Erfaringer med Siemens Gigaset 4010 Micro ~
Fra : Ally

Dato : 17-09-02 00:43

Hej!

Min gamle Philips trådløse er ved at stille træskoene. Jeg har subj. i
kikkerten. Er der en, der har nogle erfaringer at øse ud af?

Hvad er jeres mening om disse to? Jeg har i dag været nede og kigge på
begge to. Comfort'ens komfort (!) synes uovertruffen. Dejlig behagelig
form og gode taster. Micro'en synes meget lille... dens taster meget
små og langt nede i kabinettet. Omvendt tiltaler Micro'ens mulighed
for headset mig.

Så vidt jeg kan se på Siemens sammenligningsside er den eneste forskel
af betydning, at Comfort'en har telefonsvarer. Jeg har i forvejen en
telefonsvarer, så det har ingen betydning for mig.

Derfor er det mest brugererfaringer, jeg har brug for. Er Micro'en for
lille til behagelig daglig brug? Er den håndfrie funktion brugbar
(lydkvalitet både ind- og udgående?).

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-09-02 08:32

Ally <quincy_md@hotmail.com> wrote:

> Er den håndfrie funktion brugbar
> (lydkvalitet både ind- og udgående?).

Den håndfrie funktion på comfort 4015'eren er ikke vildt god, ofte er
det "envejskommunikation".
Martin

Fra : [2730]Rasmus

Dato : 17-09-02 12:43

> Min gamle Philips trådløse er ved at stille træskoene. Jeg har subj. i
> kikkerten. Er der en, der har nogle erfaringer at øse ud af?

Tjo, vi har lige anskaffet en 4010 micro så der er ikke så mange erfaring
endnu

> [...]
> form og gode taster. Micro'en synes meget lille... dens taster meget
> små og langt nede i kabinettet. Omvendt tiltaler Micro'ens mulighed

Fed feature, og så havde jeg lige et gammelt sæt fra en C25 der passede.

> Derfor er det mest brugererfaringer, jeg har brug for. Er Micro'en for
> lille til behagelig daglig brug? Er den håndfrie funktion brugbar
> (lydkvalitet både ind- og udgående?).

Den er MEGET lille, men har rigtig mange fede ting, har ikke prøvet håndfri
i praksis, men jeg tror ikke det er afsindig godt

Generelt set er vi fint tilfredse, selvom den måske i virkeligheden er lidt
for lille.
Rasmus
dontspamme@FJERNoncable.dk

Fra : Ally

Dato : 17-09-02 14:43

On Tue, 17 Sep 2002 13:43:17 +0200, "[2730]Rasmus"
<dontspamme@FJERNoncable.dk> wrote:

>Tjo, vi har lige anskaffet en 4010 micro så der er ikke så mange erfaring
>endnu

Lidt er jo bedre end ingenting

>Fed feature, og så havde jeg lige et gammelt sæt fra en C25 der passede.

Jeg har også et headset fra en SL45, som meget gerne skulle passe. Det
tæller klart med som et plus.

>Den er MEGET lille, men har rigtig mange fede ting, har ikke prøvet håndfri
>i praksis, men jeg tror ikke det er afsindig godt

Det er primært størrelsen, der bekymrer mig. Comfort'ens størrelse
passer bedre, synes jeg, men der er et eller andet tiltalende over
Micro'en... især headset.

Jeg tror heller ikke, den håndfrie funktion er specielt god. Det er
heller ikke en feature, der betyder så meget for mig... især ikke,
hvis jeg vælger Micro'en med headset.

>Generelt set er vi fint tilfredse, selvom den måske i virkeligheden er lidt
>for lille.

Tusind tak for din mening. Det ender nok med en Micro.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 17-09-02 20:21

Hej
Jeg har en 4010 micro. den er nu ca. 2 mdr gammel. Jeg synes det er en fed
telefon, men den har et par minus'er:
1. Størrelsen - den er for lille (synes min kone) den skal holdes ret præcis
for at modtageren kan høre ordenlig (og du selv kan høre.
2. Lyden er god - men for lav (og det er træls)
3. Tasterne er små

Jeg ved ikke, om jeg ville købe den igen - Jeg ville nok købe en Comfort
primært pga størrelsen eller en Phillips Xenia pga god lyd (efter sigende).

Men jeg ender nok med at købe et ekstra håndsæt, som kan køre sammen med
micro'en.
Det er i øvrigt fedt, at base og lader er adskilte, så kan du placere basen
i soveværelse/loftet etc og laderen centralt i huset, hvor det er let at
bruge telefonen.

Der er vist uover micro 4010 kun Kirk, som opdeler base og lader?

4010 micro koster 1595 på Hydro Texaco

Hilsen Michael

Fra : Ally

Dato : 18-09-02 09:46

>Fed feature, og så havde jeg lige et gammelt sæt fra en C25 der passede.

Rasmus, har du nogle erfaringer fra brugen af headset på Micro'en? Det
kunne nemlig gøre udfaldet for mig, om det skal være en Micro eller en
Comfort. Er lydkvaliteten (både indgående og udgående) okay ved brug
af headset? Kan man "tale i munden på hinanden", eller er det mere
envejskommunikation?

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : [2730]Rasmus

Dato : 18-09-02 14:19

> [...]
> Comfort. Er lydkvaliteten (både indgående og udgående) okay ved brug
> af headset? Kan man "tale i munden på hinanden", eller er det mere

Jeg vil lige prøve det lidt nærmere af, men førstehåndsindtrykket var ok -
jeg snakkede med konen på hendes mobil og hun sagde der var lidt ekko, men
det var jo nok mobilekko.

Jeg prøver det lige lidt mere og så vender jeg tilbage

Fra : Ally

Dato : 18-09-02 20:56

> [...]
>det var jo nok mobilekko.
>Jeg prøver det lige lidt mere og så vender jeg tilbage

Tusind tak Rasmus. Vend meget gerne tilbage med yderligere, når du har
fået det prøvet af. Det kan være det, der får mig til at vælge Micro.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : [2730]Rasmus

Dato : 19-09-02 10:46

> Tusind tak Rasmus. Vend meget gerne tilbage med yderligere, når du har
> fået det prøvet af. Det kan være det, der får mig til at vælge Micro.

Ja jeg kan sku kun anbefale at tale i headsættet, det er ligesom en normal
samtale. Ingen ekko og man kan sagtens snakke i munden på hinanden. Synes
dog det var en kende lavt, men det er jo heller ikke et "Micro" headsæt jeg
bruger, det er dog et originalt Siemens.

- Rasmus

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 20-09-02 16:02

4010 sutter

Elendig lyd!

Er gået tilbage til min gl. 3000 micro

Fra : Ally

Dato : 20-09-02 16:38

On Fri, 20 Sep 2002 17:01:39 +0200, "Steffen Fog Sørensen"
<steffen@nospam-skydive.dk> wrote:

>4010 sutter
>
>Elendig lyd!
>
>Er gået tilbage til min gl. 3000 micro

Jeg har også droppet 4010'eren. Nu står valget mellem en Siemens 4015
og en Panasonic 705. Nogle bud eller erfaringer out there?

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 20-09-02 20:24

Det siges, at hvis man kobler telefonen op mod en anden base, er lyden meget
bedre/højere. Det kunne tyde på at det er basen, som har et problem. Gad
vide, hvordan micro'en vil lyde koblet op mod en 4015 comfort.

Hilsen Michael

Fra : Bent Andersen

Dato : 21-09-02 00:41

On Fri, 20 Sep 2002 21:23:50 +0200, "Michael Svarre Hansen"
<svarre-hansen@post.tele.dk> wrote:

>Det siges, at hvis man kobler telefonen op mod en anden base, er lyden meget
>bedre/højere. Det kunne tyde på at det er basen, som har et problem.

Kære Michael.

Ja, det er korrekt, at man med fordel kan tilslutte et Siemens håndsæt
til en anden baseenhed af andet fabrikat. F.eks. vil et Siemens
håndsæt tilsluttet en Philips-base få en langt bedre lyd- og
talekvalitet. Der kan man virkelig høre, der sker ting og sager til
den positive side: Først og fremmest ingen "ekko
suppresser"-problemer, fordi Philips er eminent til at håndtere denne,
enten fordi den er slået helt fra, eller fordi den er implementeret
teknisk på en måde, så den ikke er hørbar.

Og hvorfor er så lyden bedre med denne sammensætning? I baseenheden
ligger meget af den teknik, som styrer lyd- og talekvalitetten ud til
håndsættet., heriblandt "ekko suppresseren", som Siemens desværre ikke
har styr på. De har ellers haft 4 år til at få dette problem løst, men
det ligger meget tungt med velviljen hos dem, eller fordi de ikke ved
hvordan, de skal håndtere dette problem. På dette felt er Philips en
af de førende. Men Panasonic er også begyndt at komme godt med

Men det kan også være et spørgsmål om håndsættets volumegain, som også
kan styres fra baseenheden er for lav. Hvis disse omtalte 2 parametre
ikke er som de burde være, så er det, problemerne opstår i
håndsættet.

>Gad vide, hvordan micro'en vil lyde koblet op mod en 4015 comfort.

Ekko-suppreseren vil også være tilkoblet på 4015 Comfort, men
spørgsmålet vil være, om den lyddæmpning der er på selve
ekko-suppresseren er højere eller lavere. Men ekko-suppresseren vil
fortsat være hørbart.

Volumestyrken i micro-håndsættet kan sagtens være højere, men den kan
også være mindre.

Med venlig hilsen

TESTRESULTATER AF TRÅDLØSE TELEFONER
Bent Andersen
www.cordless.dht.dk - www.cordless-testing.dht.dk

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 21-09-02 20:59

"Bent Andersen" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan styres fra baseenheden er for lav. Hvis disse omtalte 2 parametre
> ikke er som de burde være, så er det, problemerne opstår i

Hmm så kommer spørgsmålet...: Kan jeg justere på volumegain i basenheden
????
Det ville være dejligt.

Hilsen Michael

Fra : Bent Andersen

Dato : 21-09-02 22:08

On Sat, 21 Sep 2002 21:59:22 +0200, "Michael Svarre Hansen"
<svarre-hansen@post.tele.dk> wrote:

>Hmm så kommer spørgsmålet...: Kan jeg justere på volumegain i basenheden
>????
>Det ville være dejligt.

Kære Michael.

Det kan justeres på et serviceværksted, hvis der vel og mærke er noget
gain at give af.

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 22-09-02 13:08

Lyder fint her !
Så jeg tilskriver tlf. den "ringe" lyd

/ Steffen

Fra : [2730]Rasmus

Dato : 21-09-02 12:08

> 4010 sutter
>
> Elendig lyd!

Det er sjovt at jeg har hørt det før fra anden siden, men både konen og jeg
er enige om at lyden er i top, næste for høj hvis den er skruet helt op, og
absolut ingen ekko eller noget andet. Vi kan ihvertfald ikke høre det hvis
det er der, men der kan vel være forskel på de enkelte telefoner - måske har
vi bare været heldige.

Fra : Per Kristensen

Dato : 25-10-02 08:13

Jeg syntes medhørs funktionen er ganske god og brugbar.

Fra : Ally

Dato : 25-10-02 10:05

Hej Per.

On Fri, 25 Oct 2002 09:12:42 +0200, "Per Kristensen" <pzk@crayon.dk>
wrote:

>Jeg syntes medhørs funktionen er ganske god og brugbar.

Jeg har købt 4015 Comfort for et par uger siden, og kan kun give dig
ret. Jeg regner med at skrive en mini-anmeldelse på et tidspunkt.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Jens Olsen

Dato : 25-10-02 19:54

On Fri, 25 Oct 2002 11:04:42 +0200, Ally <quincy_md@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>>

>Jeg har købt 4015 Comfort for et par uger siden, og kan kun give dig
>ret. Jeg regner med at skrive en mini-anmeldelse på et tidspunkt.

4015 blev nævnt som "bedste køb" i Tænk+Tests septembernummer hvor de
testede 11 trådløse telefoner.

Jeg har selv lige købt en i Elgiganten for et par timer siden. Den
står nu og lader batterierne op.

Den var annonceret som ugens tilbud i sidste uge (uge 42) for 1399 kr.
Den lave pris holdt åbenbart også denne uge, så nu kunne jeg ikke
vente længere. Om prisen fortsætter i næste uge ved jeg ikke, men
ellers er der jo i morgen lørdag...

Jens

Fra : Ally

Dato : 25-10-02 23:21

On Fri, 25 Oct 2002 18:54:04 GMT, tiljens@jubiimail.dk (Jens Olsen)
wrote:

>4015 blev nævnt som "bedste køb" i Tænk+Tests septembernummer hvor de
>testede 11 trådløse telefoner.

Jep... det var bl.a. p.g.a. den test, jeg købte den, og jeg har
sandelig ikke fortrudt.

>Jeg har selv lige købt en i Elgiganten for et par timer siden. Den
>står nu og lader batterierne op.

Den er laaaang tid om at lade op, så jeg håber, du har tålmodigheden
med dig. Det var svært for mig at holde nallerne væk, så jeg tastede
alt ind, mens den var til opladning.

> [...]
>Den lave pris holdt åbenbart også denne uge, så nu kunne jeg ikke
>vente længere. Om prisen fortsætter i næste uge ved jeg ikke, men

Jeg kan da prale med, at jeg kun har givet 1.000 kr. for min... men
det er medarbejderpris, så det gælder nok ikke

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 06-11-02 23:14

Hej
[...]
2. Lyden er god - men for lav (og det er træls) SE NEDENFOR
[...]

Desværre havde jeg et mindre uheld med den. Håndsættet holdt op med at ringe
samt indkomne lyd var meget lav. Jeg fik den sendt ind og efter ca. 1 uge
fik jeg den tilbage. Nu var lyden i orden.

Hilsen Michael