|
| Er en ordrebekræftelse gældende ? Fra : hl |
Dato : 16-09-02 20:52 |
|
Hej
Hvordan står jeg i denne situation:
Jeg er på udkik efter nogle CD-R medier og via www.edbpriser.dk finder jeg
så dette tilbud:
Pioneer
Model Information Pris Info
CD-R Spindle (50-Pack) 700MB / 80 min / 32X 189 kr.
Jeg bestiller så via http://www.computer-parts.biz/ som er dem der har det
pågældende tilbud og indtaster betalings og leveringsoplysninger.
Kl. 13:44 modtager så denne orderbekræftelse og tror at alt er iorden.
kl. 19:15 modtager jeg en mail fra samme firma hvor i de annullere min ordre
pga. forkert pris.
"Iforbindelse med din ordre af Pioneer CD Medier har vores webmaster
desværre indrykket
produktet på vores hjemmeside og glemt at tilføje den lovpligtige afgift på
ca DKK 4.- pr
CD medie.
Da dette skyldes en fejl har vi i denne forbindelse fjernet produktet fra
vores hjemmeside,
det vil ligeledes blive fjernet fra EDB-priser imorgen ved næste
prisopdatering.
Vi er derfor med stor beklagelse nødt til at annulerer din ordre. Produktet
forventes på
vores side igen til de korrekte priser, så snart fejlen er rettet.
Best regards / Med venlig hilsen
Computer Parts Denmark
Folehaven 51
2500 Valby
Denmark
Phone +45 70212625
Fax +1-775-522-7326
http://www.computer-parts.biz
http://www.computer-parts.dk"
----------------------------------------------------------------------------
----
Computer Parts Denmark
Folehaven 51
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 70212625
Fax: +1-775-522-7326
Faktureringsoplysninger
----------------------------------------------------------------------------
----
Adresse:
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxx
Telefon: xxxxxxxxx
Fax:
Email: xxxxxxxxxxx
Ordreoplysninger
----------------------------------------------------------------------------
----
Dato Ordrenummer Skatteregion Forsendelsesområde
Forsendelsesmåde
09/16/2002, 02:49:09 032591126370 Danmark Lokal Postdanmark
(Kun ved brug af betalingskort)
Betalingsmåde
----------------------------------------------------------------------------
----
Mastercard
----------------------------------------------------------------------------
----
Bestillingsnummer Titel Antal Pris Moms Mellemtotal
Dkr
CDM8032X01 Pioneer 80-Minute 32x CDR Media (50 Stk Spindle) 1
189,00 Moms (25%) 37,80 189,00
Købspris Dkr189,00
I alt exkl. Dkr151,20
Forsendelse (Postdanmark (Kun ved brug af betalingskort))
Dkr43,00
Moms(25%) Dkr37,80
I alt inkl. moms og forsendelse Dkr232,00
I alt inkl. moms og forsendelse (EUR) EUR31,24
| |
hl (16-09-2002)
| Kommentar Fra : hl |
Dato : 16-09-02 20:53 |
|
Ups der kom vist lidt for meget med.
Kan man slette et indlæg igen ?
| |
Bertel Lund Hansen (16-09-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 16-09-02 21:01 |
|
hl skrev:
>Ups der kom vist lidt for meget med.
>Kan man slette et indlæg igen ?
Ja.
Du kan spørge i
<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>
om hvordan du kan slette dine egne indlæg. Jeg kender kun mit
eget program.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Bertel Lund Hansen (16-09-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 16-09-02 20:59 |
|
hl skrev:
>Hvordan står jeg i denne situation:
Principielt godt.
>Kl. 13:44 modtager så denne orderbekræftelse og tror at alt er iorden.
>kl. 19:15 modtager jeg en mail fra samme firma hvor i de annullere min ordre
>pga. forkert pris.
De kører et system med automatisk godkendelse af en ordre. I det
øjeblik du modtager en ordrebekræftelse, foreligger der en
fuldgyldig aftale - kun betinget af at du ikke ved (eller bør
vide) at der foreligger en fejl. Med andre ord hvis prisen ikke
er mistænkeligt lav, så kan de ikke løbe fra aftalen.
Det var teorien. Reelt kan de bare lade være med at foretage sig
noget. Så er du henvist til en (urealistisk) retssag.
Forbrugerklagenævnet vil ikke tage sig af sager til en værdi
under 500 kr.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
TGD (16-09-2002)
| Kommentar Fra : TGD |
Dato : 16-09-02 21:17 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Det var teorien. Reelt kan de bare lade være med at foretage sig
> noget. Så er du henvist til en (urealistisk) retssag.
> Forbrugerklagenævnet vil ikke tage sig af sager til en værdi
> under 500 kr.
Ikke korrekt, forbrugerombudsmanden tager også principielle sager ligeså kan
du ikke vide om der forligger flere klager, så den eneste måde at finde ud
af det er at ringe til dem.
Marker dit indlæg "Meddelse" og der efter "Slet meddelelse", du vil stadig
kunne se indeholdet ligeså vil alle andre der har hentet indlægget ned.
| |
hl (17-09-2002)
| Kommentar Fra : hl |
Dato : 17-09-02 09:08 |
|
"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote in message news:aZqh9.77670$>
> Marker dit indlæg "Meddelse" og der efter "Slet meddelelse", du vil stadig
> kunne se indeholdet ligeså vil alle andre der har hentet indlægget ned.
>
>
Tak for det.
| |
Peter G C (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 17-09-02 07:25 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:codcouotqmie5oreib6bo3klejmr277s98@news.telia.dk...
[klip]
> De kører et system med automatisk godkendelse af en ordre. I det
> øjeblik du modtager en ordrebekræftelse, foreligger der en
> fuldgyldig aftale - kun betinget af at du ikke ved (eller bør
> vide) at der foreligger en fejl. Med andre ord hvis prisen ikke
> er mistænkeligt lav, så kan de ikke løbe fra aftalen.
Hvorvidt der er indgået en aftale afhænger af en konkret vurdringen, hvor
det som et afgørende moment indgår, hvad der er anført på sælgers hjemmeside
vedr. aftaleindgåelsen.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Bertel Lund Hansen (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 17-09-02 08:12 |
|
Peter G C skrev:
>Hvorvidt der er indgået en aftale afhænger af en konkret vurdringen, hvor
>det som et afgørende moment indgår, hvad der er anført på sælgers hjemmeside
>vedr. aftaleindgåelsen.
Også når der foreligger en ordrebekæftelse? (Man kan faktisk se
den i HL's indlæg.)
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Peter G C (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 17-09-02 11:52 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:6dldousd0r4mucq41obb8bn7apdmvoqd9p@news.telia.dk...
[klip]
> Også når der foreligger en ordrebekæftelse? (Man kan faktisk se
> den i HL's indlæg.)
Det er en (samlet) konkret vurdering. Men først må man se på, hvad der står
på hjemmesiden. Dernæst har vi de deklaratoriske / teoretisk /
tilbagefaldsregler (kald det hvad du vil) så vi anvender, hvis intet andet
er aftalt. Der er dog kommet nogle lovbestemmelser om det.... tror jeg
nok...
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
hl (17-09-2002)
| Kommentar Fra : hl |
Dato : 17-09-02 09:08 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
>. I det
> øjeblik du modtager en ordrebekræftelse, foreligger der en
> fuldgyldig aftale - kun betinget af at du ikke ved (eller bør
> vide) at der foreligger en fejl. Med andre ord hvis prisen ikke
> er mistænkeligt lav, så kan de ikke løbe fra aftalen.
>
> Det var teorien. Reelt kan de bare lade være med at foretage sig
> noget. Så er du henvist til en (urealistisk) retssag.
> Forbrugerklagenævnet vil ikke tage sig af sager til en værdi
> under 500 kr.
ok, tak for svaret.
Jeg vil se om jeg ikke kan få fat i firmaet idag og høre om de er indstillet
på at gennemføre den oprindelige ordre eller ej. Det kunne jo være at de ved
henvendelse og fremlæggelse af argumenter godt kan se, at de ikke bare uden
videre kan annullere orderen. Jeg er dog godt klar over at såfremt de nægter
er der ikke meget andet at gøre, end at handle et andet sted.
| |
hl (17-09-2002)
| Kommentar Fra : hl |
Dato : 17-09-02 09:27 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message >
> De kører et system med automatisk godkendelse af en ordre. I det
> øjeblik du modtager en ordrebekræftelse, foreligger der en
> fuldgyldig aftale - kun betinget af at du ikke ved (eller bør
> vide) at der foreligger en fejl.
ok, men hvad så når de skriver dette under handelsbetingelser:
"Priser Prisforbehold m.v.:
Alle priser er er inkl.. 25% moms og i DKK, hvor intet andet nævnes. Der
tages forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, force majeure,
afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl."
Kan de på den måde dække sig en ?
| |
Bertel Lund Hansen (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 17-09-02 10:23 |
|
hl skrev:
>"Priser Prisforbehold m.v.:
>Alle priser er er inkl.. 25% moms og i DKK, hvor intet andet nævnes. Der
>tages forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, force majeure,
>afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl."
>Kan de på den måde dække sig en ?
Nej. Ikke hvis forbeholdene ikke også står i ordrebekræftelsen.
Problemet for dem er at hjemmesidens tekst er en opfordring til
at gøre dem et tilbud. De behøver faktisk ikke tage disse
forbehold. Men når du så gør dem et tilbud og de accepterer
dette, så er aftalen i hus - på de betingelser der er anført i
accepten (ordrebekræftelsen).
Der er en del firmaer som ikke er opmærksomme på forskellen på en
hjemmeside uden funktionalitet, og en hjemmeside der automatisk
kan udløse en ordrebekræftelse. De kunne klare den ved at indføje
et forbehold i den automatiske bekræftelse og lade den følge op
af en medarbejders kontrol og efterfølgende endelige accept. Men
det koster.
Jeg fik engang en 'ordrebekræftelse' hvor der med 50 linjers
mellemrum stod:
Dette er ikke en egentlig ordrebekræftelse
(og noget mere)
En sådan besked forpligter ikke firmaet.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Morten Rasmussen (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Morten Rasmussen |
Dato : 17-09-02 12:36 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
news:mosdouoftq726fub8k7ekio57ho6992efq@news.telia.dk...
> hl skrev:
>
> >"Priser Prisforbehold m.v.:
> >Alle priser er er inkl.. 25% moms og i DKK, hvor intet andet nævnes. Der
> >tages forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, force majeure,
> >afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl."
>
> >Kan de på den måde dække sig en ?
>
> Nej. Ikke hvis forbeholdene ikke også står i ordrebekræftelsen.
> Problemet for dem er at hjemmesidens tekst er en opfordring til
> at gøre dem et tilbud. De behøver faktisk ikke tage disse
> forbehold. Men når du så gør dem et tilbud og de accepterer
> dette, så er aftalen i hus - på de betingelser der er anført i
> accepten (ordrebekræftelsen).
Ordrebekræftelsen er ikke en accept. Ordrebekræftelsen er mere et bevis på
at der er indgået en aftale.
Hvis du har en hjemmeside hvor du kan bestille vare direkte fra, vil den i
sig selv blive opfattet som et tilbud. Kunden vælger så hvad han vil købe,
og acceptere tilbudet på hjemmesiden.
| |
Peter G C (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 17-09-02 14:02 |
|
"Morten Rasmussen" <Gobolan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d871396$0$64178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[klip]
> Ordrebekræftelsen er ikke en accept. Ordrebekræftelsen er mere et bevis på
> at der er indgået en aftale.
> Hvis du har en hjemmeside hvor du kan bestille vare direkte fra, vil den i
> sig selv blive opfattet som et tilbud. Kunden vælger så hvad han vil købe,
> og acceptere tilbudet på hjemmesiden.
Det er ikke nødvendigvis rigtigt. Se www.it-retten.dk - kap. 19 er det vist.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Carsten Riis (16-09-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 16-09-02 23:19 |
|
hl wrote:
>
> "Iforbindelse med din ordre af Pioneer CD Medier har vores webmaster
> desværre indrykket
> produktet på vores hjemmeside og glemt at tilføje den lovpligtige afgift på
> ca DKK 4.- pr
>
> CD medie.
Ja, de kan godt annulere ordren.
Du burde vide, at prisen for én cd ikke koster kr 3,78 incl. moms, da
det er alment kendt, at CD-afgiften er på ca. 4 kroner pr. 80 min CD.
Det vil sige, at det er umuligt lovligt at sælge en CD under 4 kroner
til forbrugere.
(at de tilgengæld måske af ren kulance bør give dig det ene spindel til
den pris. Du gjorde dem jo ved det at du bestilte opmærksom på en fejl.
Tja, det kan så diskuteres til uendelighed)
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
| |
Bertel Lund Hansen (16-09-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 16-09-02 23:52 |
|
Carsten Riis skrev:
>Du burde vide, at prisen for én cd ikke koster kr 3,78 incl. moms, da
>det er alment kendt, at CD-afgiften er på ca. 4 kroner pr. 80 min CD.
Det vidste jeg ikke, men det kan godt ske at man burde vide det.
Jeg troede at den var ca. 1 kr.
>Det vil sige, at det er umuligt lovligt at sælge en CD under 4 kroner
>til forbrugere.
Sludder. Man må gerne sælge med tab.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Carsten Riis (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 17-09-02 00:42 |
|
Bertel Lund Hansen wrote:
>
> Det vidste jeg ikke, men det kan godt ske at man burde vide det.
nemlig.
Manden har været inde op edbpriser og søge efter CD-medier. Så fandt
han et tilbud som var væsentlig billigere end andres tilbud. Der burde
han allerede vide, at det nok ikke er realistisk.
Tænk på klassikeren med komma-fejlen ved B&O-anlægs tilbuddet. 13,995
kroner.
Forbrugeren kan se uden større tankevirksomhed se, at kommaet bør være
et punktum.
> Jeg troede at den var ca. 1 kr.
>
Desværre.
> >Det vil sige, at det er umuligt lovligt at sælge en CD under 4 kroner
> >til forbrugere.
>
> Sludder. Man må gerne sælge med tab.
>
Det er er en afgift som _skal_ opkræves.
Lidt ligesom momsen (dog med den forskel at CDafgift er et fast
kronebeløb og momsen er %-afgift).
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
| |
Bertel Lund Hansen (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 17-09-02 08:16 |
|
Carsten Riis skrev:
>Manden har været inde op edbpriser og søge efter CD-medier. Så fandt
>han et tilbud som var væsentlig billigere end andres tilbud. Der burde
>han allerede vide, at det nok ikke er realistisk.
Siger du at den laveste pris automatisk er urealistisk?
>Tænk på klassikeren med komma-fejlen ved B&O-anlægs tilbuddet. 13,995
>kroner.
Jeg prøver ... men der er dæleme forskel på en at en pris går fra
14'000 kr til 14 kr. og så at den går fra 6 kr. til 4 kr. Det er
ikke nogen unormal udsalgsnedsættelse.
>> >Det vil sige, at det er umuligt lovligt at sælge en CD under 4 kroner
>> >til forbrugere.
>> Sludder. Man må gerne sælge med tab.
>Det er er en afgift som _skal_ opkræves.
Læs hvad jeg skriver. Det er lovligt at sælge cd'er for 25 øre
blot man afregner 4 kr. til nogen for hvert solgt eksemplar.
Du påstod at det er ulovligt.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
hl (17-09-2002)
| Kommentar Fra : hl |
Dato : 17-09-02 09:14 |
|
"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message
news:3D866C60.E4072935@carben.dk...
> Bertel Lund Hansen wrote:
> >
> > Det vidste jeg ikke, men det kan godt ske at man burde vide det.
>
> nemlig.
>
> Manden har været inde op edbpriser og søge efter CD-medier. Så fandt
> han et tilbud som var væsentlig billigere end andres tilbud.
Det var ikke væsentligt billgere, der var mange som havde lave priser.
>Der burde
> han allerede vide, at det nok ikke er realistisk.
Nej, det vidste jeg ikke og havde ide om at afgiften var så høj.
| |
GniTocs (17-09-2002)
| Kommentar Fra : GniTocs |
Dato : 17-09-02 00:04 |
|
Carsten Riis skrev:
> Ja, de kan godt annulere ordren.
>
> Du burde vide, at prisen for én cd ikke koster kr 3,78 incl. moms, da
> det er alment kendt, at CD-afgiften er på ca. 4 kroner pr. 80 min CD.
> Det vil sige, at det er umuligt lovligt at sælge en CD under 4 kroner
> til forbrugere.
Jeg er ikke enig i at hl burde vide at det er en urealistisk lav pris, og er
også uenig i at der er en urealistisk pris.
Jeg ved af egen erfaring at rigtig mange leverandører har hamstret store
mængder CDR medier inden vederlaget (afgiften) på kr 4,38 pr.
80min cdr-medie, trådte ikraft.
Indkøbsprisen for en dansk forhandler var under 2kr pr stk (ved
køb af medier på spindel, og i store mængder) inden vederlaget
blev lov, derfor må kr 3,78 inkl. moms pr. medie anses for en realistisk
udsalgspris.
Udfra branchekendskab vil jeg løseligt vurdere at der er "vederlagsfrie"
medier på markedet mindst til og med år 2003.
Mvh. Finn
| |
Bertel Lund Hansen (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 17-09-02 00:02 |
|
GniTocs skrev:
>Jeg ved af egen erfaring at rigtig mange leverandører har hamstret store
>mængder CDR medier inden vederlaget (afgiften) på kr 4,38 pr.
>80min cdr-medie, trådte ikraft.
Hvad skulle det hjælpe? Skal afgiften ikke afregnes ved salg til
slutkunden alligevel?
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
GniTocs (17-09-2002)
| Kommentar Fra : GniTocs |
Dato : 17-09-02 00:16 |
|
"Bertel Lund Hansen skrev:
> Hvad skulle det hjælpe? Skal afgiften ikke afregnes ved salg til
> slutkunden alligevel?
Nej, det er i praksis importørene der sørger for at vederlaget bliver betalt
til Copy-Dan. For CDR medier solg af importør til forhandler inden
lovens ikræfttræden (vistnok 1.Juli 2001) opkræves intet vederlag, ej
heller såfremt medierne viderehandles (til slutkunde, eller anden
forhandler) efter 1. Juli 2001.
(eller noget i den stil, det var nærmere beskrevet på Copy-Dans
hjemmeside i perioden omkring vederlagets ikræfttræden, men jeg
kan ikke umiddelbart finde det igen).
Mvh. Finn
| |
GniTocs (17-09-2002)
| Kommentar Fra : GniTocs |
Dato : 17-09-02 00:25 |
|
Bertel Lund Hansen skrev:
> Hvad skulle det hjælpe? Skal afgiften ikke afregnes ved salg til
> slutkunden alligevel?
Jeg fandt lidt info om området på Copy-Dan's hjemmeside alligevel:
Klip fra Copy-Dan.dk:
"Skal detailbutikker og forhandlere ved videresalg afregne vederlag for
CD-R/CD-RW, som de har fået udleveret fra danske importører, producenter
eller grossister?
Svar: Nej. Alene importører og producenter, som udleverer CD-R/CD-RW (eller
andre vederlagspligtige medier) efter 1. december 2000, skal afregne
vederlag.
Grossister kan af COPY-DAN BÅNDKOPI blive godkendt, således at de under
visse vilkår kan købe vederlagsfrit hos importører og producenter, mod at
grossisterne selv afregner vederlaget. Sådanne godkendte grossister skal
afregne vederlag for CD-R/CD-RW ved udlevering til kunder efter 1. december
2000."
Der er mere info at læse på hjemmesiden.
Mvh. Finn
| |
Carsten Riis (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 17-09-02 01:04 |
|
GniTocs wrote:
>
> Udfra branchekendskab vil jeg løseligt vurdere at der er "vederlagsfrie"
> medier på markedet mindst til og med år 2003.
Okay dokey, det er godt længe siden, at jeg har set tilbud uden vederlag
og derfor mente at kunne gå ud fra at "vederlagsfrie"-cd-medier ikke
fandtes længere på markedet.
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
| |
TGD (17-09-2002)
| Kommentar Fra : TGD |
Dato : 17-09-02 07:43 |
|
Carsten Riis wrote:
<KLIP>
> Ja, de kan godt annulere ordren.
>
> Du burde vide, at prisen for én cd ikke koster kr 3,78 incl. moms, da
> det er alment kendt, at CD-afgiften er på ca. 4 kroner pr. 80 min CD.
> Det vil sige, at det er umuligt lovligt at sælge en CD under 4 kroner
> til forbrugere.
Der er stadig butikker der har CDer uden afgift, der blev reklameret i lang
tid om at man vil have CDer uden afgift i 1-2 år.
<KLIP>
| |
Morten Bjergstrøm (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm |
Dato : 17-09-02 08:40 |
|
Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev:
> Ja, de kan godt annulere ordren.
Ikke nødvendigvis, da du ikke har ret i nedenstående påstand.
> Du burde vide, at prisen for én cd ikke koster kr 3,78 incl. moms,
> da det er alment kendt, at CD-afgiften er på ca. 4 kroner pr. 80
> min CD.
Hvorfra får du, at det er alment kendt?
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
hl (17-09-2002)
| Kommentar Fra : hl |
Dato : 17-09-02 09:12 |
|
"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message
news:3D8658E3.93198A47@carben.dk...
> hl wrote:
> >
> > "Iforbindelse med din ordre af Pioneer CD Medier har vores webmaster
> > desværre indrykket
> > produktet på vores hjemmeside og glemt at tilføje den lovpligtige afgift
på
> > ca DKK 4.- pr
> >
> > CD medie.
>
> Ja, de kan godt annulere ordren.
Hvorfor ?
>
> Du burde vide, at prisen for én cd ikke koster kr 3,78 incl. moms, da
> det er alment kendt, at CD-afgiften er på ca. 4 kroner pr. 80 min CD.
Nej, det vidste jeg ikke og det er efter en kort rundspørge på arbejdet og
omgangskredsen ikke alment kendt.
Jeg havde godt nok hørt at der var tale om en afgift på et tidspunkt, men
ikke at den var vedtaget ej heller at den er på ca. 4 kroner pr. 80 min CD.
> Det vil sige, at det er umuligt lovligt at sælge en CD under 4 kroner
> til forbrugere.
Der er vel ingen der tvinger butikken til at sælge til den pris, hvis de vil
kan de vel sælge den til f.eks den pris jeg så.
>
| |
GniTocs (17-09-2002)
| Kommentar Fra : GniTocs |
Dato : 17-09-02 00:33 |
|
"hl" skrev:
> "Iforbindelse med din ordre af Pioneer CD Medier har vores webmaster
> desværre indrykket produktet på vores hjemmeside og glemt at tilføje
> den lovpligtige afgift på ca DKK 4.- pr.
Såvidt jeg er informeret er det for elementer med moral af tvivlsom
karakter "business as usual" at indsætte varer på edbpriser.dk,
som de ved ikke er på lager, og dermed ikke kan sælges til den
annoncerede pris, eller som i det omtalte tilfælde til en pris som varen
i realiteten aldrig vil blive solgt til.
PS. hl: jeg ville nok finde en anden forhandler at købe CDR medier
hos :)
Mvh. Finn
| |
NightRider (17-09-2002)
| Kommentar Fra : NightRider |
Dato : 17-09-02 10:11 |
|
Hej !
Jeg kom lige til at tænke på følgende alternative muligheder for at anskaffe
medier.
Hvordan opkræves afgiften hvis jeg køber dem i eksempelvis England via
nettet ?
Og betyder afgiften på medier i DK at køber jeg dem i Tyskland og selv
slæber dem over grænsen så skal der også betales afgift eller ligges en
tolderklæring i postkassen ?
NightRider
| |
TGD (17-09-2002)
| Kommentar Fra : TGD |
Dato : 17-09-02 09:37 |
|
"NightRider" <NightRider@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse
news:am6o3k$gt7$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Hej !
> Jeg kom lige til at tænke på følgende alternative muligheder for at
anskaffe
> medier.
> Hvordan opkræves afgiften hvis jeg køber dem i eksempelvis England via
> nettet ?
I England og Tyskland er der afgift på et par ører.
> Og betyder afgiften på medier i DK at køber jeg dem i Tyskland og selv
> slæber dem over grænsen så skal der også betales afgift eller ligges en
> tolderklæring i postkassen ?
Nej. Er det til privat forbrug skal der ikke afregnes afgifter, hvilket er
importørens/distrubutørens job.
| |
hl (17-09-2002)
| Kommentar Fra : hl |
Dato : 17-09-02 09:16 |
|
"GniTocs" <gnitocs@oop.dk> wrote in message
news:am5pjt$2akp$1@news.cybercity.dk...
>
> Såvidt jeg er informeret er det for elementer med moral af tvivlsom
> karakter "business as usual" at indsætte varer på edbpriser.dk,
> som de ved ikke er på lager, og dermed ikke kan sælges til den
> annoncerede pris, eller som i det omtalte tilfælde til en pris som varen
> i realiteten aldrig vil blive solgt til.
ok, så blev jeg det klogere. :)
>
> PS. hl: jeg ville nok finde en anden forhandler at købe CDR medier
> hos :)
Ja, det ender det også med. Alternativet er at købe dem i Tyskland.
| |
hl (17-09-2002)
| Kommentar Fra : hl |
Dato : 17-09-02 10:53 |
|
Efter at have kontaktet firmaet, er de gået med til at gennemføre ordren med
til den aftale pris.
| |
Andy (17-09-2002)
| Kommentar Fra : Andy |
Dato : 17-09-02 15:58 |
|
> Efter at have kontaktet firmaet, er de gået med til at gennemføre ordren
med
> til den aftale pris.
Det havde jeg nu også regnet med. Jeg har kun haft gode erfaringer med
Computer Parts.
Andy
| |
|
|