Width på JScrollBar
Fra : Allan Schmidt

Dato : 17-09-02 09:27

Jeg programmer stadig på den application til en touchsreen som jeg tidligere
har stillet spørgsmål til...
Nu har jeg det problem at jeg skal bruge en del JScrollPane's men de er jo
ikke brede nok til at trykke på på en touchscreen. Jeg kan intet finde om at
ændre den lodrette JScrollBar's brede... nogen ideer?

Allan

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 17-09-02 13:40

> [...]
at
> ændre den lodrette JScrollBar's brede... nogen ideer?

Du kunne vælge at lave din egen scrollbar, vha af Java Beans.

mvh
JS

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 17-09-02 15:37

Allan Schmidt wrote:

> [...]
> ikke brede nok til at trykke på på en touchscreen. Jeg kan intet finde om at
> ændre den lodrette JScrollBar's brede... nogen ideer?

Du kan evt. bruge native look and feel - hvis det kører på Windows
kan du justere standardbreddenpå scrollbars. (det kræver vistnok
mindst JRE 1.3 for at bredden faktisk følger operativsystemets
standardbredde).

Ulrik Magnusson

Fra : Lars Dam

Dato : 17-09-02 16:23

On Tue, 17 Sep 2002 10:26:52 +0200, "Allan Schmidt" <as8009@ehs.dk>
wrote:

> [...]
>ikke brede nok til at trykke på på en touchscreen. Jeg kan intet finde om at
>ændre den lodrette JScrollBar's brede... nogen ideer?

Prøv at kør flg. kodestump:

Enumeration keys = UIManager.getDefaults().keys();
while( keys!=null && keys.hasMoreElements() ){
Object key = keys.nextElement();
System.out.println(key +" = " + UIManager.getDefaults().get(key));
}

Kig efter: ScrollBar.width

Hvis du vil ændre på denne property, så skal du aktivere l&f'en så den
bruger ændringen:

try {

UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getCrossPlatformLookAndFeelClassName());
UIManager.put("ScrollBar.width", new Integer( 32 ) );
} catch (Exception ex) {
System.out.println(ex);
}

såre simpelt