Hvad så med Chutney?
Fra : Anja

Dato : 17-09-02 08:18

Hej
Min forespørgsel på mamelade gav ikke noget hjælp men måske er der en som
har en god opskrift blomme chutney. Så ville jeg blive mægtig glad da vi har
fået 40 kg sveskeblommer.
På forhånd tak
Anja

Fra : Elisabeth

Dato : 17-09-02 09:04

"Anja" <aremoveholdum@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en god opskrift blomme chutney. Så ville jeg blive mægtig glad da vi

Hej Anja
Har du kigget forbi
http://www.toersleff.dk/

Her kan du finde en masse opskrifter med blommer.
Hvis du i søgefeltet under "ingrediens" skriver f.eks. "blomme" , kommer der
52 opskrifter frem.

Hilsen Elisabeth

Fra : Nette

Dato : 17-09-02 09:16

"Anja" wrote
> [...]
> har en god opskrift blomme chutney. Så ville jeg blive mægtig glad da vi

Efter en søgning på google.com fik jeg følgende svar:

http://www.netby.dk/Nord/Appelsingade/Opskrifter/tilbehr2.htm

http://www.groenne-fingre.dk/15_menuer/15_ind.lasso?-database=KemiraDB&-layo
ut=menuer&-response=15_ind.lasso&-logicalOp=and&-recID=35636&-search

http://www.6omdagen.dk/prima/opskrifter/opskh/008.htm

Det eneste jeg vil råde dig til, er ikke at være for nærig med vædsken. Da
jeg for nogle år siden forsøgte mig med blommemarmelade, blev det stivt som
bare f...... selv om jeg havde fulgt opskriften.

Undskyld det lange link, jeg har ikke lige tjek på, hvordan man forkorter
den slags

Nette

Fra : netper

Dato : 17-09-02 09:30

"Anja" skrev d. 17-09-02 08:18 dette indlæg :
> [...]
som
> har en god opskrift blomme chutney. Så ville jeg blive mægtig glad da

Hej Anja

Du kan prøve at kigge ind på min opskriftssamling Alletiders Kogebog og
se om der er nogle af blomme opskrifterne du syntes om, der er både
mamelade og chutney blandt opskrifterne.

Brug linket her for at komme direkte til blommeopskrifterne
http://www.dk-kogebogen.dk/redigering/katagorier.php?dyrdel=850

Mvh
Per Klausen

http://www.kandu.dk/

Fra : W e b W o m a n

Dato : 17-09-02 10:20

"Anja" <aremoveholdum@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min forespørgsel på mamelade gav ikke noget hjælp men måske er der en som
> har en god opskrift blomme chutney.

Søger man på Google efter "mamelade", kommer der 11 svar (danske sider)
En søgning på "marmelade" giver derimod 4010 svar (danske sider)

Søgning på "blomme mamelade" giver 0 svar
Søgning på "blomme marmelade" giver 2 svar (danske sider)

En søgning efter "blommemamelade" giver ingen resultater overhovedet.

Men søger du "blommemarmelade", kommer der 18 svar og en del opskrifter, der
ser spændende ud *S*
http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=blommemarmelade&btnG=Goog
le-s%F8gning&lr=lang_da

Søger du på Google efter "blomme chutney" kommer der link til 29 danske
sider - og det er er egentlig ganske beskæmmende, for det hedder
blommechutney i ét ord.

En søgning på blommechutney giver dog kun 22 svar.

Den her synes jeg lyder spændende:

KANEL-BLOMME CHUTNEY
http://sites.tv2.dk/opskrifter/590.htm

Ingredienser:
500 g sukker, 1 kg blommer, 1/2 l vand, 5 stk. hel kanel, 1 brev blå
melatin, 1 tsk. kanel pulver

Fremgangsmåde:Stenene fjernes fra blommerne, som deles. Melatinen blandes
med 2 spsk. sukker. Sukker, vand, kanel koges op. Blommerne tilsættes sammen
med melatin-sukker- blandingen. Koges igennem i ca. 1 min og tages til side.
Skold sylteglassene, og hæld blomme-kanel-chutney i. Stilles koldt i to
dage, hvorefter chutneyen er klar til at blive serveret til bl.a. vildt og
kalvekød.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anja

Dato : 17-09-02 11:47

Hej Alle

Tak for jeres svar. Jeg vil helst have nogle opskrifter som nogen står inde
for. Jeg har selv et par opskrifter men ingen har afprøvet dem - og derfor
ikke slebet dem af!

Anja