holdbarhed
Fra : Kristian Ipsen

Dato : 17-09-02 08:44

Vi har lavet kødsovs i går aftes men fik først sat det i køleskabet her
til morgen. Dvs det har stået 8 timer ved 20 grader.
Kan det spises hvis det varmes op igen ?

Fra : Homer

Dato : 17-09-02 08:50

Kristian Ipsen wrote:
> Vi har lavet kødsovs i går aftes men fik først sat det i køleskabet
> her til morgen. Dvs det har stået 8 timer ved 20 grader.
> Kan det spises hvis det varmes op igen ?

Hej Kristian,

Din historie lyder forbløffende som Henrik's der blev diskuteret i juli:

http://makeashorterlink.com/?F499250D1

Drag dine egne konklusioner fra debatten!

VH
Homer

Fra : Keld Gydum

Dato : 17-09-02 10:51

Hej Kristian Ipsen ...

Jeg vil ikke være så betænkelig - det man evt. skal være
på vagt overfor er om der er løg eller tomat i ...

Jeg har i ganske mange år arbejdet som Kok og der har
vi da haft rester stående ude og blive kolde om natten også
i sommerperioden ..

Holder man en helt klar hygiejne og tingene har været kogt
godt igennem ved tilberedning - vil jeg smage på den
"kolde" kødsovs - det er jo ikke noget man dør af ...

Har den tegn til at boble - er det fordi den gærer og så
er det ud - men det er gerne hvis retter indeholder løg at
dette opstår ...

Man skal passe på ikke at falde over i den grøft hvor man
bliver hysterisk .. og smider gode vare væk - evt. blot
på grund af skrækken for Madforgiftning ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum
--
Stenbakkevej 37 2.th. 9900 Frederikshavn
Mobiltelefon: 29449509 - E-Mail: gydum@mail.dk

Fra : Bettina Madsen

Dato : 17-09-02 17:20

"Holder man en helt klar hygiejne og tingene har været kogt
godt igennem ved tilberedning - vil jeg smage på den
"kolde" kødsovs - det er jo ikke noget man dør af ...

Det skal du ikke være så sikker på!
Ihvertfald er det ikke altid man skal smage
på noget der har stået for længe ved en forkert
temperatur - især ikke hvis det ikke engang
er genopvarmet og været kogt rigeligt igennem.

Bettina

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-09-02 15:03

"Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk> wrote in message

> Det skal du ikke være så sikker på!
> Ihvertfald er det ikke altid man skal smage
> på noget der har stået for længe ved en forkert
> temperatur - især ikke hvis det ikke engang
> er genopvarmet og været kogt rigeligt igennem.

Og der hvor det virkeligt bliver sjovt hjælper det ikke en
tøddel at varme det rigtigt igennem.
Men ellers er jeg helt klart mest på Kjelds side, når han siger:
"Man skal passe på ikke at falde over i den grøft hvor man
bliver hysterisk .. og smider gode vare væk - evt. blot
på grund af skrækken for Madforgiftning ..."

vh
Jan