner
> CD, men den har jeg aldrig set, men det er ikke umuligt,

Hej

har et link et eller andet sted hvor der står hvad det var for en best of
den var på , men taget ud af hukkomelsen...så var det denne her:
The Archies greatest hits
Kirshner KES-109
70

mvh