MC forbedringer og syn.
Fra : Jens Arnfast

Dato : 17-09-02 09:41

Hõla gruppe :)

da jeg overvejer at skifte de gamle bremseslager ud med stålarmerede
ditto her til vinter vil jeg høre om der er nogen som kender
syns-mandens reaktion på dette.

Umiddelbart er det er jo en klar forbedring af bremsesystemet.. på den
anden side er den jo ikke typegodkendt med stålarmerede bremseslanger
:-/

Anyone?

--
-jens

XJ600'88 uden støttehjul og ringklokke

Fra : Anders Thorup

Dato : 17-09-02 09:59

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message
> [...]
>
> Umiddelbart er det er jo en klar forbedring af bremsesystemet.. på den
> anden side er den jo ikke typegodkendt med stålarmerede bremseslanger

Der er monteret stålarmerede slanger på min gamle GSX250 fra 1982, og det er
den helt sikkert ikke typegodkendt med, og den er lige smuttet gennem et
syn, uden nogen anmærkninger

Så jeg tror trygt at du kan montere de slanger uden at frygte et syn.

--
MVH
Anders Thorup

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-09-02 10:57

Slanger er nok ikke så stort et problem, så skal han være krakiler. Men jeg
kender en som monterede en ekstra skive foran, da den kun var født med en.
Han skulle stille til omsyn !!! På trods af at det var en klar forbedring.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-09-02 13:21

> da jeg overvejer at skifte de gamle bremseslager ud med stålarmerede
> ditto her til vinter vil jeg høre om der er nogen som kender
> syns-mandens reaktion på dette.

Hej Jens

Den kan dumpe på gamle, møre, meget bløde, bremseslanger. Den kan ikke dumpe
på nye stålarmerede bremseslanger. Det er kun et plus i deres øjne.

Har personligt sendt to MC'ere med stålarmerde bremseslanger gennem syn. No
probs.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jesper B

Dato : 18-09-02 09:54

> [...]
>
> Umiddelbart er det er jo en klar forbedring af bremsesystemet.. på den
> anden side er den jo ikke typegodkendt med stålarmerede bremseslanger

Jeg ved ikke om skift af slanger har noget at sige mht. til syn.

Men jeg har hørt at stålarmerede slanger er fantastisk gode til at "save" i
cyklen hvis de ligger og kører op af noget. Jeg har så også hørt at man med
fordel kan bruge noget af det der plastikrør der skrumper når det bliver
varmet op, til at komme på slangerne der hvor de har kontakt med cyklen. Det
kan vidst godt fås gennemsigtigt så det ikke skæmmer de fine slanger.

Bare en note, ved ikke om det har relevans i dit tilfælde.

/Jesper
XVS 650

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-09-02 11:13

> [...]
Det
> kan vidst godt fås gennemsigtigt så det ikke skæmmer de fine slanger.

Det kan fåes gennemsigtig og hedder/bliver kaldt: "krympe-flex"! -Bruger det
selv!

/Ole